Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö palkkatöitä oikeasti kaikille työhaluisille?

Vierailija
25.09.2019 |

Onko siskoni siis työhaluton, kun on ollut kohta jo neljä kuukautta työtön? Väittää kyllä ahkerasti hakevansa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että riittää. Asun itse Helsingissä ja olen osaaja, silti viimeisin työttömyysputki venähti useamman vuoden pituiseksi. Miten ihmeessä se on minun vikani? Hain paikkoja, kävin haastatteluissa enkä tullut valituksi. Mitä olisi vielä pitänyt tehdä?

Opiskella, tämän palstan loputon mantra.

Vierailija
22/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu Helsingissä, niin on.

Entä jos ei asu? Pitäisikö muuttaa, jos se ei ole sinänsä rahasta kiinni?

Entä jos muuttaa ja joutuukin nostamaan asumistukea? Näissä väittelyissä työtön häviää aina. Teet niin tai näin, niin aina joku pääsee näpäyttämään.

Parempi siis vain elää omaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja on, sellaisia joissa on jotain vikaa, joko palkanmaksussa, työolosuhteissa tms. tms. Työvoimapula koostuu näistä. Myös aloilla jotka ovat kroonisesti alipalkattuja ja ylityöllistettyjä ja joilta ihmiset vaihtaa pois.

Vierailija
24/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuomari sinä olet siskoosi asioihin?

Vierailija
25/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo luovuttanut töiden suhteen. Olen hälläväliä ajatuksella. Olen alle 30v ja parin viikon päästä vuoden työttömänä. Eikait siinä, kaikkeen tottuu, saan kyllä hyvin säästöön ja ihan mukavaa elämä näinkin. Ei ole juuri menoja, ei autoa jne.

Vierailija
26/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kysymys ei ole lainkaan relevantti.

Itselleni on aina töitä riittänyt, vaikka työuraa on jo 40 v ja ylikin ja aina on liksa ollut yli keskitulojen.

Koskaan en ole jaksanut kiinnostua, miten roskaväki työllistyy, ja millä liksalla

Vierailija
27/27 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on ettet irtisano itseäsi pitkän sairasloman takia. Sairaslomat tulee naamioida työsuhteen osaksi. 2 vuotta saikulla ollut on rekrytoijien mielestä parempi hakija kuin 2 vuotta chillannut...