Mietittekö sodan varalta, miten käy sijoituksillenne, mökeille ne, töillenne?
Siis jos Suomi valloitetaan.
Olen alkanut miettiä, että jos tänne tulee toinen komento, niin mitenkä näille nykyisille sijoituksille ja omaisuuksille käy. Tuleeko täydellinen uusjako?
(toinen asia, mitä kammoan, on se, että esim Saksassa suurissa kaupungeissa r*isk*ttiin naiset ja tytöt. Kyse ei ole huvin hausta vaan kostosta tms)
Kommentit (118)
Kerron sulle salaisuuden:
On ihan turha miettiä tuollaista. Jos sota syttyisi, sen ikäluokan tulevaisuus olisi joka tapauksessa käytännössä siinä.
Minulla on kiinteistö Suomessa, ulkomailla ja myös ulkomaisia pörssiosakkeita. Olen nimenomaan pyrkinyt siihen, että kaikki omaisuus. Sota tai vaikka ydinvoimala onnettomuus ovat mahdollisia ja haluan että minulla ja lapsilla on tämmöisen tilanteen varalta se varasuunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Suuntaamme saman tien Ruotsin rajan yli, kun raja on alle 100 km.. Auto metsätielle ja rajan yli jalan. Sijoitukset ja rahat on tileillä. Talo jää.
Onnea yritykselle. Ruotsi nimittäin palauttaa rintamakarkurit takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on kultaharkkoja ja moottorivene laiturissa jolla pääsee ruotsiin. Osakkeita (usa etf) on parin miljoonan verran ulkomaalaisella meklarilla.
Saatte urpot jäädä tänne putleria palvelemaan sillävälin kun häippäsen. Vitut mä tälle maalle mitään velkaa olen. Täynnä mulkkuja koko paska.
Niin on. Mutta jos häivyt, niin sitten täällä on yksi mulkku vähemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on kultaharkkoja ja moottorivene laiturissa jolla pääsee ruotsiin. Osakkeita (usa etf) on parin miljoonan verran ulkomaalaisella meklarilla.
Saatte urpot jäädä tänne putleria palvelemaan sillävälin kun häippäsen. Vitut mä tälle maalle mitään velkaa olen. Täynnä mulkkuja koko paska.
Humalassa vielä?
Eiisssh sshaannuu shaaathana philluu marjelta, perkle!
Olen vähän miettinyt, mitä tapahtuisi jos sota syttyisi. Luultavasti silloin minulla olisi 3 poikaa ja mies rintamalla, enkä haluaisi lähteä ulkomaille. Tytön voisin lähettää turvaan jos se onnistuu. Olen lastenhoitaja ja varmasti tekisin töitä. Luin jostain, että päiväkodin henkilökunta hoitaa yötä päivää ne lapset, joiden molemmat vanhemmat lähtee rintamalle.
En ole jemmannut ruokaa tms, mutta ajatellut kyllä mitä hankkisin jos uhka olisi todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuntaamme saman tien Ruotsin rajan yli, kun raja on alle 100 km.. Auto metsätielle ja rajan yli jalan. Sijoitukset ja rahat on tileillä. Talo jää.
Isänmaallisia ihmisiä, todellakin. Teiltähän pitäisi ottaa kansalaisuus pois jo nyt.
Mitäs luulet, tuleeko nää iraki ja somppu uus suomalaiset tätä maata puolustamaan vai onko se kiitti tuista ja heippa?
,
Eivät jää. Kysyin irakilaisilta hiljattain. Sanoivat lähtevänsä sitten Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän miettinyt, mitä tapahtuisi jos sota syttyisi. Luultavasti silloin minulla olisi 3 poikaa ja mies rintamalla, enkä haluaisi lähteä ulkomaille. Tytön voisin lähettää turvaan jos se onnistuu. Olen lastenhoitaja ja varmasti tekisin töitä. Luin jostain, että päiväkodin henkilökunta hoitaa yötä päivää ne lapset, joiden molemmat vanhemmat lähtee rintamalle.
