Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta paukkuu 3 kuukautta karenssia. Saako sossuta asumistukea taikka elämiseen mitään avustusta karenssin aikana?

Vierailija
22.09.2019 |

Uusi työni on aivan täyttä helvettiä. (3 työntekijää on lopettanut ja 1 irtisanottu 4 kuukauden aikana ennen kuin minä aloitin kyseisessä tehtävässä johon työkkäri pakotti minut). Aion lähteä menemään firmasta niin saanko mitään tukea elämiseen. Omistan omistusasunnon jossa asun niin vaatiiko sossu ensin myymään sen vai miten on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omistusasuntoa tarvitse myydä. Karenssi ei vaikuta asumis- tai toimeentulotukeen vaan työttömyyskorvaukseen.

Vierailija
2/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt, että toimeentulotuki putoaa 20 tai 40 prosenttia mikäli on toiminut usein moitittavasti työkkärin mielestä. Olen aiemmin irtisanoutunut työstäni jonka jälkeen olen tehnyt useamman työsuhteen. Mikäli nyt irtisanoutuisin nykyisestä työsuhteestani niin lasketaanko se 20 vai 40 säännön rangaistuksen mukaan?

Vierailija kirjoitti:

Ei omistusasuntoa tarvitse myydä. Karenssi ei vaikuta asumis- tai toimeentulotukeen vaan työttömyyskorvaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, jos asuntoa ei tarvitse myydä mutta auto ja muu omaisuus sitten pitäisi myydä. Saahan siitä asunnosta kuitenkin huomattavat rahat joilla elää kauan vuokra-asunnossa.

Vierailija
4/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt, että toimeentulotuki putoaa 20 tai 40 prosenttia mikäli on toiminut usein moitittavasti työkkärin mielestä. Olen aiemmin irtisanoutunut työstäni jonka jälkeen olen tehnyt useamman työsuhteen. Mikäli nyt irtisanoutuisin nykyisestä työsuhteestani niin lasketaanko se 20 vai 40 säännön rangaistuksen mukaan?

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen leikkaukset koskevat lähinnä elämäntapatyöttömiä nuoria, jotka kehoituksista huolimatta eivät hakeudu koulutukseen eivätkä aidosti ole työnhakijoita.

Vierailija
5/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työkkäri voi pakottaa johonkin tehtävään?

Työnantaja itse päättää, kenet hän ottaa töihin.

Ei työkkäri voi määrätä kenet pitää ottaa töihin, etkö tuon käsitä itsekin.

Vierailija
6/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut viikon besserwisser palkinnon voittamisesta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
7/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina pitää sukanvarressa sen verran että kestää tuollaiset karenssit.

Vierailija
8/8 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule kun sellaisiin palkkatukipaikkoihin jonnekin kierrätyskeskukseen tai johonkin yhdistykseen palkataan jokainen jolla on se palkkatuki ja joka sinne työpaikkaan ”hakee”. Eli tosiaan työkkäein lähettämä määräys mennä hakemaan paikkaa tarkoittaa että sinnepähön sitten joudut vuodeksi, käteen vajaa tonni kuussa.

Jos hakijaa ei valuta,johtuu se tasan siitä että ”hakija on itse vaikuttanut siihen ettei valittu” eli sieltähän tuleekin sitten varma karenssi..

Että näin se vaan menee.