Jotkut ei osaa yhtään arvostaa sitä, että ovat syntyneet " kultalusikka" suussa.
Tarkoitan nyt taloudellista puolta. Kaverini sai yo-lahjaksi yksiön, kumppaniksi löytyi toinen samanlainen onnenhanhi. Siitä sitten velaton kaksio, häälahjaksi pesämuna isompaa asuntoa varten, sitten tulikin ennakkoperintönä joku 200000, miehelle pamahti kesäpaikka Turun saaristosta jne.... Nyt rakentavat arkkitehdin suunnittelemaa taloa pääkaupunkiseudulle, velkaa eivät taida ottaa käyt. katsoen ollenkaan.
Sitten tämä sama nainen tulee valittamaan, että miten on kalliita noi ja noi tavarat ja parketit yms. huhhuh ku hirvittää. Voi saatana mulla menee hermot. Anteeksi nyt, mutta tiedän ettei lue tätä nyt, kun ovat yllätys yllätys lomamatkalla. Palkkatyöllään nainen tienaa vähemmän kuin minä eikä mieskään mikään erikoisen hyvätuloinen ole. Mutta pärjäähän sitä tosi kivasti, jos kaikki suurempi omaisuus tulee perinnöksi ja palkoilla voi sitten vaan elellä jokapäiväistä elämää.
Raha ei ole kaikki, tiedän. Ja olen onnellinen terveydestä ja perheestäni. Välillä vaan pistää hitto vie suututtamaan, kun jotkut saa perkele kaiken mitään tekemättä ja jotkut joutuu raatamaan vuosikausia että kehtaa mennä edes lainaa kyselemään pankista. Arvatkaa vaan, kumpaan ryhmään itse kuulun.
Kommentit (16)
Vierailija:
Arvatkaa vaan, kumpaan ryhmään itse kuulun.
Sitä ei tarvitse kauan miettiä...
Välillä haikeudun niiin ja tulen katkeraksi kun ajattelen kaikkia varakkaita ihmisiä.
Kun edes tulisi toimeen, eikä tarvitsisi elää luotoilla tai lainoilla tms.
Ehkä vielä joskus!
Ja tiedän, että minullakin on monta sellaista asiaa mistä joku rikas olisi valmis maksamaan koko omaisuutensa (terveys yms), mutta silti se vaan kaihertaa, se köyhyys.
sai isältään ajokortin saamisen kunniaks uuden a-mersun ja viel lupauksen et jos ei kolaroi sitä vuoteen saa 10000mk. Mitä nykyään on saanu niin en tiedä
että ihmiset pitävät jotenkin itsestäänselvyytenä perintöä ja sitä, että kaikki kuolleiden omaisuus KUULUU lapsille & muille perillisille. Siitä sitten veripäissään tapellaan ja pannaan välit poikki sisaruksiin jne. jos ei saakaan heti kaikkea mulle tänne...
Siis ihan käsittämätöntä minusta, että jonkun toisen työllä ja vaivalla(?) keräämä omaisuus jotenkin mielletään omaksi tai itselleen kuuluvaksi - olkoonkin että se joku toinen on oma vanhempi. Joskus perintöä ruvetaan laskeskelemaan jo ennen vanhempien kuolemaa! Järkkyä toimintaa...
Usein rikkaat ovat niitä kaikkein taloudellisimpia! Köyhät typerykset ottavat kulutusluottoja ja köyhtyvät entisestään. Varakkaat käyttävät rahaa harkiten ja juuri siksi ovat varakkaita.
Minä en ymmärrä, kuinka jotain jaksaa korventaa toisen rahat, etenkin kun itsellä on perhe. Kärsin lapsettomuudesta vuosia, enkä todellakaan ymmärrä miten rahaa voi kadehtia. Nyt meillä on lapsi enkä tarvitse elämältä enää mitään, olen saanut jo kaiken mitä tarvitsen.
On vaan mautonta valittaa kaiken kalleutta yms, kun on saanut liki kaiken perittynä. Oisivat tehneet sitten vähän vaatimattomamman talon ( tulossa 300 neliötä...), jos kalleus niin hirvittää. Ja he tosiaan ovat saaneet rahansa perittynä, emme ole sen tyhmempiä typeryksiä kuin hekään, mutta meillä on köyhät vanhemmat tai niitäkään ei ole kuin muutama jäljellä...:(
arkkitehtin piirtämä 300 neliön taloa kaikilla mausteilla ja sitten marista siitä, että eikö me nyt saada pihasuunnitelmaa, ku kaikki on niin kallista yms......
Ja siis ihan pokkana sanoa tämä sen jälkeen, ku on saatu noin 500 000 ainakin ilmaista rahaa perintöjen muodossa vuosien saatossa? Ja siis tämä sanotaan kavereille, jotka raatavat hiki hatussa extratyössä, että sais ostettua jonkun kerrostaloasunnon jostain syrjästä ja senkin täydellä lainalla?
Kyllä minä katson hintalappuja, vertaan hintoja, ostan alennusmyynneistä, ostan kirpparilta, nyysin jätelavoilta huonekaluja ja lehtikeräyslaatikoista lehtiä, poimin itse mansikat mansikkatilalta, kasvatan perunat itse omalla kasvimaalla jne..
En tiedä mitä sinä tekisit, jos sinulla olisi omaisuutta ja rahaa paljonkin. Mutta mielestäni jos on rahaa, niin ei se sitä tarkoita, että kaupassa voi ostaa mitä tahansa ja mennä vaan autokauppaan ja ostella autoja katsomatta hintaa.
