Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksun harrastajille kysymys

Vierailija
31.05.2006 |

Kirjoitinkin tämän jo kertaalleen tuohon juoksu-nettisivuja koskeneen aloitukseni alle, mutta siltä varalta ettei sitä sieltä huomata, pistän sen vielä tähän ihan omana aloituksenaan:

Tuossa kuntoplussan ohjelmassa oli 3 harjoittelukertaa viikossa, aloittelijan ohjelman kesto oli n. 15min/kerta. Voiko tuolla tahdilla oikeasti päästä kuntoon?!

Kuntoni on nyt aika huono, mutta tietysti haluaisin nähdä tuloksia aika pian, kun aloitan. Ymmärrän ettei kannata heti alkuun revitellä älyttömästi, mutta silti tuo 3x15min/vko kuulostaa tosi vaatimattomalta. Neuvokaahan kokeneemmat juoksijat!

t: Ap joka kuopii jo hölkkäpolulun suuntaan... ; )

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittelin kyllä ihan suoraan juoksulla, ilman välikävelyitä. Eka juoksin vartin lenkin silleen suht verkkaisesti. Pohjakuntona oli tunnin kävelylenkkejä päivittäin + joogaharrastus. Pyrin juoksemaan 3-6 kertaa viikossa ja kunto koheni selvästi jo parin viikon jälkeen. Kuukauden päästä hiukan pidensin matkaa, mutta vain parilla minuutilla kerrallaan. Sitten olen pidentänyt matkaa aina kun lenkki tuntuu liian " iisiltä" . Nyt vuoden jälkeen juoksen sellaisen puolen tunnin lenkin keskimäärin neljästi viikossa. Ajallisesti ei ole pidempiin lenkkeihin mahdollisuuksia vaikka kuntoa jo alkaisi ollakin.

Toisaalta valmiin ohjelman kanssa on helpompi aloittaa kun seuraa tarkasti ohjeita... Mutta intoa ja iloa juoksemiseen!

t. edellisen ketjun 6

Vierailija
2/2 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että yritän kanssa jotain tuollaista " välimuotoa" . Eli aluksi juoksua tai kävelyäkin, mutta ehkä vähän useammin kuin vain kolmesti viikossa. Katsotaan miten käy! : )

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla