Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratkaiskaa Martin ja Pertin riita: aiheena lounaat

Vierailija
22.09.2019 |

Martti on pienituloinen yrittäjä ja syö kotona edellisten päivien jämiä lounaaksi
Pertti on kovapalkkaisessa palkkatyössä, ei ota lounasta kotoa mukaan vaan käy lounasravintoloissa kollegoidensa kanssa

Kotiruokaa riittäisi molemmille lounaaksi, mutta Pertti ei halua ottaa niitä kotoa koska yhteiset lounashetket kollegoiden kanssa on tärkeitä.

Martilla ei ole varaa käydä syömässä lounasravintoloissa, siksi syö kotona lounaat tai ottaa eväänä mukaansa töihin

Kotiruoka maksetaan 50-50 puoliksi yhteiseltä taloustililtä, tuloista riippumatta.

Pertti kokee että, Martti syö lounaita hänen piikkiinsä (koska onhan puolet ruoasta hänen maksamaansa) ja vaatii hyvitystä syödystä osuudesta

Martti sanoo että Pertin pitäisi ottaa oma osuutensa yhteisesti ostetusta kotiruoasta lounaana mukaan töihinsä

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pienentää ylijäämää.

Vierailija
2/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaisesta asiasta tulee riita, kannattaisi varmaan elää erillisissä talouksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syököön mitä haluaa ja missä haluaa. Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
4/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrille hyvitystä tai molemmat alkavat ostamaan omat ruokansa.

Vierailija
5/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Martin ja Pertin suhde? Ovatko he kämppiksiä vai parisuhteessa? Jos he ovat parisuhteessa, niin vähemmän ansaitsevan ei tarvitse korvata paremmin ansaitsevalle evääksi ottamansa aterian osuutta. Jos ovat kämppiksiä, niin silloin syytä arvoida ruokakulujen jakautuminen heidän kesken.

Vierailija
6/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tilit, omat rahat, riita ratkaistu.

Ravintolassa lounaita syömätön on kateellinen toiselle, tosin perustelee itselleen, että on säästäväisempi. Näinhän se on. Mutta jos toinen tienaa tarpeeksi kyetäkseen syömään lounaansa ravintolassa, no hitto miks ei.  Mutta onko Martilla ja Pertillä yhteinen tili kaikille menoille?

Vierailija
7/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti ja Pertti ovat avioliitossa 

Lisää vastauksia kiitos, nyt on vähän ristiriitaisia mielipiteitä tullut

toivoo AP

Vierailija
8/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuollaista täytyisi alkaa avioliitossa laskemaan niin kyllähän se aika huolestuttavalta kuulostaa.. ei itselle tulisi edes mieleen.

Vierailija
9/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin alkaa breatharianiksi, eikä ruuasta ole enää riidanaiheeksi. Tai sitten voisivat vaikka ihan itse ratkaista riitansa.

Vierailija
10/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni syö lounaan kotona (tai oikeammin niin ison aamupalan, että pärjää sillä iltaan saakka). Minä syön useimmiten ulkona, koska meillä on töissä lounassetelietu. Kotiin ostettava ruoka ostetaan yhteiseltä tililtä, jolle molemmat tallettavat saman summan ruoka- ja asumiskuluja varten. Puolisoni syö myös kalliimpaa ruokaa kuin minä. Ei olisi silti tullut ikinä mieleenkään alkaa eritellä ruokakuluja

Vierailija
11/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti ja Pertti voi vaikka syytellä persuja ongelmistaan ja haukkua homofoobikoksi.

Vierailija
12/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ihan jokaisessa taloudessa se mies syö enemmän kuin nainen. Pitäisikö siis jokainen peruna laskea ja mies maksaa sitten naiselle tasoitusta? Uskomatonta pohdiskelua.

Vierailija
13/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti ja Pertti ovat unohtaneet rakastavansa toisiaan, jos näin pienestä jutusta saavat riidan aikaiseksi.

Minusta se joka syö ulkona, syököön ulkona. Ja se joka syö eväitä, syököön eväitä. 

Vierailija
14/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Martti syö aina ulkona ja Pertti edellisen päivällisen tähteitä, ainakin itse suosittelisin että Pertti saisi jollain muulla tavalla hemmotella itseään. Eli molemmilla parisuhteessa saisi olla omat pienet ylellisyytensä. Olkoon Martilla ne ravintolalounaat kollegoiden kanssa ja Martilla sitten jokin muu.

Vierailija
15/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö työpaikan ruokalassa, maksaa jotain 7 €. Minulla ei ole töissä ruokalaa, ostan eväitä, ehkä 4€/päivä. Kotiruoka syödään kotona. Ei ole tullut mieleen tapella ruoka-asioista. Jaa, sanoisin että Martilla ja Pertillä on jotain isompia ongelmia taustalla.

Vierailija
16/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martin ja Pertin suhde on selvästi kahden elintason suhde. Itse en haluaisi tuollaista suhdetta. En voisi katsoa esim. että toinen elää huomattavasti vaatimattomammin kuin minä. Se olisi yksinkertaisesti rumaa ja raadollista.

Vierailija
17/17 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti ja Pertti, mun ihanat kissat.❤️ Jos aloituksen ihmiset muistuttavat mun kissoja, niin Pertti on ahmatti, joka tunkee ruokakupille aina ekana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan