Miten ruokailutottumuksesi muuttuisi (vai muuttuisiko?), jos voittaisit miljoonia lotossa? Kerro myös ruokavaliosi.
Ruokavalioni: en syö muuta lihaa kuin kalaa. Kananmunia menee satunnaisesti ja juustoa harvoin, ei muita maitotuotteita.
Minun ruokailutottumukseni muuttuisi niin, että alkaisin käydä ulkona syömässä lounasta ja päivällistä. Vaihtoehtoisesti hakisin noutoruokaa kotiin, myös kauppojen salaattibaareissa ja lämminruokatiskeillä vierailisin ahkeraan. Kotona en laittaisi muuta kuin aamu-ja iltapalaa sekä välipalaa. En pidä ruoan laittamisesta, ja olisi ihanaa voida skipata se! En sitten tiedä, että tylsistyisinkö jossain vaiheessa jatkuvaan ulkona/noutoruokien syömiseen, mutta ainakin alottaisin noin. Aluksi juoksisin varmaan sushipaikkojen, intialaisten ravintoloiden ja salaattibaarien väliä.
Kaupasta ostaisin kaikkia kalliiita erikoistuotteita, ihan vaan kokeilun halusta. Luomua ostaisin aina kun mahdollista.
Kommentit (63)
Riippuu kuinka monta miljoonaa voittaisin. Jos lähempänä yhtä kuin kymmentä miljoonaa, palkkaisin jonkun ravitsemusterapeutin rakentamaan minulle parin kuukauden ruokavalion, jota toistaisin ympäri vuoden hamaan loppuun asti. Valmiit reseptit niin, että voisin vain käydä kaupassa tai tilata raaka-aineet kotiin ja tehdä terveellistä, tasapainoista ruokaa sen enempää miettimättä. Ja tähän mahtuisi sitten juhlimiset ja muut poikkeuspäivät, sillä tasapainoiseen ruokavalioon nekin kuuluvat.
Jos olisi lähempänä kymmentä miljoonaa, tekisin saman kuin äsken, mutta palkkaisin kokin muutamaksi vuodeksi tekemään kaikki ruokani. En todellakaan tykkää ruoanlaitosta.
Syön jo nyt aika terveellisesti, mutta ihan liian vähän kalaa ja siksi syön omega3-kapseleita. Syön myös liian vähän kasviksia, koska yksinkertaisesti vihaan niiden kuorimista ja pilkkomista. Syön liikaa herkkuja myös.
Varmaankin harkitsisin vakavasti kokin palkkaamista, mielelläni ulkoistaisin arjen ruokailut ammattilaiselle.
Syön kalaa mutten lihaa. Ostaisin enemmän kalaa palvelutiskiltä ja söisin useammin esim kuhaa ja siikaa.
Tuoreita marjoja ja hedelmiä olisi aina.
Söisin enemmän ulkona.
Pelkäisin myrkytystä, joten hakisin itse kaupan hyllyltä lukolliseen kaappiin.
Muutama miltsi ei riitä oikein mihinkään, mutta jos tulisi kymmeniä miljoonia, niin palkkaisin catering- yrityksen kokkaamaan kasvis- ja kalaruokaa, jota muutenkin syön.
Ei muuttuisi mitenkään. En ole millään tavalla kiinnostunut ruuasta ja ostaisin varmaan halvinta roskaa yhäkin, koska en näe järkeä panostaa johonkin mikä on seuraavana aamuna kirjaimellisesti kasa paskaa.
Alkaisin syödä enemmän kalaa ja juustoja, noin esimerkiksi. Nykyään juusto on halvinta ja kala usein pakastaeltaasta.
Omar ruokailutottumukseni muuttuisivat niin että ryhtyisin leipomaan leivät itse sekä tekisin enemmän alusta asti ruokaa. Jättäytyisin nimittäin töistä pois jolloin olisi mahdollista keskittyä kokkaamaan rauhassa. Nykyisellään se ei ole mahdollista vaan on pakko välillä turvautua puolivalmisteisiin.
Ei varmaan mitenkään. Jotenkin ruoka on sellainen asia joka ei juuri kiinnosta. Syön ihan terveellisesti, paljon hedelmiä, marjoja, vihanneksia...kanaa yleensä. Ehkä kalaa voisi lisätä. Tosin olen huono kokki joten kalaa voisin käydä ulkona syömässä.
