Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kirppisostoksesi?

Vierailija
23.09.2019 |

Itse ostin 16-vuotiaana, siis 30 vuotta sitten jäähallin kirppikseltä ranskalaisen villakankaisen viitan. Se oli taas viikonloppuna käytössä kun juhlissa piti olla ulkona. Käyttöpäiviä ei ole montaa vuodessa, mutta kuitenkin joka vuosi se pelastaa minut tyylikkäästi eri tilanteissa palelemiselta. Hintaa sillä oli muistaakseni 100 markkaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecin haalari, lapsen suosikkivärissä ja hyvässä kunnossa, 6,90€ paikallisella Fidalla. 

Vierailija
2/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin megalöytöjä on tullut tehtyä mutta mieleen tulee sellainen 1e  maksanut tupsupipo jota pidin vuosikaudet. Oli lämmin ja ihan hauskannäköinen. 

Miehelle ostin 9€ Ecco-kengät ja ne olleet todella löytö eivätkä ole menneet miksikään vaikka on niitä pitänyt pari vuotta joka käänteessä kun sopii oikeastaan joka tilanteessa. Sellaiset vähän tennarimalliset nahkaiset ja erittäin hyvät kuulemma jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsintehty erikoinen villakangastakki. Vieläkin uudenveroinen, vaikka paljon pidetty.

Maksoi v.1996 60markkaa.

Vierailija
4/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin erään taide-esineen vitosella ja möin eteenpäin hintaan 650 euroa. Rahoilla ostin uudet kattilat ja paistinpannut.

Vierailija
5/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoittanee sellaisia kirppiksiä jotka saavat ilmaislahjoituksena myytävät tavarat.

Vierailija
6/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla eurolla Marimekon silkkihuivin, jota olen usean vuoden käyttänyt melkein päivittäin. Hieman enemmän (ehkä 5 euroa) maksoin Marja Kurjen silkkihuivista, joka pitkulaisena on harvemmin käytössä, mutta muuten mieluinen.

Vierailija
7/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkoittanee sellaisia kirppiksiä jotka saavat ilmaislahjoituksena myytävät tavarat.

Miten niin? En kyllä tarkoittanut. Jäähallin kirppiksellä oli ihmiset myymässä omia tavaroitaan silloin 30v sitten. Sen takia sain kuulla myös ostamani vaatteen tarinan. Vaate on paljon vanhempi kuin minä.

t.ap

Vierailija
8/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin veljen pyreneittenmastiffille sopivan jättikoirien flexin kahdella eurolla. On ollut käytössä jo monta vuotta.

Vierailija
9/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tarkoittanut ns. löytöä, joka on ostettu halvalla vain tehdäkseen sillä voittoa myymällä itse eteenpäin kalliilla. Vaan tuotetta, mikä on palvellut ostajaansa vuosia tai ollut muuten erityisen hyvä / tullut tarpeeseen ja mahdollisesti myös halvalla. t.ap

Vierailija
10/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon Keidas-tunika, josta maksoin muistaakseni 6 euroa. Kolmas kesä menossa...

Marc Aurelin housut. Olivat euron tangossa Fidalla. Hintalappu paikoillaan: 140 e.

Myös Sandin farkut edullisesti 29 eurolla (uutena 175 e).

Vierailija
11/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän noita olisi? Guessin jakku, Bodumin pressopannu ja pieni kirjahylly kaikki 3 e/kpl. Pellavavaatteita olen myös ostanut halvalla, mutten muista tarkkoja hintoja, ehkä jotain 5-15 e vaatteesta riippuen? Gaborin kengät 5 e. Lukutoukkana arvostan myös superhalpoja kirjoja ja välillä on sattunut löytöjä jotka muille olisivat merkityksettömiä mutta minulle täydellisiä (esim. kaipaamani iso emalivati ja -kannu pari euro kpl).

Ostan tosi paljon kirppiksiltä, ennen kaikkea vaatteita, sisustusjuttuja (sisältää mm. astiat) ja viihdettä (kirjat, leffat).

Vierailija
12/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän noita olisi? Guessin jakku, Bodumin pressopannu ja pieni kirjahylly kaikki 3 e/kpl. Pellavavaatteita olen myös ostanut halvalla, mutten muista tarkkoja hintoja, ehkä jotain 5-15 e vaatteesta riippuen? Gaborin kengät 5 e. Lukutoukkana arvostan myös superhalpoja kirjoja ja välillä on sattunut löytöjä jotka muille olisivat merkityksettömiä mutta minulle täydellisiä (esim. kaipaamani iso emalivati ja -kannu pari euro kpl).

Ostan tosi paljon kirppiksiltä, ennen kaikkea vaatteita, sisustusjuttuja (sisältää mm. astiat) ja viihdettä (kirjat, leffat).

Kierrätyskeskus on myös loistopaikka kirjojen ja leffojen löytämiseen.

Vierailija
13/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten ostin torikirppikseltä Tapio Wirkkalan ison maljakon, hinta 5€.

Se on normaalihinnaltaan n.115€.

En tietenkään myy sitä kellekään, pitäähän köyhälläkin jotain "disainia" olla ;)

Vierailija
14/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin noin 11 000 euron arvoisia osakekirjoja  vajaa 20 eurolla kirppikseltä :)))

Vierailija
15/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on niin monta. Uudenveroinen kevättakki 5€, nyt kolmatta vuotta käytössä. Nahkasaappaat 2€. Ihan mahtava juhlamekko 3€.

Vierailija
16/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parilla eurolla Marimekon silkkihuivin, jota olen usean vuoden käyttänyt melkein päivittäin. Hieman enemmän (ehkä 5 euroa) maksoin Marja Kurjen silkkihuivista, joka pitkulaisena on harvemmin käytössä, mutta muuten mieluinen.

Minäkin löysin ihanan Marja Kurjen silkkihuivin hintaan 0,5 euroa.

Ei myyjät tunnistaneet srk kirpparilla.

Heljä Liukko-Sundström keramiikkataulu samaan hintaan.

Mummelit ei tunnista merkkituotteita.

Vierailija
17/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin noin 11 000 euron arvoisia osakekirjoja  vajaa 20 eurolla kirppikseltä :)))

Mitä osakekirjoja?

Vierailija
18/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yleensä osta mitään kirpparilta, paitsi 50 cnt kirjoja. Mutta tyttäreni 9 v löysi aivan käyttämättömän näköisen kampauspään SPE: Kontista 7 e. Se oli hyvä ostos, koska en olisi tämänikäiselle enää suostunut uutta ostamaan, olin varma että käyttämättä jää (edellisten tukat olivat ihan pilalla eikä niille mitään oikeita kampauksia tehty). No, tyttö onkin tehnyt sille tosi upeita kampauksia, ja lisäksi vaikuttaa olevan paljon parempilaatuinen kuin ne edelliset.

Vierailija
19/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle ison kiipeilypuun sain ilmaiseksi facen kierrätysryhmästä. se on parvekkeella ja on kissan lempipaikka.

Mulberryn käsilaukku 9e.

Vierailija
20/31 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? En kyllä tarkoittanut. Jäähallin kirppiksellä oli ihmiset myymässä omia tavaroitaan silloin 30v sitten. Sen takia sain kuulla myös ostamani vaatteen tarinan. Vaate on paljon vanhempi kuin minä.

t.ap

Mikä pointti siinä on, koska hyvän tavaran voi löytää mistä kaupasta tahansa, halvalla. Vai onko kyse olettamasta, että kirppiksellä myytävä on aina roskaa ja arvotonta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi