Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen sää New Yorkissa on joulu-tammikuun vaihteessa? Onko räntää, lunta, kylmä, sateista?

Vierailija
27.09.2019 |

Olisi vaihtoehtoina mennä joko joulun jälkeen ja palata ennen loppiaista tai helmikuussa hiihtolomalla. Kumpikin vaihtoehto on noin viikko perillä siis.

Tarkoituksena olisi mennä koko perhe, eli kolme lasta 10-14v, mies ja minä. Perusturistijuttuja, koska kukaan meistä ei ole New Yorkissa käynyt. Shoppailua, ihmettelyä, nähtävyyksiä.

Kumpi parempi aika? Uusi vuosi vai se helmikuu? Hinnalla ei väliä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suattaahan siellä olla lunta vuan suattaa olla olemattahii. Sitä tulloo siellä herkästi kunnolla jos on tullakseen.

Vierailija
2/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että joulun jälkeen 27.12 kova lumimyrsky ja pakkasta -12C. Tätä jatkuu pari päivää, kamala liikennekaaos lumen takia.

Uudeksi vuodeksi lämpö kohoaa +8 asteeseen ja vettä tulee kaatamalla.

Terv. Juha Föhr meteorologi, eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää voi olla ihan mitä hyvänsä. 2007 ja 2008 oli joulun aikaan melkein +20, pihalla tarkeni teepaidassa. Muutama talvi sitten oli taas ihan tappavan kylmä, Manhattanilla tuuli ujelsi luihin ja ytimiin.

Vierailija
4/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vuosi sitten vuodenvaihteessa nykissä. ei voi suositella. siellä on ihan _LIIKAA_ turisteja. Oikeesti meni kaikki aika jonotellessa eri paikkoihin, ei kiva. Ja keli voi olla mitä tahansa +10 - -15. aurinkoisesta tuuliseen ja sateiseen. Ei siellä mitkään ulkoilukelit sillon ole.

Nykiin mieluummin keväällä, pääset joka paikkaan helposti ja kelit suosii.

Vierailija
5/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greta Tjäreborgin mukaan aurinko porottaa ja UV-säteily tappaa kaiken elollisen.

Vierailija
6/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuurilla silloin on mukavaa pikkupakkasta ja vähän lumihiutaleita leijailee ilmassa. Joskus juuri siinä vuodenvaihteessa on ollut massiivinen lumimyrsky. Lennot myöhässä ja liikenne jumissa.

Tai sitten voi olla kamala loskakeli ja kylmä ja kostea merituuli menee luihin ja ytimiin. Ihan arpapeliä siis.

Vierailija
7/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule uutenavuotena, liikaa turisteja ja majoitushinnat pilvissä. Sään puolesta nollan kieppeillä, ehkä -5, räntää silloin tällöin.

Hiihtoloma aikaan suurempi mahdollisuus snow daylle eli lunta voi tulla kunnolla (tosin normaali määrä suomalaisille, mutta liikenne sekaisin, paikkoja kiinni). Sää nollasta -10.

Ainoa merkittävä ero on se turistien määrä. UV tulee jenkkituristit ja ulkomaiset kaupunkiin.

Vierailija
8/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä menisin uutenavuotena. Olisi kiva kokea se mikä squaren nyt olikaan, vuoden vaihtuminen. Kokemuksena varmaan ikimuistoinen.

Lontoon vuodenvaihteen olen kokenut, Sydneyn ja New Yorkin haluan vielä kokea!

Vierailija
9/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha äidinkielenopettajani kääntyisi haudassaa, neljä kertaa sana kokea!

-8

Vierailija
11/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime joulukuun alussa. Oli tosi kylmä. Raaka tuuli ja kosteaa.

Kävin luistelemassa Rockerfeller Centerin radalla. Onneksi oli lämmin takki. Seuraan koko ajan New Yorkin lämpötiloja netissä.

Nyt 22 astetta lämmintä.

Vierailija
12/12 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2017 tammikuun alussa. Viileää oli ja lähtöpäivänä kauhee lumimyräkkä. Lennot myöhässä. Mutta se on tuurista kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän