Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö sodan varalta, miten käy sijoituksillenne, mökeille ne, töillenne?

Vierailija
21.09.2019 |

Siis jos Suomi valloitetaan.

Olen alkanut miettiä, että jos tänne tulee toinen komento, niin mitenkä näille nykyisille sijoituksille ja omaisuuksille käy. Tuleeko täydellinen uusjako?

(toinen asia, mitä kammoan, on se, että esim Saksassa suurissa kaupungeissa r*isk*ttiin naiset ja tytöt. Kyse ei ole huvin hausta vaan kostosta tms)

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti tuollaisia. Sodan syttyessä olisi niin paljon muuta mietittävää. Myös siksi en ole sitonut pääomia materiaan. Materian voi aina menettää, ja aina sitä saa uutta.

Vierailija
2/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikö kukaan muu koskaan sitä, että ei ennen sotia uskottu sodan tulevan, mutta niin se vaan tuli.

Lopputulosta ei tiedä etukäteen, joten pelottavaa han se on. Viime vuosisadan sodissa Suomelle kävi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska sitä ei voi etukäteen tietää, millaista se sota on. Monethan ovat sitäkin mieltä, että tällä hetkellä käydään koko ajan hybridisotaa, myös Suomessa.

Vierailija
4/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mieti tuollaisia. Sodan syttyessä olisi niin paljon muuta mietittävää. Myös siksi en ole sitonut pääomia materiaan. Materian voi aina menettää, ja aina sitä saa uutta.

Mihin olet pääomasi sitonut? Ulkomaisiin osakkeisiinko?

Eikö pitäisi vähän miettiä etukäteen, jotta tilanteen tullen osaisi toimia

Joku kansanedustaja juuri puhui eduskunnassa, miten hänellä on suuret varastot varalla itsellään. (toki auttaa muissakin kriiseissä kuin sodassa)

Vierailija
5/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan myös sodan jälkeiseen tilaan varautumista, jota ei voi aloittaa sodan kestäessä enää kunnolla, kun kaikilla on silloin samat aikeet.

Siis jos jokin muu valtio ottaa meidät haltuunsa. Miten käy omaisuuksillemme ja meille.

Vierailija
6/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valtaosa omaisuudesta ulkomailla.

Kesämökithän ei muuten ole sijoituksia vaan enemmänkin riippakiviä.

Vierailija
7/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna täyteen sokeria.

Vierailija
8/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeria hankin 4 tonnia. Osa kärsinyt kosteudesta. Ei oo vielä tarvinnu

Vierailija
9/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käy vaikka Nordean osakkeille, jos meidät vallataan ja Nordean tiedostot ja pankit tuhotaan. Ja maahan tuupataan jokin heikäläinen pankki.

Vierailija
10/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veden rannat loppuu. Mökit kasvattaa omaisuutta.

Vierailija
11/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauna täyteen sokeria.

Missä saunot?

Vierailija
12/118 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Ihan helposti ja kivasti saivat mun vanhempani mökkinsä myytyä, vaikka oli mukavuudeton. Ihan hyvät rahatkin saivat.

Vierailija
13/118 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä välillä mietin. Mutta on äärettömän vaikeaa varautua tuollaiseen. Omistan tosin kiinteistön ulkomailla, mutta olen ajatellut myydä sen kun saan sen omaan hallintaani. Aika hassua pitää niin hankalaa järjestelyä suht epätodennäköisen uhan varalta. Ellei sitten osta jotakin Ruotsista tai Sveitsistä.

Vierailija
14/118 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaamme saman tien Ruotsin rajan yli, kun raja on alle 100 km.. Auto metsätielle ja rajan yli jalan. Sijoitukset ja rahat on tileillä. Talo jää.

Vierailija
15/118 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vieras valta tänne tulee niin tuskin on kiinnostunut jonkun kesämökkiä valtaamaan. Sen sijaan pankkitalletukset ja pörssiosakkeet saattaa vaihtaa omistajaa..

Vierailija
16/118 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rahat ainakin kannattaisi olla jossain muodossa, jolla on jotain käyttöarvoa. Ne voi sitten myydä tai vaihtaa sopivasti tai käyttää itse. Kaikkein heikoimmin suojattu on juuri se raja pankkitilillä.

Vierailija
17/118 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuntaamme saman tien Ruotsin rajan yli, kun raja on alle 100 km.. Auto metsätielle ja rajan yli jalan. Sijoitukset ja rahat on tileillä. Talo jää.

Isänmaallisia ihmisiä, todellakin. Teiltähän pitäisi ottaa kansalaisuus pois jo nyt.

Vierailija
18/118 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin. Mietin myös sitä, että olisi hyvä olla käyteistö rahaa jonkin verran, jos pitäisi nopeasti poistua maasta.

Kai pitää hyväksyä, että mitä tahansa voi tapahtua, mutta sen varaan ei voi elämäänsä rakentaa.

Vierailija
19/118 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on kultaharkkoja ja moottorivene laiturissa jolla pääsee ruotsiin. Osakkeita (usa etf) on parin miljoonan verran ulkomaalaisella meklarilla.

Saatte urpot jäädä tänne putleria palvelemaan sillävälin kun häippäsen. Vitut mä tälle maalle mitään velkaa olen. Täynnä mulkkuja koko paska.

Vierailija
20/118 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla on kultaharkkoja ja moottorivene laiturissa jolla pääsee ruotsiin. Osakkeita (usa etf) on parin miljoonan verran ulkomaalaisella meklarilla.

Saatte urpot jäädä tänne putleria palvelemaan sillävälin kun häippäsen. Vitut mä tälle maalle mitään velkaa olen. Täynnä mulkkuja koko paska.

Humalassa vielä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi