Mihin lukioon haluaisit lapsesi?
Mikä näistä lukioista haluaisit lapsesi menevän? Ja oletetaan nyt että lapsesi haluaisi itse myös juuri sinne ja myös pääsisi (keskiarvo riittäisi yms.)?
Kotikaupunki/naapurikaupunki vaihtoehtoja voi myös ajatella lähellä oleva lukio/tunnin matkan päässä oleva lukio, jos omassa kaupungissanne on useita lukioita.
Kommentit (19)
Oman kaupungin huippulukioon. No, johonkin niistä.
Halusin lapsen siihen lukioon mihin hän itse halusi eniten. Lähti huippulukioon kauemmas, fiksu lapsi.
Ei meillä täällä pikkukaupungissa ole varaa valita. On kaksi lukiota, yksi kummallekin kieliryhmälle. Hyvin ovat lapsemme kuitenkin kyenneet jatkamaan Helsingin yliopistossa ja Aallossa.
Kaikki lapset on käyneet kotikaupungin huippulukion joka on kotikylässä 😁
Todnäk Ressuun menee, eli kotikaupungin huippulukioon.
Kotikaupungin peruslukio on täysin poissuljettu vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä täällä pikkukaupungissa ole varaa valita. On kaksi lukiota, yksi kummallekin kieliryhmälle. Hyvin ovat lapsemme kuitenkin kyenneet jatkamaan Helsingin yliopistossa ja Aallossa.
Eikö teillä ole teitä pois pikkukaupungista? Kuinka surkeaa.
No, meidän kotikunnan peruslukion arvosanarajat on ehkä 6,mutta silti ollaan oltu vuodesta toiseen listojen kärjessä. Opettajia melkein yhtä paljon kun oppilaita, oppilaille ilmaiset läppärit ja kirjat. Fiksuja nuoria meidän kunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole teitä pois pikkukaupungista? Kuinka surkeaa.
Ei ole mitään huippulukioita (eikä sen puoleen muitakaan) kohtuullisen ajomatkan päässä, enkä olisi päästänyt lukion aloittavaa nuorta muuttamaan vielä kotoa. Onneksi kotikaupungin lukio kelpasi oikein hyvin ja sieltä sai ihan riittävät eväät jatko-opiskelua ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
No, meidän kotikunnan peruslukion arvosanarajat on ehkä 6,mutta silti ollaan oltu vuodesta toiseen listojen kärjessä. Opettajia melkein yhtä paljon kun oppilaita, oppilaille ilmaiset läppärit ja kirjat. Fiksuja nuoria meidän kunnassa.
Ei löydy kärkikahinoista tämmöistä lukiota
Vierailija kirjoitti:
No höps. Kärkisijoilla on aina pk-seudun lukioita sekä muutama turkulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höps. Kärkisijoilla on aina pk-seudun lukioita sekä muutama turkulainen.
Ei ole yhtään kunnan lukiota jossa kutosen pääsyraja.
Mulla ei oo lapsia, koska oon ite vielä niin nuori, mut jos mulla ois tai on joskus lapsia, niin mä haluun ne johonki huippulukioon, jossa on tasokasta ja motivoitunutta porukkaa. Ei tosiaan käy mikään pikkupaikkakunnan pikkulukio, jossa on epämotivoitunutta ja häiriköivää opiskelija-ainesta, joita kiinnostaa rimaa hipoen viitoset kokeista ja A:t ylppäreistä. Lisäksi porukka siellä on umpikateellista, jos yksikin menestyy, niin se yritetään painaa joukolla alas ja porukka on myös umpijunttia, vaatteet jotain 50 vuoden takaisia rytkyjä, jotkut halpismallin puhelimet, moni ei ole käynyt koskaan missään muualla ulkomaanmatkoilla, kuin ehkä Tallinnan ja Tukholman risteyksillä ja joskus jopa Kanarialla, kulkevat koulumatkoja joillakin saatanan vanhoilla ja risoilla fillareilla ja omat vanhemmat pienituloisia, kenties jopa työttömiä, ja nämä heidän lapsensa ovat kenties yhden illan baaritapaamisen tuotoksia. :D
T: Pääkaupunkiseudun huippulukiosta keväällä valmistunut.
Sinne, minne nuori itse haluaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ressuun haluan toisenkin.
Ymmärrän, lapsesi onkin sellaisia ressukoita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo lapsia, koska oon ite vielä niin nuori, mut jos mulla ois tai on joskus lapsia, niin mä haluun ne johonki huippulukioon, jossa on tasokasta ja motivoitunutta porukkaa. Ei tosiaan käy mikään pikkupaikkakunnan pikkulukio, jossa on epämotivoitunutta ja häiriköivää opiskelija-ainesta, joita kiinnostaa rimaa hipoen viitoset kokeista ja A:t ylppäreistä. Lisäksi porukka siellä on umpikateellista, jos yksikin menestyy, niin se yritetään painaa joukolla alas ja porukka on myös umpijunttia, vaatteet jotain 50 vuoden takaisia rytkyjä, jotkut halpismallin puhelimet, moni ei ole käynyt koskaan missään muualla ulkomaanmatkoilla, kuin ehkä Tallinnan ja Tukholman risteyksillä ja joskus jopa Kanarialla, kulkevat koulumatkoja joillakin saatanan vanhoilla ja risoilla fillareilla ja omat vanhemmat pienituloisia, kenties jopa työttömiä, ja nämä heidän lapsensa ovat kenties yhden illan baaritapaamisen tuotoksia. :D
T: Pääkaupunkiseudun huippulukiosta keväällä valmistunut.
Juu, tuollaista just on pikkulukioissa. Sinun mielestäsi.
Siihen lukioon, mihin lapsi itse haluaa.
Ei annettu ohjeita mihinkään suuntaan.
Valitsi itse ja on tyytyväinen.
Ressun abi on ja sinne halusikin, toinen halusi lähilukioon ja fine by me sekin.
Sykkiin tietty ja kolmoselta alkaen, siellä ovat molemmat opiskelleet. ”Ällän” ylioppilas on ensimmäinen ja luultavasti toisestakin tulee.
T. proud mama
Ressuun haluan toisenkin.