En ole jemmannut ruokaa tms, mutta ajatellut kyllä mitä hankkisin jos uhka olisi todellinen.
,
Voisi kyllä kuvitella, että sukulaiset ensisijaisesti ottavat nuo lapset hoiviinsa.
Mietin näitä aina kun yhdyn vaimooni. Silloin itse toiminta ei tunnu niin iljettävältä, kun on muuta ajateltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallisia ihmisiä, todellakin. Teiltähän pitäisi ottaa kansalaisuus pois jo nyt.
Mitäs luulet, tuleeko nää iraki ja somppu uus suomalaiset tätä maata puolustamaan vai onko se kiitti tuista ja heippa?
Heillä on osalla ihan todellista taistelukokemusta toisin kuin taikinaposkisuomalaisilla. Kannattaisi ainakin yrittää ylipuhua iivanan jahtuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerron sulle salaisuuden:
On ihan turha miettiä tuollaista. Jos sota syttyisi, sen ikäluokan tulevaisuus olisi joka tapauksessa käytännössä siinä.
Mitä tarkoitat.
Mä mietin, keitä omia ampuisin "vahingossa". Silloin sotakaan ei tunnu niin kammottavalta, vaan jotenkin lohdulliselta.
En mieti, ei ole mitään sijoitusasuntoja tai kesämökkejä. Eipä täällä Suomessa ole edes ystäviä.
Sitten kun Venäjä valtaa Suomen niin pakenen varmaan Ruotsiin.
Kaupunkeja tuhottaisiin. Ihmisten kodit menisivät alta.
Vierailija kirjoitti:
En mieti, ei ole mitään sijoitusasuntoja tai kesämökkejä. Eipä täällä Suomessa ole edes ystäviä.
Sitten kun Venäjä valtaa Suomen niin pakenen varmaan Ruotsiin.
Ei varmaan päästetä menemään.
En mieti. En usko, että mitään sotia on "normaaleja" Lähi-idän kähinöitä lukuunottamatta syttymässä vaikkei se toki mahdotontakaan ole. Ja jos sotia syttyisikin, en usko Suomen joutuvan osapuoleksi kovin helposti jos lainkaan (pelkkä Venäjän rajanaapuruus, EU, Nato-yhteistyö ym. eivät automaattisesti liitä meitä osapuoleksi konflikteihin). Ja yhä edelleen, jos niin kuitenkin tapahtuisi, on itselläni hyvät valmiudet selvitä. Ja toisaalta kuolemakaan ei pelota, sillä elämä se pskaa nykyään onkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomea ei vallata. Hyvin yksinkertaista.
Totta. todella yksinkertainen ratkaisu tähän kysymykseen.
Samaan nerokkaaseen ratkaisuun taisi päätyä myös Cajander ja co. 30-luvulla?
Olen 43 ja jos sota syttyy, anon rintamalle pääsyä ensi tilassa. Koska tässä on parhaat puolet elämästä jo nähnyt niin taatusti senttiäkään ei anneta helpolla.
Rahaa joo nordeassa ja Nordnetissä, ne kai voi nostaa lasten hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
En mieti. En usko, että mitään sotia on "normaaleja" Lähi-idän kähinöitä lukuunottamatta syttymässä vaikkei se toki mahdotontakaan ole. Ja jos sotia syttyisikin, en usko Suomen joutuvan osapuoleksi kovin helposti jos lainkaan (pelkkä Venäjän rajanaapuruus, EU, Nato-yhteistyö ym. eivät automaattisesti liitä meitä osapuoleksi konflikteihin). Ja yhä edelleen, jos niin kuitenkin tapahtuisi, on itselläni hyvät valmiudet selvitä. Ja toisaalta kuolemakaan ei pelota, sillä elämä se pskaa nykyään onkin.
Suomi on aina joutunut jonkun mutkan kautta sotaan, kun jossain tässä lähistöllä soditaan.
Suomea ei vallata. Hyvin yksinkertaista.