Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haastan teidät ostamaan Suomessa valmistetun vaatteen

Suometar
25.09.2019 |

Haastan kaikki vauvapalstalaiset ostamaan vuoden sisällä vähintään yhden Suomessa valmistetun vaatekappaleen. Ymmärrän, että osalla meistä talous on tiukoilla, mutta tuote voi olla myös jotain pientä, kuten sukat tai pipo. Jos talous ei siihenkään veny, vaihtoehtoinen haaste on vaihtaa vähintään yksi arkinen kulutustuote, kuten esim. hammastahna, pyykinpesuaine, shampoo tai yleispuhdistusaine Suomessa valmistetuksi.

Linkkailkaa löytöjänne. Minua kiinostaa kovasti uudet valmistajat ja tuotesuositukset

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en nyt taida tarttua tähän. Sukkia tuskin tarvitsee vuoden sisään ostaa ja muuten suomalaisten valmistajien vaatteet ei vaan sovi.

Vierailija
22/28 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tuli vastaan: bypias.com.

Kivan näköisiä pipoja. En ole ehtinyt vielä tarkemmin katsomaan, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pipot on villaa, mutta materiaalien alkulähdettä en tiedä (vielä). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä suomalaisia tärkeämpinä kuin ulkomaalaisia. En aio osallistua.

Vierailija
24/28 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat, ehta, pietamo, johanna k design, tam-silk, tesema, sidoste, sampsukka, taikatuulia, tarkka-tikki. Nämä nyt ensi alkuun tulee mieleen. Kaikkien vaatteita omistan ja suosittelen..

Osa valmistaa kankaan/neuloksenkin suomessa, osassa kangas valmistetaan euroopasta myrkyttömyys sertifikaateilla. Kaikki valmistetaan suomessa.

Kodin tuotteita löytyy pumpa upcyclestä. Itse olen tilannut saippualle kestopussin. Olen korvannut suihkusaippuat palasaippyalla joka on siinä pussissa. Oikeastaan kaikin tavoin parempi kuin nestemäiset suihkusaippuat. Myös shampoopalan voi pistää semmoiseen.

Kivat yllätti! En tiennyt olevan Suomessa valmistettuja. Tuotteet ovat tuttuja ja lapsilla onkin merkin pipoja ja hanskoja. Näitä ostan jatkossakin

Vierailija
25/28 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tehtävä. Ay-liike ajoi tekstiiliteollisuuden pois Suomesta jo vuosia sitten.

Sukkia tehdään, ja hyviä ovat. Taitaa olla montakin eri valmistajaa.

Vierailija
26/28 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku etsii lampaantaljaa nyt syksyksi, vinkkaan kysymään suoraan tiloilta. Toki maksaa enemmän kuin Ikeasta, mutta tietää varmasti taljansa alkuperän. Luettelo lampureista löytyy ainakin Lammas & Vuohi -lehdestä.

t. pehmoisiin taljaisiin hurahtanut

Vierailija
27/28 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-Collectionin tuotteet valmistetaan pääasiassa Kajaanissa ja Virossa. Sen lähemmäs en nyt pääse. Ostin juuri uuden takin sieltä, eikä ole nyt tarvista uusille hankinnoille.

Vierailija
28/28 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku etsii lampaantaljaa nyt syksyksi, vinkkaan kysymään suoraan tiloilta. Toki maksaa enemmän kuin Ikeasta, mutta tietää varmasti taljansa alkuperän. Luettelo lampureista löytyy ainakin Lammas & Vuohi -lehdestä.

t. pehmoisiin taljaisiin hurahtanut

Minä kysyin villalankaa suoraan villalankaa myyvältä tilalta, mutta viestiini ei suvaittu vastata. Se on voi voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme