Kuka vielä nykyaikana hommaa matkan matkatoimistosta?
Vai vieläpä pakettina??
Nykyään helppo varata itse hotelli ja sitten lennot.
Kommentit (38)
Pakettimatkan varaaminen on paljon helpompaa. Se viidakko on ääretön, kun lähtee etsimään hotelleja ja sopivan hintaisia lentoja ja mitä missäkin kannattaa tehdä. Jos nopeasti haluaa hoitaa hommat, niin matkatoimisto. Tai sitten ei välitä laatutasoista.
Miksi hoitaa kaikki itse kun toimistokin voi sen tehdä? Eikä tarvitse ongelmien tullessa tapella kuin yhden tahon kanssa, jolla on vakuusrahasto ja jota koskee kuluttajansuojalaki.
Voi olla kiva kaataa talonsa puut ja sahata ne, mutta talopaketti on nopeampi ja turvallisempi vaihtoehto, kun aika on kortilla ja muutakin tekemistä on.
Mutta teepä sinä itse kaikki! Minä teen hauskat asiat itse ja ostan tylsät valmiina.
Molemmissa omat etunsa. Pakettimatkoista pidän koska kuljetukset hotelliin ja takas lennolle.
Yleisillä liikkumine tai auton vuokraus uudessa matkakohteessa ei nyt aina viehätä, varsinkaan kun on lapsia mukana.
Yhden kohteen perhematka pakettimatkana, näitä tosin nykyään harvemmin.
Sen sijaan useamman kohteen kiertomatka "seikkailullisesti" sisältäen vaatimattomat alppimajat & asialliset hotellit, autot, lennot etc - tällaiset mieluiten itse.
Miten "nykyaika" poistaisi valmismatkojen/matkanjärjestäjien tarpeen? Ei kaikkiin kohteisiin ole monia reittilentoja päivässä. Esim etelänmatkat eri kohteisiin on todella käteviä pakettimatkoina. Kaupunkilomat erikseen.
Koska pakettimatkan osto on vaivatonta ja siitä on selviä etuja. Toki matkoissa ja matkakohteissa on etuja, joihinkin paikkoihin on pakko varata itse koko setti kun taas toisiin pääsee helpommin ottamalla paketti. Lasten kanssa esimerkiksi paketti on parempi valinta. Mä en ymmärrä miksi taas jollekin on ongelma muiden ihmisten itselleen hyväksi kokema tapa toimia.
Joskus kauan sitten varattiin paketti halvimmalla hotellilla ja majailtiin kaverilla tai hommattiin paikallisesti diili tasokkaaseen majoitukseen. Kai toikin käy itse matkan varaamisesta... Matkatoimiston kautta saa/sai suorat lennot kun muuten olis tarttenut useamman välilaskun ja liput olis olleet paljon kalliimmat.
Minä varaan rantalomat aina pakettina. Saa kuljetukset samalla vaivalla, on lapsen kanssa helppoa
Kaupunki matkat sitten itsenäisesti ku on toimivat julkiset saatavilla
No minä varasin, ensimmäistä kertaa elämässäni ja tässä sitä ollaan. :D
Aina ollaan miehen ja lasten kanssa matkustettu niin että pelkät lennot ja sitten majoitus erikseen. Nyt päätimme ottaa ensimmäisen kerran pakettimatkan jotta "pääsisimme kerrankin helpolla, aivot narikkaan meiningillä". Nyt ei enää siltä tunnu kun pitää hiessä tässä ettiä korvaavaa lomaa jos viikon päästä alkava matka ei toteudukkaan.
