Minäkin olen varmaan nyt huono äiti, kun joudun illalla antamaan vauvalle 8vko korviketta.
Lapsi on rinnalla muute, mutta ilatsin aloittaa " hermoilemaan" rinnalla. Imee, huutaa, imee, kiehnää. On tosi levoton. Syötän kummatkin rinnat vaikka siitä ei tahdo iltaisin tulla mitään, sitten annan pullon ja lapsi on tyytyväinen. Olen ajatellut asian itse niin, että ehkäpä se maito ei sitten riitä. Nyt sitten haukkuja huonostä äidistä odottelemaan.
Kommentit (10)
josta saa helpommin maitoa.. Sen takia se siinä tissillä sitten vinkuu kunnes annat pullon. Sinun valinta, ei minun. Tekeekö se sinusta huonon äidin - mielestäni ei.
vauvoilla on tiheän imun kausia ja rintaraivareita, ym. Ja vaikka kovasti toivon jo voivani lopettaa imettämisen, tiedän, että se on lapselleni parasta ekan puoli vuotta, niinkuin esikoisellekin. Neuvoisin sua käymään neuvolassa punnituksella, niin tiedät todellisen tilanteen.
Mahdat omata todella huonon itsetunnon, jos sun pitää nettipalstoilta tulla hakemaan hyväksyntää toiminnallesi. Ja mahdat olla todella epävarma päätöksestäsi antaa sen iltapullon!
Ei asiasta varma tule tänne kitisemään tuolla tavalla. Kävisit samalla vaivalla lukemassa imetystukilistan kotisivuilta, miten pääsisitte pullosta helpolla eroon.
Anteeksi huutamiseni, mutta miksi te " pulloäidit" aina hoette tätä.. toimintasi ei tee sinusta huonoa äitiä, mutta on kyllä aika varma keino lyhentää imetyksen kestoa. Itse en vastaavassa tilanteessa antanut pulloa, koska ajatus maidon lämmittämisestä, pullojen pesemisestä ja keittelemisestä jne. tuntui yksinkertaisesti aivan liian työläältä.
Ei se helppoa ollut, mutta tiesin ettei se maidon tuotannosta ole kiinni. Kun vauva oli 2-3 kuukautta vanha, vietin tuon kuukauden illat istuen ja imettäen klo 21-24.
minulla on ollut samanlainen tilanne ja pullosta tuli iltaisin rintojen jälkeen apu=) ELI ET OLE HUONO ÄITI OLLENKAAN PIKEMMINKIN HYVÄ ÄITI KOSKA ANNAT LAPSELLESI SITÄ MITÄ HÄN JUURI TARVITSEE!!!!!!!!! Muista tämä aina kun mietit et oletko huono äiti ja vain sinä tiedät mikä on lapsellesi parasta!!!!
Mutta neuvon myöskin käymään siellä imetystukilistan sivuilla, jos imetyksen jatkaminen tuntuu sinusta tärkeältä.
Toisekseen en näe myöskään itse mitään pahaa pullon antamisessa. Pääsenpähän itsekin välillä käymään jossain. Toisekseen tässä on kaksi vanhempaakin veseliä 3.5v ja 2v joten menoa ja taas menoa riittää
ä syvään siellä ja imetä taas sitten kun siltä tuntuu, ellet halua alkaa antaa korviketta aina.