Tuskin suurestikaan muuttuisi, kun nyt on jo varaa syödä hyvin. Ulkona tulisi syötyä ehkä vähän enemmän, ja matkoilla valitsisin kalliimpia ravintoloita. Kavereille voisi tietysti tarjota, jos ei muuten niin pröystäilläkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloista en ole ollut oikeastaan koskaan kiinnostunut, vaikka olen joutunut niissä työnikin puolesta usein käymään. Olen ollut jopa pettynyt useaan ravintolaruokaan ja tuntuu, että vain harvassa paikassa on oikeasti hyvä ammattitaitoinen kokki, joka tekee innostuneesti annoksia. Usein annokset ovat vain sellaisia aika hyviä ja aika ok, ei kuitenkaan mitään kummoisia -tasoa. Teen usein itse paljon parempaa ruokaa ja raaka-aineet ovat priimaa.
Samaa mieltä. Hyvää ravintolaruokaa Suomessa saa joko halvoista nepalilaisista tai kalliista ravintoloista. Keskitason ravintolat Suomessa huonoja. Ei ole mitään syytä mennä jonnekin Chicosiin syömään pakasteesta sulatettua hampurilaispihviä. (Toki ymmärrän että lapsiperheille ihan hyviä vaihtoehtoja).
Vierailija kirjoitti:
Tuskin suurestikaan muuttuisi, kun nyt on jo varaa syödä hyvin. Ulkona tulisi syötyä ehkä vähän enemmän, ja matkoilla valitsisin kalliimpia ravintoloita. Kavereille voisi tietysti tarjota, jos ei muuten niin pröystäilläkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloista en ole ollut oikeastaan koskaan kiinnostunut, vaikka olen joutunut niissä työnikin puolesta usein käymään. Olen ollut jopa pettynyt useaan ravintolaruokaan ja tuntuu, että vain harvassa paikassa on oikeasti hyvä ammattitaitoinen kokki, joka tekee innostuneesti annoksia. Usein annokset ovat vain sellaisia aika hyviä ja aika ok, ei kuitenkaan mitään kummoisia -tasoa. Teen usein itse paljon parempaa ruokaa ja raaka-aineet ovat priimaa.
Samaa mieltä. Hyvää ravintolaruokaa Suomessa saa joko halvoista nepalilaisista tai kalliista ravintoloista. Keskitason ravintolat Suomessa huonoja. Ei ole mitään syytä mennä jonnekin Chicosiin syömään pakasteesta sulatettua hampurilaispihviä. (Toki ymmärrän että lapsiperheille ihan hyviä vaihtoehtoja).
Stadin ulkopuolelta on melko vaikea saada hyvää ruokaa ravintolasta. Ovat kaikki tehty puolivalmisteista, mutta ainakin minä en jäisi tänne Suomeen ollenkaan, jos lottovoiton saisin.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin lihaa ja kalaa, juustoja ja sellaisia. Kävisin ekaa kertaa hakemassa subin ja hesessä, kiinalaisessa jne. Hakisin pizzaa.
Nyt syön enimmäkseen makaronia, soijarouhetta ja makkaraa ja haaveilen aina ostavani lihaa mutta luovun ajatuksesta kun possu näkyy maksavan jotain toistakymppiä kilo.
Ja kun ei tarvitsisi asua tässä niin saisin kunnon keittiön jossa pöytätilaa jne. jolloin voisi laittaa mukavammin ruokaa, joten varmaankin kasviksiakin tulisi käytettyä enemmän.
Ainut possun osa mikä maksaa toistakymppiä kilo taitaa olla sisäfile normaalihintaisena, kun ulkofilepalakin normaalisti on luokkaa 7-8e kilo. Lapaa, etuselkää yms saa jopa 2,99 kilo tarjouksesta.
Voi taivahan vallat, ei siihen lottovoittoa tarvitse ,että voi syödä hyvin.
Syön just sitä mitä haluan. Parasta mahdollista aina etsin. Perus kotiruoka, pari kertaa vk lohta itse laitettuna , marjat siemenet ym ym.