Niin ja se vielä että me ollaan aina lennetty Finnairilla. Siis ihan aina. Kun varattiin keväällä tämä matka niin ajateltiin että ei sen nyt aina ole pakko se Finski olla.. #pacepalm
Vierailija kirjoitti:
No minä varasin, ensimmäistä kertaa elämässäni ja tässä sitä ollaan. :D
Aina ollaan miehen ja lasten kanssa matkustettu niin että pelkät lennot ja sitten majoitus erikseen. Nyt päätimme ottaa ensimmäisen kerran pakettimatkan jotta "pääsisimme kerrankin helpolla, aivot narikkaan meiningillä". Nyt ei enää siltä tunnu kun pitää hiessä tässä ettiä korvaavaa lomaa jos viikon päästä alkava matka ei toteudukkaan.
Niin ja se vielä että me ollaan aina lennetty Finnairilla. Siis ihan aina. Kun varattiin keväällä tämä matka niin ajateltiin että ei sen nyt aina ole pakko se Finski olla.. #pacepalm
Voi ei, kävipä teillä huono säkä, ei voi muuta sanoa. Toivottavasti asiat järjestyy!
Pakettimatka jos: haluat olla perillä viikon tai kaksi, meno ja paluu viikonloppuina. Ja kohteesi on pieni saari tms. jonne ei ole paljon tarjontaa reittilennoilla.
Omatoimimatka: jos matka-aikasi ja lähtöpäiväsi pitää olla joustava ja kohteeseen on paljon lentotarjontaa.
En lähtisi tommoiselle perinteiselle valmisreissulle, mutta esim. G Adventures järjestää seikkailumatkoja, jossa matkaat samanhenkisessä porukassa esim. tutkimaan Vietnamin luolaverkostoa tai tutustumaan Ugandan gorilloihin.
Kun reissaan aikuisten kesken, niin varaan omatoimimatkat.
Jos menen lasten kanssa etelään, niin pakettimatka, johon kuuluu all inclusive sekä mielellään Bamse tms kerho lapsille. Niin helppoa ja vaivatonta.
Meille kävin n. kymmenen vuotta sitten itse varatun hotellin kanssa ohari. Saksassa kohteeseen päästyämme koko hotellia ei enää ollut oli lopettanut toimintansa varauksen ja matkan välissä. Mistään ei saatu korvausta, kun ei oltu edes luottokortilla maksettua. Nyt se on enää hauska muisto, mutta silloin ei naurattanut.
Käytämme molempia tilanteen mukaan. Viikonloppureissut suoraan netistä ja lomaviikot kanarialle tai muualle lämpöön pakettimatkoina helppouden vuoksi.
Riippuu minne olen menossa. Eurooppaan omatoimimatka, koska lennot on lyhyitä eivätkä sisällä vaihtoja.
Pidemmälle pakettimatka, pääsee halvemmalla. Toki vertaan hintoja ensin sinnekin mutta joskus vaan haluaa päästä helpolla.
Nuorena tein reppureissuja ja silloin lento+hostelli oli ihan vakio olemattoman hinnan vuoksi. Nyt taitaa olla jo kallistuneet nekin hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole luottokorttia
Ei luottokorttia tarvitse lentojen ja hotellihuoneiden varauksiin.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi tommoiselle perinteiselle valmisreissulle, mutta esim. G Adventures järjestää seikkailumatkoja, jossa matkaat samanhenkisessä porukassa esim. tutkimaan Vietnamin luolaverkostoa tai tutustumaan Ugandan gorilloihin.
Juu, miten uniikkia! Todella siis ainutlaatuista jne...
(Olin Kon-Tiki matkatoimiston pakettimatkalla vuonna 2004 Ugandassa vuorilla gorillareissulla. Siis ihan pakettimatkalla.)
Monelle suorat lennot on tärkeitä. Ei ehkä ole kovin paljoa kokemusta koneen vaihdosta. Muistan hyvin, kun noin 15 vuotta sitten ekaa kertaa työmatka osuikin paikkaan, johon ei päässyt suoralla lennolla. Jännitin tosi paljon koneen vaihtoa. Mietin, riittääkö vaihtoaika, löydänkö oikeaan terminaaliin, entä jos ensimmäinen kone on myöhässä jne.