Ihmisillä on aina kummallisia olettamuksia ja ennakkoluuloja varakkaistakin ihmisistä :(
Vierailija:
Sitten tämä sama nainen tulee valittamaan, että miten on kalliita noi ja noi tavarat ja parketit yms. huhhuh ku hirvittää. Voi saatana mulla menee hermot.
suutaan ko. aiheesta? Varsinkin, jos ei itse ole mitään rahojen eteen tehnyt.
Varmasti ihan käsittämättömän helppoa elämää, kun ei tarvitse miettiä rahaa ollenkaan..Asunnon saa lahjaksi, auto nyt tottakai on saatu heti uutena 18-vuotiaana jne. Minulla on yksi tällainen ystävä ja toisinaan ottaa päähän se, että hän kehtaa arvostella köyhiä tai työttömiä; esim. hänen mielestään asunnon ostaminen on KAIKILLE ihan itsestään selvää eikä hän ymmärrä miksi ihmiset asuvat vuokralla. Eikä hän ymmärrä sitäkään miten toiset opiskelijat olivat aina niin tiukilla kouluaikoina (hänellä äiti maksoi vaatelaskut, yhtiövastikkeen, auton kulut jne.) kun hänellä opintotuki riitti niiiiin hyvin.
Mutta, kylläpä tuon näkee että kaikki on saatu valmiina eikä mitään ole tarvinnut tehdä sen eteen. Tämä ystävä vieroksuu itse työtä (noh, miksei, kun rahaa on muutenkin!) eikä sitten oikein tiedä mitä tehdä elämällään..Jos joskus joutuu pakon edestä (työkkärin kautta) johonkin työhön muutamaksi kuukaudeksi niin melko pian on sairaslomalla stressin takia.
syntyy kultalusikkasuussa. Ei sellaista voi pieni vauva päättää syntyykö varakkaaseen vai köyhään perheeseen.
Itku sentään kun kaikki ihmiset eivät ole 240cm ja 50kg kokoisia, punatukkaisia ja pisamilla varustettuja ihmisiä, joiden kuukausitulot ovat 68000 euroa. JOtka kaikki ovat identtisen näköisiä oli mies tai nainen. Elämä olisi aika kurjaa jos kaikki ihmiset olisivat toistensa kopioita joka asiassa. On rahaakin rikkaampaa, kun on erilaisia ihmisiä maapallo pullollaan.
Sinuna en olisi kateellinen tai vittuuntunut. Sinuna iloitsisin niistä mitä on, eli mainitsemasi terveytesi ja perheesi. Kai myös iloitset ja olet onnellinen muistakin elämän pienistä asioista, mitä ei rahalla saa tai mitä saa pienelläkin rahalla?!
Miksei SAISI avata suutaan?
Öljysheikkeihin verrattuna meidän kotimaiset ns. rikkaat ovat aika taviksia, jopa amerikkalainen keskiluokka yltää samaan elintasoon. Ja sitten taas jos ajattelee jotain Intian maaseutua, niin kaikki suomalaiset ovat erittäin rikkaita. Joten tosiaan kannattaa olla tyytyväinen siihen mitä itsellään on eikä turhaan kadehtia muita.
Mua ottaa suunnattomasti pattiin se että, multa lainataan rahaa, mutta ei pidetä kiirettä sen takaisin maksamisella. Ajatellaan että, onhan niillä rahaa. Niin onkin, mutta on myös periaatteita ja, yksi niistä on se että, meitä ei käytetä hyväksi. En mä mikään idiootti ole. Jos mun täytyy valita mihin menee esim. 200 euroa? mun kaverille, vai vaikka oman lapsen tilille? niin valinta on helppo. Omalle lapselle tottakai!
Sama juttu ostosten kanssa. Vaikka on rahaa, niin kyllä mä katson hintoja ja, kauhistelenkin niitä. Aivot on tallella, vaikka rahapussi on paksu.
Vierailija:
Mua ottaa suunnattomasti pattiin se että, multa lainataan rahaa, mutta ei pidetä kiirettä sen takaisin maksamisella. Ajatellaan että, onhan niillä rahaa. Niin onkin, mutta on myös periaatteita ja, yksi niistä on se että, meitä ei käytetä hyväksi. En mä mikään idiootti ole. Jos mun täytyy valita mihin menee esim. 200 euroa? mun kaverille, vai vaikka oman lapsen tilille? niin valinta on helppo. Omalle lapselle tottakai!
Sama juttu ostosten kanssa. Vaikka on rahaa, niin kyllä mä katson hintoja ja, kauhistelenkin niitä. Aivot on tallella, vaikka rahapussi on paksu.
Erehdyin joskus lainaamaan hänelle 100 euroa (olimme siis opiskelijoita siinä vaiheessa ja hän oli opintotukensa ym. rahansa jo tuhlannut) eikä ystäväni pitänyt mitään kiirettä takaisin maksulla kun kysehän oli NIIIN pienestä summasta eikä sitten ajatellut yhtään että minulle se oli todella iso summa siinä tilanteessa. Että voi se mennä näinkin päin =)
[/quote]
Erehdyin joskus lainaamaan hänelle 100 euroa (olimme siis opiskelijoita siinä vaiheessa ja hän oli opintotukensa ym. rahansa jo tuhlannut) eikä ystäväni pitänyt mitään kiirettä takaisin maksulla kun kysehän oli NIIIN pienestä summasta eikä sitten ajatellut yhtään että minulle se oli todella iso summa siinä tilanteessa. Että voi se mennä näinkin päin =)
[/quote]
Ja en mä väitä etteikö ois mukava auttaa, kun on mahdollisuus. Mutta siinä vaiheessa kun ihan selkeesti huomaa hyväkskäyttöä, niin rupeaa nyppimään.
että toisilla on vielä huonommin asiat kuin sinulla.