Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko odottaisitte työtodistusta, ennen yhteyttä työsuojeluun?

Vierailija
21.09.2019 |

Olen odotellut työtodistusta nyt 2 kk. Mietin että kauanko odotan vielä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kohta kaksi kuukautta.

Vierailija
2/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa miettinyt mitä tehdä, luvattu lähettää jo kesäkuussa ennen lomille jääntiä, kerran kyselin perään elokuussa. En ole edelleenkään saanut sitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin just n. 2 kk. Muistutin pari kertaa siinä välissä (viesteihin ei koskaan vastattu) ja sit otin yhteyttä liittoon. Ei menny ku vajaa viikko nii todistus tipahti postiluukusta :D.

Vierailija
4/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, miten monta kertaa olet sitä pyytänyt jo. Muistuttaisin asiasta ja sanoisin vähän kovemmin, esim. pari kertaa viikon välein jos jo pari kuukautta kulunut. Tietenkin työsuojelusta voi kysyä neuvoja vaikka heti, jos mieltä vaivaa.

Vierailija
5/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk liian pitkä aika

Nyt toimiin!

Vierailija
6/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koetin saada kirjallista työsopimusta koko työsuhteeni ajan. Työsuhteen loputtua työttömyyskassa ilmoitti tarvitsevansa sen jotta saan työttömyyspäivärahaa. Otin yhteyttä työsuojeluviranomaisiin niin meni vajaa viikko, että sain työsopimuksen.

Vierailija
7/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi enää. Itsellä on tapana pyytää se lähtiessä, ennen kuin poistun lopullisesti paikalta. En suostu sen toimittamiseen jälkikäteen. Kaikki mitkä pitkistyy,  ne mutkistuu.

Pyydä vielä kerran ja ole tiukkana. Ilmoita etukäteen, ettet odota sitä enää kauaa, vaan alat toimenpiteisiin. Se ei todellakaan ole imartelevaa viivyttelevän yrityksen imagolle.

Vierailija
8/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin vaan, että kirjoittaako ne sit kostoksi paskan todistuksen, jos alan sitä uhkailun kautta penäämään.

Vierailija
9/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin vaan, että kirjoittaako ne sit kostoksi paskan todistuksen, jos alan sitä uhkailun kautta penäämään.

Sulla on aina oikeus saada todistus, jossa ei ole mitään arviota työstä suoriutumisesta. Sellainen kai pitäisi antaakin, jos ei erikseen pyydä arviota mukaan, mutta jos saa kehuja niin eipä siitä haittaakaan ole. Jos joku jossain ihmettelee sitä, ettei ole mitään arviota niin jossain paikoissa todistusten antaminen on kokonaan HR-tyyppien homma eikä ne pysty mitään arviota työstä suoriutumisesta kirjoittamaan. Tai ei ole töissä enää ketään, joka voisi antaa arvion.

Vierailija
10/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voit valita joko suppean tai laajan työtodistuksen. Suppeaan työtodistukseen ei tule arviointia työskentelystä, joten suppea todistus kannattaa vaatia työnantajalta mikäli pelkäät saavasi huonon arvostelun.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
11/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen edelleen sijaisuuksia paikassa, joten en haluaisi alkaa asiasta vääntämään...esimies on muutenkin k-pää, kostaa tällaiset asiat.

Vierailija
12/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vtusta tuollaisia pomoja sikiää. Nyt yhteys liittoon. Tuo on ihan liian pitkä aika odotella yhtä halvatun paperilappusta. Menee hermot myötätunnosta teidän puolestanne.

Vierailija
13/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen edelleen sijaisuuksia paikassa, joten en haluaisi alkaa asiasta vääntämään...esimies on muutenkin k-pää, kostaa tällaiset asiat.

Niin siis hän on sillä tavalla kieroutunut, että jos kysyn työtodistusta tai muuta asiaa UUDESTAAN, hän ottaa tämän henkilökohtaisena huomautuksena hänen unohduksestaan.

Tämä ei sovi yhteen sen täydellisen kuvan kanssa, jonka hän on mielessään itsestään rakentanut, joten seurauksena kosto, esim. julkisesti nolaa työntekijän.

Vierailija
14/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes ole työsuojeluasia, vaan työsopimuslakiin perustuva työnantajan velvoite.

Ja ammattiliiton kautta voit ottaa yhteyttä esimieheen, jos epäilet vilunkia.

Vierailija
15/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa asiaa kysynyt.

Vierailija
16/22 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa asiaa kysynyt.

Enää ei kannata kysyä. Olet odottanut jo tarpeeksi, heillä on ollut riittävästi aikaa asian hoitamiseen. Käskytä!

Esim. "Tulen paikalle tiistaina 24.9. klo 13.00, odotan että todistus on valmiiksi kirjoitettuna ja otan sen mukaani. Kiitos!"

Vierailija
17/22 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-pää on sellainen siksi, että eräät antavat hänelle tilaisuuden olla sellainen.

Voit samalla työsuojeluun yhteyttä ottaessasi kertoa tuosta julkisesta nolaamisesta. 

AVI:n sivulla on sellainen lomake, jolla voi vaatia sekä palkkaa että työtodistusta.

Vierailija
18/22 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt onko tämä jokin kosto, sillä ilmoitusta irtisanoutumisestani ei otettu vastaan kovin hyvin. Esimies oli muutenkin tosi vihamielinen alaisiaan kohtaan. -ap

Vierailija
19/22 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt onko tämä jokin kosto, sillä ilmoitusta irtisanoutumisestani ei otettu vastaan kovin hyvin. Esimies oli muutenkin tosi vihamielinen alaisiaan kohtaan. -ap

Itsestäkin tuntuu, että kyseessä on joku kosto, koska oman alani työntekijöitä on vaikea saada täälläpäin Suomea eivätkä tosiaan ole saaneet ketään tilalle.

Vierailija
20/22 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanteesi vielä edennyt?

Meilläkin pomoille on todella vaikeaa lähettää mitään työhön liittyviä papereita. Kaikkea saa kysyä monta kertaa ja mikään asia ei siltikään hoidu. Yhden paperin tulostamisessa menee pari kuukautta. Kerran tympäännyin niin, että jätin yhden työtehtävän hoitamatta, koska siihen tarvittavan välineen ja paperin saaminen oli niin hemmetin vaikeaa. Saihan siitä sitten kuulla, mutta ilmoitin kysyneeni siitä monta kertaa.

Minun mielestäni tuo on vain ja ainoastaan työntekijöiden halveksumista. Tuntuu, ettei työni ole minkään arvoista.