Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin autismin kirjolaisena olen huolissani siitä, että tuo Greta poltetaan loppuun:(

Vierailija
25.09.2019 |

Viedään ympäri maapalloa, jatkuvaa esillä oloa ja haastatteluja, muuttuvia tilanteita, vieraita ihmisiä ym.

Jonkin aikaa voi autismin kirjolla olevan aivot sitä kestää, mutta jossain vaiheessa tuo kuormitus käy liian raskaaksi.

Ja tekee siis arvokasta työtä, mutta en näe syytä sille miksi tätä nuorta kuskataan joka paikkaan hyvinvointinsa kustannuksella.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti Greta olisi mieluummin koulussa, mutta esiintymistä enemmän Gretaa kuluttaa se, ettei kukaan tee mitään estääkseen tuhoisan ilmastonmuutoksen. Jos toimiin ryhdyttäisiin, Gretan ei tarvitsisi olla esillä. Oletko, AP, oikeasti huolissasi? Mihin toimenpiteisiin olet ryhtynyt? Osallistutko lakkoon perjantaina? Jos et, niin Gretan sanoin:

"How dare you?"

Voi voi ja lämmin leipä. Hirveää huseeraamista. Ja me kuollaan kaikki kuitenkin - ihan jokainen. Kenenkään ”tulevaisuutta ei ole varastettu”, mutta tuollaisella vouhottamisella se kyllä ohi lipuu. Tästä ei voittoa tee kuin perverssit tuulivoimasetämiehet, jotka narsisteina tahkoavat voittoa ja taputtavat tälle showlle karvaisia käsiään - samalla kun Aasian työreissuissa hiukan pikkutyttöjä hilppaisevat.

Että sellainen etiikka ja moraali.

Vierailija
22/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merenpinta nousee jo yli kaksi kertaa nopeammin kuin ennen ja se vaikuttaa kaikkien ihmisten elämään, Gretankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häntä viedä vaan hän menee itse. Tärkeintä teidän mielestä olisi siis vaientaa hänet, millä tahansa tekosyyllä. Miksi pelkäät Gretaa niin paljon? jos maailmaan mahtuu vaikka Putin ja muita diktaattoreja niin miksi ei yksi teinityttökin?

Kuinka 16 vuotias saisi purjeveneen käyttöön jolla porjehtisi atlantilla?

Kuinka 16 vuotias menisi noin vain puhumaan päättäjille?

Kokeileppa onnistuisiko sinulta?

Kyllä häntä viedään. Putin ja muut diktaattorit ovat aikuisia jotka tekevät itse omat päätöksensä. 16 vuotias ei edes rahan kanssa onnistuisi tuossa ilman että lehdistö rummuttaa hänestä ja hänelle järjestetään nuo kaikki tapahtumat joihin menee puhumaan.

Ei ole terve tuo Gretan perhe:

https://www.instagram.com/p/B2zlvuCH6nU/

Vierailija
24/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Greta on tehnyt että on niin erikoinen? Miksi pääsee ilmasto kokouksiin? Pääsiskö mun 16v tyttö myös jos haluaa?

Tuskin pääsee ilmastoon liittyen, se on Gretan hyppysissä nyt. Jos tyttösi vaatii kiihkeästi 100 miljoonaa siirtolaista kehitysmaista, niin on kohta yhtä kuuluisa kuin Greta.

Vierailija
25/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua Greta ei huolestuta yhtään, joten minua on turha nimitellä tekopyhäksi.

Tunnen kaksi aspergerilaista, jotka ovat vieneet kiinnostuksensa aivan äärimmilleen ja ovat valmiita polkemaan kaiken muun jalkoihinsa edistääkseen omaa asiaansa. Heiltä puuttuu kokonaan suhteellisuudentaju ja kyky hahmottaa kokonaisuuksia. Toinen heistä, aikuinen mies, kulkee saarnaamassa naapureilleen ja sukulaisilleen kasvissyönnistä ja on vienyt sen itse niin pitkälle, että on luurangonlaiha ja kuolee vielä uskontonsa vuoksi.

Minua hämmästyttää se, miten halukkaasti aikuiset ihmiset käyttävät hyväkseen selvästi kehityksessään häiriintynyttä nuorta, jolla (ja jonka siskolla) on diagnoosi sekä autismista että tarkkaavuus- ja yliaktiivisuushäiriöstä. Media on häneen hulluna ja järjestöt mainostavat itseään jakamalla hänelle palkintoja siitä, että hän esiintyy heidän asiallaan. Hänhän ei vielä ole saanut aikaan muuta kuin valtavan lintsausaallon, joka epäilemättä jää lyhytaikaiseksi.

Vierailija
26/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti Greta olisi mieluummin koulussa, mutta esiintymistä enemmän Gretaa kuluttaa se, ettei kukaan tee mitään estääkseen tuhoisan ilmastonmuutoksen. Jos toimiin ryhdyttäisiin, Gretan ei tarvitsisi olla esillä. Oletko, AP, oikeasti huolissasi? Mihin toimenpiteisiin olet ryhtynyt? Osallistutko lakkoon perjantaina? Jos et, niin Gretan sanoin:

"How dare you?"

Voi voi ja lämmin leipä. Hirveää huseeraamista. Ja me kuollaan kaikki kuitenkin - ihan jokainen. Kenenkään ”tulevaisuutta ei ole varastettu”, mutta tuollaisella vouhottamisella se kyllä ohi lipuu. Tästä ei voittoa tee kuin perverssit tuulivoimasetämiehet, jotka narsisteina tahkoavat voittoa ja taputtavat tälle showlle karvaisia käsiään - samalla kun Aasian työreissuissa hiukan pikkutyttöjä hilppaisevat.

Että sellainen etiikka ja moraali.

Tämäpä juuri! Mutta kun ei nähdä mitään ja ollaan vain ”ahdistuneita”! Ja pervot nauraa matkalla pankkiin.

Vierailija
27/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja. En kommentoi mitä mieltä olen itse ilmastoasioista, mutta toivoisin että tämä nuori palaisi pian kouluun ja alkaisi vaikuttaa asioihin juuri vaikka somessa ja videoilla. Hän ei välttämättä itse tunne rajojaan kun häntä nyt niin vauhdilla viedään. Ei kukaan toivo tälle nuorelle loppuun palamista. Aikuiset on vastuuttomia kun käyttävät hänen intohimoaan omiin tarkoitusperiinsä. Gretalle toivon pelkkää hyvää ja sitä, että hän kestää tämän pyörityksen johon on joutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi