IT-taidot CV:ssä
Miten te tietokoneen peruskäyttäjät (jotka ette hae it-alan hommia ettekä hallitse mitään ohjelmointia tms.) merkkaatte it-taidot cv:ssä? Vai merkkaatteko ollenkaan? Jos ne taidot ovat luokkaa MS-ohjelmat. Tämä aiheuttaa minulle aina harmaita hiuksia. Olen aina töissäni oppinut hyvin nopeasti työssä vaadittavien ohjelmien käytön, mutta nuo MS-ohjelmat ovat niitä, jotka kulkevat aika vakiona mukana, ja muut vaadittavat ohjelmat ovat vaihdelleet paljon työpaikoittain. Varsinkin kun ohjelmat kehittyvät niin nopeaa vauhtia, ei esim. 5 vuotta sitten hallitsemani taloushallinnon ohjelma ole enää yhtään sama. Eli joka tapauksessa alku olisi opettelua ja kertausta. Olen välillä luetellut näitä vanhempiakin ohjelmia (joita olen esim. muutamaa vuotta aiemmin käyttänyt ja jotka tod.näk. ovat sen jälkeen päivittyneet) ja välillä sitten nimennyt vain MS-ohjelmat ja hakemuksessa korostanut sitä, miten hyvin olen oppinut eri töissä vaadittavat tietotekniset jutut (toki vähän paremmin ja yksityiskohtaisemmin ilmaistuna :D).
Jakaako kukaan tuskaani? Onko vinkkejä? Ja ei kai kukaan heitä hakemusta roskiin vain cv:ssä huonosti muotoillun it-taidot-osion takia? :D
Terveisin,
Parikymppinen pätkätyöläinen
Paat vaan että käytät sujuvasti tietokoneita.