poikien huono koulumenestys ja poikien vanhemmat
Rohkenen väittää, että poikien huono koulumenestys johtuu poikien vanhemmista, jotka ei vaadi pojilta mitään.
Meillä on kannustettu poikaa hoitamaan koulunsa hyvin. Laitettu kolmannen kielen oppitunnille, jossa yllätys yllätys onkin ainoa poika siellä tyttöjen keskellä.
Poikien vanhemmat ei tunnu välittävän poikiensa oppimisesta. Pojat saa pelata tunnilla pelejä eikä kukaan vanhemmista ihmettele jos kokeista tulee huono numero.
Kommentit (8)
Uskon tuohon. Mä olen lukenut pojille pienestä pitäen tosi paljon ja tuupannut vielä harrastamaan klassista musiikkia. Tuttavat valittavat, miten samanikäiset pojat ”vaan pelaavat”.
Riippuu ihmisestä. Toisia ei koulu kiinnosta ja toisia kiinnostaa. Ja voihan siitä pojasta tulla vaikka ammatti e-urheilija tai some-julkkis-vloggaaja ja siten tienata miljoonia. Rahat tehdään nykyään muulla kuin kympin todistuksella. Eli antaa poikien olla poikia ja hullutella niin ehkä joku keksiikin jotain uutta tai tuottaa viihdettä ihmisille.
Ja tytöille tulee valtavasti mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Joo.. Mä sanon vaan pojalle että oon ylpeä siitä ja se on mulle rakas ja että yrittää pitää silloinkin kun tulosta ei tunnu syntyvän. Tärkeintä on että ei luovuta. Kyllä hän vielä paikkansa löytää ja tärkeintä on että elämässä tekee asioita jotka tekee onnelliseksi ja kohtelee itseään ja muita hyvin. Semmosta. Ei me olla mitään tuon kummempia vaadittu.
tällä tavoin syntyy niitä peräkammarin poikia, jotka ei tytöille kelpaa
maailma muuttuu kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Toisia ei koulu kiinnosta ja toisia kiinnostaa. Ja voihan siitä pojasta tulla vaikka ammatti e-urheilija tai some-julkkis-vloggaaja ja siten tienata miljoonia. Rahat tehdään nykyään muulla kuin kympin todistuksella. Eli antaa poikien olla poikia ja hullutella niin ehkä joku keksiikin jotain uutta tai tuottaa viihdettä ihmisille.
yksi miljoonasta onnistuu jotain tienaamaan vlogilla. Ihan hyvä kannustaa poikaa tollaseen noin epävarmaan suuntaan...
Tuskin ne tyttöjen vanhemmatkaan enempää tekee. Tytöt on vaan epävarmempia ja haluaa siksi itse olla parempia.
No hohhoijjaa. Meillä ainakin näkyy ihan selvästi se miten pojat vaan kehittyy myöhemmin (keskimäärin) kuin samanikäiset tytöt. Poika on nyt 7v ja ero luokkalaisiin tyttöihin on jotain valovuosien verran. Siellä se meidän poika kaivaa joka päivä rapaa maasta kavereineen intoa puhkuen kun ippestä haen, tytöillä taas näyttää olevan jo vähän kehittyneempiä leikkejä. Esim. omien tavaroiden huolehtimisen suhteen on vielä aika raasu, hyvä kun on itse oikeassa paikassa oikeaan aikaan, se on jo saavutus. Mutta parhaansa yrittää varmasti ja me kannustamme, rakastamme ja olemme kiinnostuneita. Läksyt tehdään joka päivä yhdessä (tarkastetaan ainakin). Mihinkään harrastuksiin ei pakoteta, koulun hoitaminen on sekin ihan riittävää 7-vuotiaalle.
Minun tyttöni taas on 5v, ja lähes yhtä luotettava ja osaava monessa kuin isoveljensä. Enkä ole joutunut tytön kasvatuksen eteen näkemään puoliakaan siitä vaivasta mitä isoveljen kanssa on tehty. Hän on vaan ollut paljon kiinnostuneempi kaikesta aiemmin kuin mitä veli on ollut. Tyttö oppi puhumaan vuoden vanhana useamman sanan lauseita, poika alkoi puhumaan siten vasta joskus 4-vuotiaana.
Toki on poikkeuksia, poikia jotka huolehtii kaiken tip top ja oppivat varhain esim. lukemaan ja ovat hyvin kiinnostuneita esim. tieteellisistä ilmiöistä tai jutuista. Jostain syystä monesti heillä kyllä tuntuu olevan sit hieman vaikeuksia kaverisuhteiden kanssa, ovat varmaan keskimäärin kehityksestä edellä muuta vertaisryhmäänsä, eikä ne jutut sit aina osu yksiin niiden muiden poikien kanssa. Eikä tämä ole mikään paremmuustaistelu, vaan ihan puolueetonta pohdintaa asiasta. Olen vain pannut merkille kun päiväkodissa/ ippessä olen töissä paljon myös ollut.
Joo.. Mä sanon vaan pojalle että oon ylpeä siitä ja se on mulle rakas ja että yrittää pitää silloinkin kun tulosta ei tunnu syntyvän. Tärkeintä on että ei luovuta. Kyllä hän vielä paikkansa löytää ja tärkeintä on että elämässä tekee asioita jotka tekee onnelliseksi ja kohtelee itseään ja muita hyvin. Semmosta. Ei me olla mitään tuon kummempia vaadittu.