Jos olet/olisit reilusti ylipainoinen, ja raskaana
Loukkaantuisitko jos joku sanoisi että et näytä yhtään siltä että olet raskaana? Sanotaan vaikka rv 25-> ylöspäin
Kommentit (9)
En. Harvat pystyvät loukkaamaan, eikä mikään tuollainen sammakko hetkauta.
Eiköhän siitä painosta ole nälvitty naamaa vasten aiemminkin, tuttua ja odotettavissa olevaa siis. Olis aika outoa jos vasta raskaus saisi jonkun läheisen aloittamaan ylipainosta nälvimisen.
Miks, tuonhan voi sanoa hoikallekin.
enemmän mietityttäs että kuinka raskautunut ja kenen toimesta. saa olla aika viimesen päälle pervo mies
En, en itsekään näyttänyt tuossa vaiheessa kovin raskaalta, toisen ultran jälkeen vasta aloimme edes kertoa raskaudesta kenellekään...
Suuttuisin lähinnä siitä, että mikä tarve jollakulla on tieten tahtoen sanoa noin. Ei tuollaisella kommentilla ole mitään muuta syytä kuin tarkoituksellinen loukkaaminen. Miksi toisen ulkomuotoa pitäisi kommentoida raskaanakaan? Raivostuttaa tuollaiset ihmiset, joiden on pakko päästää kaikki mölyt mahassaan. Enkä edes ole itse lihava.
Joo ja loukkaannuinkin.
Olin aika viimeisillään raskaana ja vatsa oli iso ja pyöreä ja pinkeä.
Todellakin näytin raskaana olevalta.
Minulta kysyttiin jo ennen rv 12 että olenko raskaana. Mm lapseni päiväkodissa kysyttiin että saako onnitella rv 11 ja 14 viikolla vanha ystäväni jota en ollut nähnyt hetkeen kysyi olenko raskaana.
Vatsa turposi jo heti testin jälkeen.
Siksi ärsytti että yli 30 raskausviikon jälkeen joku viitsii sanoa noin. Sanoi siis että en näytä ollenkaan raskaana olevalta kun olen niin lihava.
Pituutta minulla 164cm ja tuossa vaiheessa painoin 95 kiloa.
Juuri katsoin vanhoja kuvia noilta ajoilta eikä siitä olisi voinut erehtyä että vauvaa odotan.
Esikoisesta raskaus näkyi vasta kun viikkoja oli yli 20. Tuolloin lähtöpaino oli 80 kiloa.
Sitten kun on lievästi ylipainoinen, niin loukkaannutaan siitä, että joku onnittelee raskaudesta, vaikka vatsa onkin ehtaa läskiä! Vaikeasti ylipainoisestahan ei raskaus aina erotu.
Vaikeasti ylipainoisen on muuten parempi pitää enintään sama paino koko raskauden ajan tai ei ainakaan kerätä yhtään ylimäärästä kiloja lisää. Sen verran pitäisi pelätä tulevaa synnytystä, että ei ehdoin tahdoin kerää lisää kiloja ja raskausdiabetestä huolettomalla raskaudenaikaisella ruokavaliolla.
Loukkaannuin.