Kysyin hammaslääkäristä hoitovaihtoehtoja
Implantit maksaa tuhansia kappale ja hammasproteesit n 1500€. Selitti jotenkin että jos olen köyhä, niin kela voi maksaa hammasproteesit.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Joo, yhteiskunta maksaa sulle tekarit, jos ei itsellä oo rahaa, ei tarvi ihan ilman hampaita sentään olla.
Niin, en mä sitä yhteiskunnalta pyydä. Mietin vaan kun sairastan sjögrenin syndroomaa ja monet saa sen takia julkisella puolella implantit teetettyä. Täällä ei saa. Kyllä mulla on varaa hammasproteesit itse maksaa mutta en kyllä implantteja normaali hintaan pysty hommaamaan.
Mulla on kahdessa hampaassa ikenien rajassa, kuopat. Olen kuulemma pessyt hampaani väärin. Olen henkisesti valmistautunut näiden hampaiden menetykseen mutta rahallisesti valmistautumaton.
Pitää laittaa säästöön 100 e per kuukausi marraskuusta lähtien.
Olen katsonut myös vaihtoehtoja. Niitä on 2, joko Tallinnassa tai Budapestissa implanttien laitto. Budapestin hammashoitolasta olen lukenut HS:sta mainoksen ja Tallinnan hoitolasta olen kuullut tallinankävijöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kahdessa hampaassa ikenien rajassa, kuopat. Olen kuulemma pessyt hampaani väärin. Olen henkisesti valmistautunut näiden hampaiden menetykseen mutta rahallisesti valmistautumaton.
Pitää laittaa säästöön 100 e per kuukausi marraskuusta lähtien.Olen katsonut myös vaihtoehtoja. Niitä on 2, joko Tallinnassa tai Budapestissa implanttien laitto. Budapestin hammashoitolasta olen lukenut HS:sta mainoksen ja Tallinnan hoitolasta olen kuullut tallinankävijöiltä.
Minäkin joudun käyttämään lääkkeitä joiden vuoksi syljeneritys vähenee. Ja sain rankat syöpähoidot mikä puolestaan (omasta mielestäni) heikensi hampaita.
Vierailija kirjoitti:
Pitää laittaa säästöön 100 e per kuukausi marraskuusta lähtien.Olen katsonut myös vaihtoehtoja. Niitä on 2, joko Tallinnassa tai Budapestissa implanttien laitto. Budapestin hammashoitolasta olen lukenut HS:sta mainoksen ja Tallinnan hoitolasta olen kuullut tallinankävijöiltä.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun itsellä on kaksi implanttia ja ihan Suomessa laitettu. Miten nuo ulkomailla tehdyt käytännössä hoidetaan? Eli kun itsellä toimenpiteeseen meni kuitenkin aikaa ja implantit ovat edessä eli mukana oli myös irtoproteesitkin, laitetaanko nuo jossain Budapestissa suunnilleen kertalaakista paikalleen? Jos joutuu matkustamaan usein, kuluuhan siihenkin rahaa vai ovatko nämä niin paljon halvempia siellä?
Joo, yhteiskunta maksaa sulle tekarit, jos ei itsellä oo rahaa, ei tarvi ihan ilman hampaita sentään olla.