Lukitsin ampiaisen ikkunan väliin ja saan kylmiä väreitä sen pörinästä
Pelkään ampiaisia kuollakseni, joten en uskalla päästää sitä raukkaa vapaaksi :( Ikkuna on sellainen että pitää avata koko iso ikkuna ihan kunnolla auki jos sen haluaisi huitoa pihalle. Kauankohan se selviää hengissä tuolla ikkunan välissä?
Kommentit (33)
Yks pelkää amppareita! Vähän noloo!
Vierailija kirjoitti:
Yks pelkää amppareita! Vähän noloo!
Terveisiä ala-asteelta
Mäkin pelkään. Mutta. Laitta pipo tms päähä, pitkähihaset vaatteet suojaks ja avaa ikkuna. Todennäkösyys että pistää on pieni, mut nyt rääkkäät eläintä.
Poloinen nääntyy nälkään ja hapenpuutteeseen. Häpeäisit.
Mulla on sama tilanne juuri nyt.
En tosin lukinnut sitä sinne tahallaan. En vaan saa sitä pois välistä millään.
Ikkunaa ei saa avattua nyt ruutuja erilleen siis.
Ylälukko ikkunassa on juuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Poloinen nääntyy nälkään ja hapenpuutteeseen. Häpeäisit.
Olen se toinen samanlainen.
Hapenpuutteeseen ei kuole. Ikkunoissa on reiät, jotta ikkuna ei höyrysty. Siis sama kaikissa ulkoikkunoissa. Mutta muuten kyllä tuup2rtuu sinne varmaan. Miten saisin pois.
Itse pyydystän ampiaiset ym. ötökät mukiin, kun ne hilluvat siinä ikkunassa. Sitten joku ohut pahvi/lehti ujutetaan kanneksi mukin ja ikkunalasin väliin ja lopulta avataan "kansi" ulko-ovella/avoimen ikkunan luona ja lasketaan ötökkä ulos.
Turha selitellä. Jos ikkunan on saanut ensin auki ja sitten kiinni niin sen saa uudestaan auki. Aukaiskaa ikkuna. Laittakaa ensin toppatakki tmv. päälle ja pipo jne. Ja avaa ikkuna ja päästä se ampiainen sieltä ulos.
Mä pyydystän nuo juomalasilla ja postikortilla ja vien ulos, mut oonkin rohkea ja jalo ihminen enkä kakkahousu.
Mä tein saman eilen. Nyt en uskalla aukoo ikkunoita ollenkaan kun amppareita tulee heti sisälle. Ovat pirulaiset vielä äkäsiä ku rupee olee kylmä.
Mua on pistänyt pimppari kolme kertaa enkä silti pelkää niitä.
Ikkunat auki, nehän suunnistaa suoraan ulos valon perässä.
Laita suojavasrutus ja päästä ampiainen ulos. Älä huido, ole rauhallinen.
Ja onko edes ampiainen
On myös ampiaisen näköinen kärpänen, siivistä näkee. Avatkaa ikkuna ja sit menette kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
Mua on pistänyt pimppari kolme kertaa enkä silti pelkää niitä.
Ikkunat auki, nehän suunnistaa suoraan ulos valon perässä.
Mitä helvettiä
Ampiaiset kuolevat syksyllä kylmyyteen, kaikki paitsi kuningatar. Ap:n ampiainen on varmastikin tavallinen kuolevainen. On ampiaisen kannalta ihan sama kuoleeko se sinne ikkunan väliin vai pihalle.
Ap, käy hommaamassa sähkökäyttöinen kärpäslätkä ja listi ampiainen sillä, niin se pääsee ampiaisten taivaaseen ja välttää tuskallisen näännytys/kohmelokuoleman.
Heitä ulkopuolelta kivi ikkunaan että polo ampainein pääsee vapaaksi etkä joudu itse vaaraan
Päästäkää ulos ampiaiset. Niillä on oikeus olla.
Otan osaa. Itse sain kylmiä väreitä jo nähdessäni tämän otsikon.