Onko 90 000€ mielestänne paljon velkaa?
Kommentit (16)
Riippuu vähän mistä hyvästä. Jos asunnosta niin ei. Jos taas kulutusluottoja tai auto/vene, niin se on aika suhteellista.
Riippuu tilanteesta. Asuntolainana ei, Eikä silloin jos omaisuutta on reilusti. Nettovelkana taas älytön
Äärivähän.
Mulla 600 000e asunnosta, 100 000e mökistä, veneestä 50 000.
Riippuu tietysti ihan tuloista eli maksukyvystä. Ja myös siitä, mitä velalla on hankittu, eli säilyykö arvo.
Mulla on tällä hetkellä n 70 000. Tuntuu paljolta, mutta ei sitä pidä ajatella, kyllä se siitä vähenee pikku hiljaa.
Itse en uskaltanut ottaa tuota summaa asuntolainaksi. Vaikka tiedän sen olevan hyvinkin pieni verrattuna näihin puolen miljoonan lainoihin, niin silti ahdistaa ajatuskin millä maksaa jos työttömyys koittaa ja asuntokauppa ei käy.
Suhteellista, maksukyvystähän se riippuu. Minulla 900 €, mutta ei ole tulojakaan.
Minulla 40 000 ja olen kuses*a, ei siis kyse asunnosta tai muustakaan fiksusta, täyttä tyhmyyttä tuo velka.. ja kohta ulosotossa jos ei jotain ihmettä tapahdu ja saan ne yhdistettyä yhdeksi velaksi. Joten omaan korvaan kuulostaa tuo tuplamäärä kauhean isolta.
Paljon, itsellä 8000 ja kestää vuosia maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Äärivähän.
Mulla 600 000e asunnosta, 100 000e mökistä, veneestä 50 000.
Toki myydessä rahat saa pois joten ei hirvitä. Mökin arvo 3 x lainan verran.
Jos asuntolainaa, niin vähän. Eihän sillä saa kuin noin 10 neliötä.
Riippuu mihin laina otettu ja mikä on maksukyky. Just viikolla ostin asunnon jota varten otin 99000 e lainaa.
Keskivertoa pienempi. Mulla 96000 ja 12 vuodessa kuitattu.
Asuntolainana aika normaalimäärä, kulutusluottoina järjetön.