Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan syitä, miksi nuoret ja nuoret aikuiset eivät halua lapsia

Vierailija
27.09.2019 |

Olen itse 20-vuotias nainen. Haluan tulevaisuudessa lapsia, mutta myönnän, että voisin päättä toisin hyvinkin ”helposti”. Listataan asioita, jotka vaikuttavat selvästi tähän, miksi nuoret eivät lapsia halua.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat kakkaa jatkuvasti ja buklaavat limaa.

Vierailija
2/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-köyhyys

-työttömyys

-pätkätyöt

-naisten huonompi työllisyystilanne

-ei löydy sopivaa kumppania

-terveydelliset syyt

-ei huvita ottaa riskiä että parisuhde menee pilalle

-ilmastonmuutos

-suomen taloudellinen tilanne

-lapsiin ei panosteta tarpeeksi, esim koulutusleikkaukset, varhaiskasvatuksen leikkaukset, pitkät lastenpsykiatriset jonot jne

-mukavuudenhalu

-ei ole koskaan ollut vauvakuumetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä ihmisillä ei ole mitään tulevaisuutta. Ilmastonmuutos, ylikansoittuminen, saasteet ym. Kun he tulevat aikuisikään koko maapalllo on jo tuhottu ja metsät kaadettu. Ei ole mitää järkeä tehdä uusia ihmisiä kuolevalle planeetalle. 

Vierailija
4/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva mies suostuu jäämään kotiin ja ottamaan emännän roolia. Huomasin tämän kun erosin muutamasta perhettä halunneesta miehestä, joille ehdotin päittäin vaihtoa että he voisivat jäädä kotiin kaitsemaan ja juottamaan lasta tuttipullosta. Ei hätää, en aio muutenkaan tehdä lapsia kunhan vaan testasin ennen eroa kyseisten äijien reaktiota perinteisen roolijaon vaihtamisesta ;)

Vierailija
5/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos

Vierailija
6/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa korkeakouluun pääsy on tehty vaikeaksi. Pitäisi kirjoittaa parhaita mahdollisia arvosanoja ylioppilaskirjoituksissa, mikä ei ole matemaattisesti edes mahdollista. Nykyään sanotaan, että Gaussin käyrää ei enää käytettäisi, mutta todellisuudessa on prosenttimäärät, jotka määräväät tulokset. Aina 5% hylätään. Todellisuudessa kirjoitukset eivät siis mittaa omaa osaamistasoa, vaan sijoittumista muuhun ikäluokkaan. Ammattikorkeakouluun hakiessa ammattikoulun käyneet ovat ns. etulyöntiasemassa, koska ammattikoulun arvosanat perustuvat näyttökokeisiin, joissa arvosana määräytyy osaamistason mukaan.

Kouluun pääsy on siis oikeasti vaikeaa keskiverto-opiskelijoille. Suurin osa nuorista ei halua lasta välivuosien aikana.

Vierailija
7/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pitää kontrollin ja vapauden omassa elämässäni, enkä olla kaikkien hullujen sylkykuppi.

Vierailija
8/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat näyttäneet "hyvää" esimerkkiä perhe-elämästä.

Vierailija
9/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10% naisista on endometrioosi. Olen itse onnekkaassa asemassa, että tajusin 16-vuotiaana minulla sen olevan. Meni melkein 2 vuotta, että pääsin leikkaukseen. Monilla menee jopa 10 vuotta ilman diagnoosia ja hoitoa, jolloin endometrioosi on voinut tehdä peruuttamatonta tuhoa aiheuttaen lapsettomuuden. Olen todella onnekas, että olin itse valveutunut ja hankin ehkäisypillerit saman tien. Ymmärrän kuitenkin, että kaikilla tämä ei ole mahdollista. Oma epäilys otettiin todesta kahden lääkärin toimesta, mutta lukion terveydenhoitaja ei siihen uskonut ja oli kaverilleni sanonut, ettei endometrioosiin kannata puuttua ja sitä sorkkia, ettei se siitä pahene.

Vierailija
10/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tehdä kehostani yhteiskunnan orjaa vain sen takia, että kapitalismin rattaat pysyvät pyörimässä.

