Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kun loppuisi jo kuukautiset

Vierailija
28.09.2019 |

Kierto enää 3 viikkoa ja todella runsaat. Montakohan vuotta vielä ennenkuin loppuvat? Olen jo 46v.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppui luojan kiitos 53-vuotiaana. Kaikkia noloa sattui runsaiden kuukautisten kanssa ja aina oli petivaatteet menossa pesuun.

Pahin oli töissä, kun työtuolille tuli ohivuoto 😞

Vierailija
2/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppui luojan kiitos 53-vuotiaana. Kaikkia noloa sattui runsaiden kuukautisten kanssa ja aina oli petivaatteet menossa pesuun.

Pahin oli töissä, kun työtuolille tuli ohivuoto 😞

Kyllä niitä vahinkoja sattuu. Mä sain apteekista onneksi nyt yhden purkin caprilonia. Olen sitä 4kk odottanut mutta toimitusvaikeuksien takia en ole saanut. Harmi kun sitä ei ollut enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen runsaaseen vuotoon on lääkkeellistä apuakin saatavissa. Vink, vink.

Vierailija
4/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen runsaaseen vuotoon on lääkkeellistä apuakin saatavissa. Vink, vink.

Tiedän. Lääkkeiden toimitusvaikeuksien takia olen siitä kärsinyt enkä hormonikierukkaa halua ottaa.

Vierailija
5/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ap, minkä ikäisenä oman äidin menkat loppuivat? Suht samassa iässä tytärkin voi sen odottaa tapahtuvan.

Vierailija
6/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö ap, minkä ikäisenä oman äidin menkat loppuivat? Suht samassa iässä tytärkin voi sen odottaa tapahtuvan.

Minusta hän aikanaan puhui että ne loppuivat jo 42v. En voi enää asiasta kysyä kun hän on kuollut.

Vierailija
7/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin alkoi kk-kierto lyhentyä ja vuodot runsautua siinä päälle nelikymppisenä, jossain vaiheessa alta 5-kymppisenä kierto alkoi pidentyä ja välillä oli puolikin vuotta poissa, sekä vuodot niukkenivat. 51-v sitten loppuivat. 

Vierailija
8/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. En halunnut mennä ronkittavaksi, joten jäi kohdun lämpökäsittelyyn menemättä. Olen muutenkin joutunut niin paljon juoksemaan lääkäreillä, että ei vaan napannut. Olen jo 49-vuotias, joten elän toivossa, että kohta tämä hauskuus loppuu.

Vierailija
9/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hän aikanaan puhui että ne loppuivat jo 42v. En voi enää asiasta kysyä kun hän on kuollut.

No toivotaan sitten, ettei sinunkaan tarvitse niistä enää kauan kärsiä :) Toki elämäntavat, sairaudet yms. vaikuttavat siihen, milloin ne kenellekin tulevat, mutta aika hyvin tuntuu lähipiirissä tuo äiti-ennuste pitäneen paikkansa.

Vierailija
10/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivotaan sitten, ettei sinunkaan tarvitse niistä enää kauan kärsiä :) Toki elämäntavat, sairaudet yms. vaikuttavat siihen, milloin ne kenellekin tulevat, mutta aika hyvin tuntuu lähipiirissä tuo äiti-ennuste pitäneen paikkansa.

Äidillä oli niin paljon mielenterveys ongelmia ja lääkityksiä niihin, että varmaan sekin vaikutti asiaan. Mulla ei ole muuta lääkettä kuin rytmihäiriölääke.

Vierailija
11/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla samoin kovin on lyhentynyt kierto ja kauheita runsaita hulahduksia.

Jos kuukautisten evolutiivinen tarkoitus on poistaa kaikki ei-toivotut alkiot niin kai tämä sitten on joku osoitus siitä että hedelmällisen iän loppupuolella raskaudet on erittäin ei-toivottuja ja siitä syystä nämä tehotyhjennykset.

Vierailija
12/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Olen jo 49, viime viikolla viimeksi hulahti farkuistakin läpi. Tuota caprilonia aion käydä gyneltä kysymässä. Mulla on kyllä ollut gynekologisia ongelmia ja leikattukin joten en osaa iloita ennen kuin kuulen sopiiko minulle. Ja sitten kun sen vielä saisi apteekista.

Vierailija
13/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla samoin kovin on lyhentynyt kierto ja kauheita runsaita hulahduksia.

Jos kuukautisten evolutiivinen tarkoitus on poistaa kaikki ei-toivotut alkiot niin kai tämä sitten on joku osoitus siitä että hedelmällisen iän loppupuolella raskaudet on erittäin ei-toivottuja ja siitä syystä nämä tehotyhjennykset.

Mä kyllä luulen, että sun kannattaa kerrata naisen lisääntymiselimistöön liittyviä juttuja nyt...

Vierailija
14/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä elämä helpottaa kun kuukautiset loppuu. Tsemppiä ja puhukaa gynen kanssa ongelmista. N60

Vierailija
15/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu ihmisestä. Äidiltäni loppui reilu 50-vuotiaana, tietääkseni sama hänen vanhemmalla siskollaan, mutta heidän äitinsä ja nuorempi siskonsa kävivät läpi pika-menopaussin jo 45 vuoden iässä.

Vierailija
16/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ikäinen ja sama rytmi. Myös limakalvojen arkuus ja tulehdusherkkyys on lisääntynyt.

Onneksi vuotojen määrä ei ole lisääntynyt, vaan pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
17/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että odotan kans.

Minulla ollut (sen vuosien kolmen viikon kierron jälkeen) välillä parin viikon kiertoja, välillä alkaneet uudestaan jo viikon päästä.

Nyt vuoden sisällä on alkanut heittää jo välillä pidemmäksikin, jee!

Nyt on ollut toista kuukautta taukoa, mutta juuri tänään alavatsassa kivistelee tuttuun tapaan :(

T. 49v

Vierailija
18/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ne loppuu, niin tilalle tulee yletön hikoilu. Ei kiva sekään. 

Vierailija
19/23 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tänään kuudes päivä kun vuotoa tulee vielä oikeen kunnolla. vttu tää on yhtä pskaa koko menkat. Äidilläni edelleen vaikka jo 57-v. N30

Vierailija
20/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne, että menkat olleet tauolla nyt 6 viikkoa. Yleensä tulevat säännöllisesti n. kolmen ja puolen viikon välein. Pitäisikö huolestua? Varata aika gynelle? Ikää 46 v.  Raskaus ei mahdollinen (=ei seksielämää :o))).