Kaupasta ,joku sanoi, kalleinta. Usen ovat juuri niitä ruokia, joissa on enimmän lisäaineita.
Mikä estää jo nyt käymällä ravintolassa syömässä ,jos ei kotona saa niin hyvää ruokaa.
Tämän kaiken voi tehdä jo nyt 74v ihan tavallinen eläkeläinen ilman lottovoittoa.
olen laiskan puoleinen ihminen. lottovoiton saatuani voisin käytä päivittäin ulkona syömässä. kun söisi ulkona, niin ei tarbitse tehdä ruokaa tai tiskata. kun tuollatavalla tekisin, niin todennäköisesti ruokavalioni monipuolistuisi.
Ei muuttuisi millään tapaa. Olen vegaani ja sen vuoksi syön aika harvoin ravintolassa. Tykkään kokata itse ja minulla on nytkin varaa ostaa juuri niitä aineksia mitä haluan.
Eläisin salaattibaarin salaateilla ja sushilla, uskoisin. Joisin vähintään yhden erikoismehun/smoothien päivässä. Söisin marjoja tuoreena päivittäin. Jos laittaisin ruokaa, ostaisin naudanlihaa ja järvikalaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka monta miljoonaa voittaisin. Jos lähempänä yhtä kuin kymmentä miljoonaa, palkkaisin jonkun ravitsemusterapeutin rakentamaan minulle parin kuukauden ruokavalion, jota toistaisin ympäri vuoden hamaan loppuun asti. Valmiit reseptit niin, että voisin vain käydä kaupassa tai tilata raaka-aineet kotiin ja tehdä terveellistä, tasapainoista ruokaa sen enempää miettimättä. Ja tähän mahtuisi sitten juhlimiset ja muut poikkeuspäivät, sillä tasapainoiseen ruokavalioon nekin kuuluvat.
Jos olisi lähempänä kymmentä miljoonaa, tekisin saman kuin äsken, mutta palkkaisin kokin muutamaksi vuodeksi tekemään kaikki ruokani. En todellakaan tykkää ruoanlaitosta.
Syön jo nyt aika terveellisesti, mutta ihan liian vähän kalaa ja siksi syön omega3-kapseleita. Syön myös liian vähän kasviksia, koska yksinkertaisesti vihaan niiden kuorimista ja pilkkomista. Syön liikaa herkkuja myös.
Mä voin tehdä sulle tuon terveellisen ja monipuolisen ruokalistan 10 000 eurolla vaikka heti vaikken mikään terapeutti olekaan vaan tavallinen kotikokki joka tekee kaikki ruuat itse ja rakastaa ruuanlaittoa. Tuohon hintaan voin myös tulla paikan päälle opettamaan jokaisen ruuan valmistuksen alusta pitäen.
No ne herkut usein ovat epäterveellisiä että en välttämättä ostaisi.
Ei muuttuisi mitenkään. Nyt jo on varaa syödä ihan miten huvittaa. Käytännössä syön paljon ravintoloissa enkä juuri koskaan laita itse ruokaa. Ostan myös kotiin valmiita salaatteja, eineksiä, smoothieita, hintaa katsomatta. Sinkkuna it-alan palkoilla tulee erittäin hyvin toimeen...
Vierailija kirjoitti:
Söisin enemmän kalaa ja vasikkaa, nyt vain tarjouksista harvoin löytyviä herkkuja (no vakuumilohta tietty saa).
Avokadoja, passionhedelmiä, granaattiomenia, kookosta, pähkinöitä ja muita ei kotimaisia herkkuja viikoittain nykyisen kerran pari vuodessa sijaan.
Tuoremakkaroita suoraan makkaratehtaalta, eikä prisman hyllystä.
Ruuanlaitosta en luopuisi, nautin siitä suunnattomasti
Avokadot on ainakin tiettyyn aikaan vuodesta edullisempia. Ja myös edullisempia, kun ne ostaa pussissa. Kyllä itse koen, että avokadoihin on varaa vaikka en olekaan se varakkain.
Menisin ensin laihdutusklinikalle päästäkseni normaalipainoon, jokunen kilo siis, mutta muutoin luultavasti aika paljon valmisruokaa kotiin tilattuna.