Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies "sai kutsun" työllistymissuunnitelman tekoon Helsingin Typ:iin

Vierailija
23.09.2019 |

Huomenna menee. Ainoa vain, että kutsua ei tullut. Ilmeisesti virkailijoiden harmiksi sattui näkemään mol:in omilta sivuilta, että oli tuollainen avoin tehtävä. Odotti aikansa, että tulisi postissa lisää tietoa, kun tuolla näkyi vain asia ja päivämäärä.

Postia ei kuulunut, niin mies soitti te-palvelujen numeroon, josta kerrottiin tarkempi aika ja osoite. Harmi homma varmaan virkailijoille, että ei saatu karenssia napsahtamaan. Saa sitten nähdä, mitä yrityksiä niillä huomenna on takataskussa.

Huoh! :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi heti ahdistaa sun miehen puolesta ihan oikeasti.

Vierailija
2/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi typpi sitten onkin paha paikka. Ei ole tavallista työkkäriä nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät saada kuntouttavaan tai muuhun ilmaistyöhön. Sano miehellesi että sanoo niille että palkkatukityö kiinnostaisi jos siis oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
4/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä nyt varmaksi. (kuullut kauhutarinoita vuosia sitten)

Mutta siellä mukamas kysyvät allekirjoituksia papereihin, jotta saavat nähdä sairaala/terveystietoja jne

Kartoitetaan työkykyä sun muuta ihmeitä. 

Vierailija
5/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Ihan on tarkoituskin katsoa ne avoimet tehtävät sieltä omilta sivuilta ja hoitaa ne itse.

Vierailija
6/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi heti ahdistaa sun miehen puolesta ihan oikeasti.

Kiitos. On tosiaan vajaa vuosi sitten asiat eivät tuolla toimineet ennen kuin olimme esimiehiin yhteydessä. Saa nähdä, onko nyt mies otettu joksikin silmätikuksi, jolle koitetaan kostoksi saada karenssi, vai mitä lie kehittävät.

Vierailija
7/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Ihan on tarkoituskin katsoa ne avoimet tehtävät sieltä omilta sivuilta ja hoitaa ne itse.

Ilman, että on annettu edes tietoa, mihin pitäisi mennä.

Vierailija
8/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittävät saada kuntouttavaan tai muuhun ilmaistyöhön. Sano miehellesi että sanoo niille että palkkatukityö kiinnostaisi jos siis oikeasti kiinnostaa.

Ja jos sitä ilmaistyöta olis tarjolla, ei sitä ole velvollisuus tehdä kuin se minimi viikotuntimäärä. 

Vierailija
9/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Pupukursseja ja kuntouttavia työtoimintoja tiedossa.

Vierailija
10/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikavaraukset tulevat kyllä ihan postitse ja soittaakin osaavat. Myös työtarjoukset tulevat postitse. En minä ainakaan käy siellä vahtimassa mitään kuvitteellisia tehtäviä. Ainoastaan jos jostain sovittu niin ruksaan sen.

Vierailija
11/21 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siellä mukamas kysyvät allekirjoituksia papereihin, jotta saavat nähdä sairaala/terveystietoja jne

Nykyisin ei tarvitse allekirjoitella. Kun siirryt typiin niin saavat automaattisesti katsella tietojasi ilman erikseen annettua lupaa.

Vierailija
12/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikavaraukset tulevat kyllä ihan postitse ja soittaakin osaavat. Myös työtarjoukset tulevat postitse. En minä ainakaan käy siellä vahtimassa mitään kuvitteellisia tehtäviä. Ainoastaan jos jostain sovittu niin ruksaan sen.

Kyllä noista todellakin pitäisi tulla paperikirje, jossa on tarkemmat tiedot. Hassua, että kun itse jäin työttömäksi jokunen vuosi sittenja ennenuuden työn saamista ehdin sellaiseen pakolliseen yleisinfoon, siellä kaikki muut paitsi minä olivat saaneet paperikutsun. Itse löysin tiedon tuolta omista tehtävistä.

Tulee vähän vainoharhainen olo.

Vierailija
13/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, itse tein kaikki em. suunnitelmat jo valmiiksi netissä - kun ilmoittauduin työttömäksi. Sitä oma-asiointi kansiota kannattaa todellakin seurata ja päivittää mahdollisimman harkituin sanoin.

Vierailija
14/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ei tarvitse allekirjoitella. Kun siirryt typiin niin saavat automaattisesti katsella tietojasi ilman erikseen annettua lupaa.

.

Voiko olla totta? Minkä lain perusteella? Olen ollut siinä käsityksessä, että terveystietoja saavat katsoa vain hoitoon osallistuvat henkilöt, ja tähän on sekä yksityisyyssyyt että se syy, että vain sopivan koulutuksen saaneilla on valmius ymmärtää ne tekstit kunnolla.

Vierailija
15/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten mitä tuolla tapahtui. Itsekin joudun luultavasti, pelottaa jo nyt

Vierailija
16/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavatko katsella terveystietoja siis kantarekisteristä, sellaisiakin jotka olen itse merkinnyt salaisiksi. Tietääkö joku?

Vierailija
17/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavatko katsella terveystietoja siis kantarekisteristä, sellaisiakin jotka olen itse merkinnyt salaisiksi. Tietääkö joku?

Miksi ei saisi? TYPissä on terveyspuolen väkeä töissä, heillä on oikeus katsoa.

Vierailija
18/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä mitkä on itse merkinnyt salaisiksi, näe yhtään kukaan, mutta TYPin terveydenhoitaja tms saa katsoa niitä tietoja, joita muutkin terveysalan ihmiset saavat katsoa. Jos kaikki menee hyvin, niin varmaan ihan hyvä että joku katsoo työkykyasioita, kun sellaisia pitkäaikaistyöttömiä on kuitenkin aika paljon, jotka eivät ole oikeasti työkykyisiä. Hyvä jos joku heitä seuloo eläkettä hakemaan. Hankalaksi menee sitten, jos noita terveystietoja aletaan jotenkin muuten käyttää itseä vastaan tai niiden perusteella heittää ilmaistöihin.

Vierailija
19/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos miehesi menisi vain suosiolla töihin?

Vierailija
20/21 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakityöllistymistä edistävästä monialaisesta yhteispalvelusta

Salassa pidettävien tietojen saaminen palvelun järjestämistä varten

...

Työttömän suostumuksesta riippumatta työ- ja elinkeinotoimistolla, kunnalla ja Kansaneläkelaitoksella on oikeus salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä saada toisiltaan sekä tässä laissa tarkoitettujen tehtävien hoitamiseksi käyttää edellä 9 §:n 2 momentissa tarkoitettuja työtöntä koskevia tietoja, jotka ovat välttämättömiä työllistymistä edistävän monialaisen yhteispalvelun järjestämiseksi työttömälle. Tiedot voidaan luovuttaa teknisen käyttöyhteyden avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi