Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juutalaisuudesta. Kuinka helpolla haluaisit juutalaisen naisen/miehen itsellesi?

Vierailija
25.09.2019 |

Itse olen puoliksi juutalainen. Tai siis isän puolelta joten tarkoittaako se että kokonaan. En tuo sitä esille.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ateisti, ja jos se olisi miehelle ok uskoisin että olisi se uskontokunta jonka edustajan kanssa haluaisin mieluiten olla.

Vierailija
2/7 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämäkin mutta... Jos olisit puoliksi juutalainen tietäisit että juutalaisuus tulee äidin puolelta. Voit kääntyä tietenkin mutta et ole juutalaiseksi syntynyt jos äitisi ei ole.

Maallistunut juutalainen on hyvä partneri. Mun puolesta voi sytytellä  kynttilät sapattina ja pitää tietyt kotkotuksensa ruoan suhteen. Olen kasvissyöjä joten aika vähän vaikuttaa mun elämään. Uskonnollista kiihkoilua taas en jaksa, oli uskonto mikä tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisen äidin lapsi on juutalainen. Jos vanhemmista vain isä on juutalainen, pitäisi kaikkien taiteen sääntöjen mukaan kääntyä.

Joo, mutta itse kysymykseen: ei olisi merkitystä, mutta satun olemaan naimisissa jo.

Vierailija
4/7 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi itselleni uskovaista puolisoa. Jos tunnustuksellinen, niin yhteiselämä liian vaikeaa, koska olen itse ateisti. Jos ns. rivisuskovainen, niin pitäisin selkärangattomana.

Juutalaisuus tai mikään muukaan uskonto ei ole geneettinen ominaisuus, vaikka siihen sävyyn jotkut mielellään puhuvatkin. Mutta se ei yksinkertaisesti ole totta. Uskonto periytyy vanhemmilta ainoastaan silloin kuin lapsi omaksuu jommaltakummalta heistä tai molemmilta kyseisen ajattelu- ja arvomaailman. Jos et usko juutalaisen uskonnon mukaisesti, et ole juutalainen, vaikka koko sukusi olisi täynnä yksinomaan juutalaisia aina ajanlaskun alkuun asti.

Vierailija
5/7 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennäkin juutalaisen kanssa naimisiin, paitsi, jos se on jenkki. Jenkki-juutalaiset näkee joka paikassa syrjintää ja hakaristejä. Hyvin pienet piirit, joihin ei helposti hyväksytä.

Vierailija
6/7 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka helpolla haluaisit..."

En ymmärrä kysymystä.

Vierailija
7/7 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sekin vielä. t.ap