Mä varmaan näytän tosi köyhältä
Kun ihmiset aina alkaa selittelemään, että esim. Sieltä saat jonkun tavaran halvalla. Sitten viralliset tahot alkavat selittämään, että jos sulla ei ole rahaa, voit hakea tähän tukea kelasta yms. Mistä tämä mahtaa johtua?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
No näytätkö vähän homssuiselta? Esim nukkaantuneet, kulahtaneet ja huonosti istuvat vaatteet tai vaatteet jotka ovat selkeästi eri vuosikymmenen tyyliä voivat antaa tuollaisen vaikutelman (paitsi jos näkee että henkilö on tietoisesti hakenut retroa/vintagea pukeutumiseen) Lisäksi eloton, pörröinen tukka, haalistunut hiusväri ja iso juurikasvu voivat saada sinut näyttämään varattomalta.
Minusta mulle puhutaan noin vaikka olisin juuri ollut kampaajalla ja vaatteet mulla on puhtaita ja ehjiä mutta tokmannilta tai Citymarketista osyettuja.
Tätä köyhältä näyttämistä varmaan pitäisi alkaa hyödyntämään jotenkin.
Onko kenelläkään muulla samaa vai olenko ainut ketä arvellaan köyhäksi?
Mitä väliä? Oma nettovarallisuus on 250k luokkaa ja ei enää yhtään kiinnosta se jos näytän köyhältä. Kiusallisinta ehkä se että jotkut kaverit aina välilä yrittää tarjota autokyytiä sinne ja tänne, koska en omista autoa. Jos tarvitsisin kyytiä, ostaisin auton. Mutta eihän sitä voi ihan noin suoraan sanoa, että mulla lienee tilillä enemmän pinkkaa kuin sulla, enkä tartte almuja.
Jos ongelma ei ole vaatteet, niin se on imago.
Sellainen poissaoleva luonteenlaatu ja se, että ei esim. seuraa päivänpolitiikkaa tms, on monille merkki syrjäytymisestä (vaikkei välttämättä pidä paikkansa). Myös liian oudot jutut, paitsi jos ne on elitistisellä tavalla outoja.
Katse teräväksi, sitten pari puheenaihetta peliin että luit siitä lehdestä ja matkustit tuolloin tuolla jne, niin jo ihmiset luokittelee korkeampaan sosiaaliluokkaan.
Mullakin nettovarallisuus lähellä 100 k, eli en ole kauhean köyhä jos en rikaskaan, vaatetus kyllä tavallisesti on kuin yömajasta karanneella. Hippityttöystäväni kanssa ostetaan lähikauppa iltaisin tyhjäksi oranssikuponkisia elintarvikkeita :D
Et ole ainoa. Mun mielestä on vain hyvä, että mua luullaan köyhäksi. Vain aikuiset lapseni tietävät, että kuulun suurimpaan tulodesiiliin. Ja vain lähisukulaiseni, että myös lapsuudenperheeni on varakas. Vanhempien kasvatusta, että varallisuus mieluummin salataan kuin tuodaan esille.
Jotain täytyy kehitellä. En jaksa aina kuunnella juttuja, että sinähän voit hakea avustusta kelasta tähän yms. Ehkä pitää käydä kampaajalla ja hommata erilaisia vaatteita.
Millaisia nuo ihmiset ovat itse? Ovatko hekin köyhiä ja olettavat, että heidän joukossaan ovat muutkin?
Millaisissa tilanteissa kohtaatte? Ovatko tilanteet sellaisia, jossa yleensä "paikallasi" olisi köyhä henkilö?
what? mua luullaan usein syrjäytyneeksi, mutta ei köyhäksi. mulla oletetaan olevan varaa asioihin, mikä varmasti johtuu siitä, että pukeudun kuitenkin ok.
ja sitten tietty nämä tietyt ulkoiset merkit: jos sinulla on räikeän värinen tukka, tatuiointeja yms. niin se saattaa antaa tietyntyyppisiä signaaleja.
Siis eikö tuo nyt ole ihan normaalia keskustelua. Sanotaan esimerkiksi, että cittarissa oli halpaa kahvia tai sotkassa on nyt sängyt puoleen hintaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Oletko työelämässä?
Yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä köyhältä näyttämistä varmaan pitäisi alkaa hyödyntämään jotenkin.
Kuppi käteen ja kadulle.
Siis sanooko joku suoraan noin? Minkälaisia ihmisiä sä oikein tunnet?
mitkä viralliset tahot? millaisissa tilanteissa tapaat virallisia tahoja?
Ajatellaankohan mustakin noin, kun kuljen virttyneissä verkkareissa ja vanhanaikaisessa college-puserossa.
Vierailija kirjoitti:
mitkä viralliset tahot? millaisissa tilanteissa tapaat virallisia tahoja?
Esim hammaslääkärissä sanotaan, että voit hakea apua laskuun kelalta, tai optikolla sanotaan että maksusitoumuksen saa kelalta. En kuitenkaan saisi, jos sieltä jotain hakisin.
Jos sitten olet todella köyhä.
Joistakin näkee heti, että huonosti menee, syrjäytytynyt, ei töissä, ei rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sitten olet todella köyhä.
Joistakin näkee heti, että huonosti menee, syrjäytytynyt, ei töissä, ei rahaa.
Kela ei kuitenkaan mitään rahaa anna eli kelan mielestä en ole köyhä.
No näytätkö vähän homssuiselta? Esim nukkaantuneet, kulahtaneet ja huonosti istuvat vaatteet tai vaatteet jotka ovat selkeästi eri vuosikymmenen tyyliä voivat antaa tuollaisen vaikutelman (paitsi jos näkee että henkilö on tietoisesti hakenut retroa/vintagea pukeutumiseen) Lisäksi eloton, pörröinen tukka, haalistunut hiusväri ja iso juurikasvu voivat saada sinut näyttämään varattomalta.