Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painoindeksikysely! Olemmeko todellakin ylipainoinen kansa?

Vierailija
25.09.2019 |

Painoindeksin voi laskea täällä: https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…

Painoindeksikysely! Olemmeko todellakin ylipainoinen kansa?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 165 cm, painoa 120 kiloa ja rapiat päälle. Hoikka olen omaan silmää kiloista huolimatta, mutta kilot onkin lihasta, ei laihaläskiä!

Vierailija
22/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin normaalipainoinen koska pidän itseäni normaalipainoisena. Painoindeksi on 32 mutta minulla on aina ollut paljon lihaksia ja painavat luut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25,8 eli  lievästi ylipainoinen. Yhtä kaikki minut lasketaan otsikoissa tähän hirveään ylipainoisten joukkoon johon iskee kaikki sairaudet. 

Eikä tuota voida laskea samalla tavalla naiselle ja miehelle. Miehellä lihasmassan määrä on keskimäärin suurempi ja rasvaprosentti pienempi. Siis jos  170-senttiset mies ja nainen painavat 70 kg, niin nainen on silloin "lihavampi".

Vierailija
24/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksi sekä uudella että vanhalla kaavalla 18.9, eli just ja just lievästi alipainoinen - tilaston mukaan. peilistä näkyy nimittäin ihan normaalipainoinen tyyppi, hoikka joo, muttei erityisen laiha. tanssi muokannut kroppaa timmiksi, mutten silti oo erityisen lihaksikas. ihonalaista rasvakudosta löytyy sopivasti.

Vierailija
25/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25,8 eli  lievästi ylipainoinen. Yhtä kaikki minut lasketaan otsikoissa tähän hirveään ylipainoisten joukkoon johon iskee kaikki sairaudet. 

Eikä tuota voida laskea samalla tavalla naiselle ja miehelle. Miehellä lihasmassan määrä on keskimäärin suurempi ja rasvaprosentti pienempi. Siis jos  170-senttiset mies ja nainen painavat 70 kg, niin nainen on silloin "lihavampi".

Ei ole koska naisen kehoon rasva tietyssä määrin kuuluu ja rasvaprosentti saa olla huomattavasti suurempi. Juuri tästä syystä molemmille sukupuolille käytetään samaa indeksimittaria.

T. SH

Vierailija
26/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ikäni normaalipainoinen. n48

Vierailija
27/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut koko ikäni normaalipainoinen. n48

Samoin. Teininä meni lähelle bmi 19, nykyään 21,3. Raskausaikoja lukuunottamatta paino aikuisiällä hyvin vakio. Olen nyt 62 v. 168/60. En tosiaan liho helposti, syön ihan mitä haluan. Liikun joka päivä.

Vierailija
28/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

painoindeksi sekä uudella että vanhalla kaavalla 18.9, eli just ja just lievästi alipainoinen - tilaston mukaan. peilistä näkyy nimittäin ihan normaalipainoinen tyyppi, hoikka joo, muttei erityisen laiha. tanssi muokannut kroppaa timmiksi, mutten silti oo erityisen lihaksikas. ihonalaista rasvakudosta löytyy sopivasti.

...niin ja ikää 50, unohtu sanoa. monet lihoo keski-iässä, mä näköjään en.

Vierailija
29/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150cm/84.5kg eli sairaalloinen ylipaino. Lukema harmittaa, vaikka olen yrittänyt laihduttaa ja parantamalla elintapoja

Minulla about sama, mutta kiloja saisi laittaa viisi lisää. Jaksan hyvin aamusta iltaan, syön monipuolisesti, ulkoilen paljon ja hyötyliikuntaa tulee mm. Siitä, että pyöräilen työmatkat.

Tällä yritän sanoa sitä, ettei painolla ole niin väliä, kunhan itselläsi on hyvä olla, eikä paino vaikuta jaksamiseesi, suorituksiisi, hyvinvointiisi tai terveyteesi.