Vierailija
11/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paine olla niinkuin muutkin. Hävettää tehdä lapsia

Vierailija
12/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen kyllä alkaisi riemumielin vanhemmaksi jos saisi olla vanhempana se isä, eli keskittyä vaan lapsen kanssa hullutteluun ja leikkimiseen samalla kun toinen hoitaa kodin, yöheräämiset, neuvolakäynnit jne. Ja jos tulee ero niin mies tietysti ottaa lapsesta päävastuun ja menee kaikkiin vanhempainiltoihin. 

Vierailija
13/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankinta rajoittaa vapautta. On pakko ottaa vastuuta ja kasvaa aikuiseksi. Helppo ja huoleton elämä loppuu siihen, kun sinappitykki kannetaan kotiin.

Jaksaminen on rajallista, pienen vauva/lapsen hoitaminen vaatii voimavaroja ja sitoutumista. Ei vaan huvita.

Vierailija
14/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen media antaa hyvin negatiivisen kuvan vanhemmuudesta. Käytännössä kuva, joka nuorille annetaan on se, että ei nuku 4 vuoteen, ei ole vapaa-aikaa, apua ei saa pyytää, koska itse on lapsen halunnut ja itse se pitää myös hoitaa. Vauva on itkuinen ja pilaa ulkonäön ja halun poistua kodista. Aina näyttää törkyiseltä ja saa muilta ihmisiltä rumia katseita ja törkeää kommentointia. Kukaan ei puhu vanhemmuuden hyvistä puolista.

Vierailija
15/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle lapsen hankkiminen on paljon suurempi riski:

-näkyy eläkekertymässäsi

-olet tikittävä aikapommi työnantajan näkökulmasta

-kroppa menee pilalle

-voi jäädä pysyviä vaurioita seksuaaliterveyteen

-mies voi aina lähteä lätkimään, vaikka juuri ennen synnytystä vaikka olisi ollut ennen raskautta kuinka vakaa parisuhde

-pikkulasten hoito jää edelleen lähinnä naiselle, kukaan ei paheksu jos mies juoksee harrastuksissaan edelleen samalla tavalla

-sitten kun jäät yksinhuoltajaksi on paljon vaikeampi löytää parisuhde kuin lapsettomana

Vierailija
16/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin yleistyi juuri silloin kun vauvaromahdus alkoi. Jotkut sanoo, että tämä vaikuttaa seksuaalisuuteen, mutta sitä en usko. Sen sijaan uskon, että älypuhelimen mahdollistama jatkuva pelottavien uhkauutisten lukeminen on vaikuttanut tulevaisuudenkuvaan isommin kuin vielä ymmärrämme. Älypuhelin kuljettaa maailman kauhua taskussa mukana kaikkialle. Ajattelu vääristyy.

Vierailija
17/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietävät näitä tapauksia, että mies luo uraansa, nainen synnyttää lapsia ja hoitaa kodin, sitten kun lapset kasvavat tai viimeistään kun lähtevät kotoa mies hommaa nuoremman lapsettoman naisen, lasten äiti saa kiitokseksi vaan pienemmän eläkkeen. Nykyisissä eläkeläisissä on paljon näitä elämänsä kotiäitinä uhranneita jotka eivät ole siitä mitään kiitosta myöhemmin saaneet ja kituuttavat ja sinnittelevät hyvin pienillä rahoilla. 

Vierailija
18/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa et ole enää vapaa, kun tulet vanhemmaksi. Jatkuvia ”asiantuntijoiden” ohjeita siitä ja tästä, lasuilla pelottelemista ym. Tuntuu kuin äitinä olisit jatkuvan tarkkailun ja yhteisön paineen alla. Haluan mieluummin säilyttää vapauteni.

Vierailija
19/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian raskas/kallis arki ilman lapsiakin. Eikä ole takeita koulutuksesta/terveydenhuollosta/ työllisyydestä/ilmastosta/asunnoista kun vähän kaikkialla ongelmat ovat kärjistyneet, eikä lisäkuormitus varmasti ainakaan parantaisi niitä asioita jotka eivät nyttenkään toimi.

Vierailija
20/40 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tähän nyky Suomeen lapsia haluaisi tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan