Vaihdatko housut ja paidan/puseron joka päivä?
Tuntuu niin typerältä vaihtaa nuo vaatekappaleet päivittäin. Eivät ne ole toimistotyössä likaiset päivän jälkeen. Mutta tuntuu, että harva tulee samalla paidalla kahta peräkkäistä päivää töihin.
Kommentit (14)
Omat vaatteet on päällä vain työmatkalla. Kastiketta ollut paidassa jo ehkä yli viikon. En silti ole vielä pessyt, kun takin alle se menee piiloon ja töihin tullessa riisun heti pois ja puhtaat työvaatteet päälle. Eriasia jos menen jonnekkin julkiseen paikkaan ja takki pitäisi riisua pois, silloin kiinnitän huomiota mitä löytyy alta.
Olin sosiaalialalla ja juorukerho vitsaili vaatteistani. Tein niin tai näin haukkuminen jatkui kuitenkin. Joten nykyään pidän kyllä. Ihan sama. Hermo mennyt muutenkin jo kaikkiin ja ihmiskuntaan niin teen JUST NIIN KUIN MÄ HALUAN. Haistakaa p.
T-paidan vaihdan päivittäin, huppari ja farkut saa olla samat muutaman päivän.
Pidän samoja housuja hyvinkin muutaman päivän, paitaa 1-2 päivää, jos se on puhdas ja kukaan ei sano yhtään mitään. Jos sanoo, niin teinini kotona ja se taas ei haittaa. Likaisia vaatteita en pidä.
Amerikkalainen tapa vaihtaa kaikki vaatteet päivittäin. Minä mieluummin käytän yhden "loppuun" ja sitten siirryn seuraavaan. Ei tule epämääräisiä puolilikaisia kasoja kotiin. Jos tulee selkeä tahra niin sitten vaihdan, muuten menen samoilla päällysvaatteilla viikon. Alemmat kerrokset vaihdan suihkun jälkeen pari kertaa viikossa.
Minä olen ruvennut myös tekemään niin, että pidän samaa paitaa 1-2 päivää, jonka jälkeen se menee puolikäyttökasaan. Siinä olevia vaatteita kierrätän käytössä jonkun aikaa ja sitten ne pestään.
Kaikki vaatteet vaihdan päivittäin.
En vaihda. Ainoa asia, jonka vaihdan päivittäin, on alkkarit. Joskus sukatkin menevät kaksi päivää, etenkin näin villasukkakaudella. Mulla on myös vähän eri tarpeisiin eri sukkia, esim. jos lähden lenkille tai talvella ratsastamaan maastoon, mulla on jalassa eri sukat kuin kotona. Samoin vaihtelen vaatteita, kun menen kaupungille tai lenkille. Teen töitä kotona, joten töissä mulla on kotivaatteet. En ole kova hikoamaan, joten kotovaatteet ovat sellaiset, joita pidän monta päivää ennen vaihtamista, ellei niissä ole tahroja.
En, ihan hyvin voin pitää samaa paitaa ja housuja useamman päivän jos eivät ole likaantuneet.
Ei farkkuja tarvi vaihtaa /pestä kuin harvoin.
Yläosia vaihdan monta kertaa pvässä/ tai pari krt voin pitää samaa, jos ei yhtään ole hionnut.
Neuleita tuuletan paljon.
Vaihdan päivittäin vain alushousut. Paita menee siistissä sisätyössä muutaman päivän ja farkkuja/housuja ei tarvitse pestä kuin muutaman kerran vuodessa. Pari puolikäyttöistä vaatekertaa kierrossa yleensä, joista voi valita päivään sopivimman.
Hullulta tuntuisi panna päivän pidetty puhdas paita pesuun.
Sunnuntaisin yleensä puhdas paitapusero jota käytän muutaman päivän alkuviikosta. Aika tyhmää olisi pestä pitkät housut joka käytön jälkeen.
Tällaisia kausia tuntuu olevan ihmisillä, joskus korostetaan puhtautta, joskus taas, ei se niin tarkkaa ole.
Minä olen tehnyt aina samalla tavoin, asunto aina siisti, joka päivä peseydyn.
Minulla on erikseen rekki kerran pidetyille paidoille, joita en ole hionnut vaan istunut juurikin esim. päivän työpöydän ääressä. Sinne kun pistää roikkumaan, voi valkata seuraavana päivänä jonkun muun puolipitoisen päälleen. Harvemmin tulen siis samassa paidassa kahtena peräkkäisenä päivänä töihin.