Uusi työpaikka ja pitäisi mennä hammaslääkäriin
Mitähän tässä nyt tekisi. Uudessa työpaikassa pitäisi aloittaa huomenna, ja hammasta särkee. Olisi pakko mennä heti hammaslääkäriin huomenna, mutta kehtaako sitä olla poissa töistä (tai ainakin tulla myöhemmin) heti ensimmäisenä päivänä.
Ja etenkin tässä huolettaa se, että pelkään, että minulle on todennäköisesti tulossa useampia hammaslääkärikäyntejä lähitulevaisuudessa, että miten mahtaa työnantaja suhtautua, kun uusi työntekijä on heti alkuun poissa useampia kertoja. (En ole vielä käynyt tarkistuttamassa hampaitani, joten en tiedä kuinka huonossa kunnossa ne ovat)
Kommentit (14)
Pakko tuollaisessa tilanteessa on vain mennä. Särkyhän ei tule tuosta helpottamaan ja pahimmillaan hammas mätänee suuhun ja saat verenmyrkytyksen. Oma terveys menee edelle.
Itsekin sain oksennustaudin ensimmäisenä työpäivänäni, mutta olen siellä edelleen 10 vuoden jälkeen töissä.
Itse ottaisin särkylääkettä, menisin töihin ja kertoisin tilanteen esimiehelle. Voi olla että hän jo lähettää sinut hoitamaan asian samana päivänä tai sitten hoidat sen seuraavana päivänä kun pomo tietää jo tilanteen.
Minä olen käynyt ruokatunnilla tai töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Illalla yksityiselle.
Ja esim. Megaklinikka Helsingissä on paitsi yksityiseksi edullinen, myös lauantaisin auki. Mene heti tarkastukseen ja hoida sitten kiirellisyysjärjestyksessä pois.
Yksityiselle tilaat netin kautta ajan, saat sen todennäköisesti työpäivän jälkeen. Päivän sinnittelee särkylääkkeellä. En katsojia hyvällä, jos uusi työntekijä alkais heti aloittaessaaan isoon hammasremonttiin ja siitä seuraa töistä poissaoloa.
Minä olen sitä mieltä, että hammaslääkäriin heti. Terveys edellä. Mitä hyötyä on työntekijästä, joka kärvistelee kivuissa? Hammassärky on helvetistä.
Yksityiselle hammaslääkäriasemalle (Hgin keskustassa), jossa hoidatan hampaani, saa ajan nopeasti ja siten, ettei tarvitse käydä työaikana.
Kaikki eivät asu Helsingin keskustassa eivätkä edes Helsingissä. Tulipa vaan kommenteista mieleen...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt ruokatunnilla tai töiden jälkeen.
Pitkä ruokatunti teillä. Meillä puoli tuntia.
Meillä ei saa työajalla hammaslääkärissä käydä. Vain silloin, jos on akuutti tarve eli paha särkykohtaus. Jos hammaslääkärin saa vain työaikaan, tehdään menetetty aika takaisin.
Pakkohan sun on vaan mennä. Ei voi muuta.