Miehen hyvä ystävä nainen ärsyttää
Olen seurustellut vasta n. 10kk nykyisen miehen kanssa ja alusta asti olen tiennyt, että hänellä on hyvä naispuolinen ystävä. Alkuun ajattelin, että asia on ihan ok ja ajan myötä varmaan tutustun hänenkin kanssa. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että tuo nainen pysyy hänen elämässä tiiviisti, mutta minua ei esitellä hänelle ollenkaan. Olen saanut myös sen verran tietoa siitä naisesta, että melkein jo tapaamatta pidän häntä ärsyttävänä. Mietin eroa, koska enhän voi toiselta kavereita kieltää. Ja ollaanko sitten miehen kanssa kuitenkaan niin sopiva pari, jos hänen ajatusmaailmaan kuuluu tuollainen läheinen vastakkaisen sukupuolen kanssa yhteydenpito ja minun mielestä tämä ei vaan parisuhteessa pidemmän päälle toimi. Ainakaan tällä tavalla mitä nyt. On eri asia olla porukalla sekä miesten ja naisten kanssa, mutta tuo ettei heidän ystävyyden väliin pääse muita on jotenkin outoa. Reissuja kahdestaan ja whatsappissa viestittelyä yms. Olen mustasukkainen, sitä en kiellä. On jopa alkanut ärsyttää joka kerran, kun hän mainitsee naisen nimen. Mitä mieltä olette, hyväksyttekö omalta kumppanilta vastaavaa? Olen tästä asiasta vähän surullinen, koska en oikein tiedä itsekään ovatko ajatukseni aivan hulluja vai oikeutettuja, joten toivoisin saavani asiallisia kommentteja.
Kommentit (37)
Miehelläni on lesbo naisystävä, joka meni naimisiinkin jokin aika sitten. Heidän yhteydenpitonsa ei ärsytä yhtään ja olen sanonut miehelle, että ottaa naiseen yhteyttä joissain asioissa missä tiedän naisen pystyvän auttamaan esim, kun minä en voi.
Mutta miehellä on ollut myös epämääräinen heteronaistuttu. Se suhde pohjautui yhden yön juttuun, joten sen ylläpito ystävyytenä ei ollut mielestäni enää soveliasta, koska yhden yön juttu tapahtui kuukausi ennen kuin tavattiin. Eri asia, jos se olisi ollut 10 vuotta sitten ja ystävyyttä olisi ollut välissä vuosia, mutta tuollainen ei voi olla kovin syvää ystävyyttä, jos on kuukausi aiemmin vasta heiluteltu peittoa...
Saatan miehelle sanoa rumiakin sanoja näistä yhden yön ystävistä, jos ei tajua miksi minulle ei sovi heidän kanssa kaveeraaminen, mutta en tarkoita sitä henkilökohtaisesti, koska en tunne heitä. Ihan varmasti kivoja ihmisiä, mutta mielestäni johonkin tulee vetää raja.
Jos he olisivat vain hyviä ystäviä, olisi sinut esitelty ihan heti kun se olisi ollut mahdollista.
Olen itse nainen ja minulla on paljon mieheä kavereina, ollut aina. Ja aina olen heidät esitellyt miehelleni, en suinkaan salaillut. Samoin mieheni on esitellyt minulle naiskaverinsa.
Vai että nainen on rempseä ja jätkämäinen? Ehkä hän on myös mukava, iloinen, fiksu ja miehellä on hänen kanssaan oikeasti mukava, mutta he ovat oikeasti vain kavereita? Tai ystäviä oikeastaan. Ehkä heillä ei vain ole yhtään mitään fiilistä seksiin tai mihinkään sellaiseen, vaan nainen on miehelle kuin siskolikka.
Ehkä mies ei ole halunnut esitellä naista ap:lle, sillä vaikka miehellä olisi minkälaiset välit ystäväänsä, niin sehän ei ap:lle sovi. Ehkä ap on juuri sellainen hienohelmainen naisihminen, jota ei kehtaa esitellään? Ehkä ap:n kanssa on ihan kiva olla ja hänellä on ihan ok reikä, mutta ystävä on se ystävä ja läheinen.
Ehkä tosiaan on paras, että ette jatka yhdessä. Et varmaan hyväksyisi miehellä edes naismaista miestä ystäväksi, sillä he saattaisivat tehdä vaikka mitä... Hui. Parempi on valita mies, jolla ei ole ystäviä, ei kavereita, ei mielellään edes perhettä tai työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai että nainen on rempseä ja jätkämäinen? Ehkä hän on myös mukava, iloinen, fiksu ja miehellä on hänen kanssaan oikeasti mukava, mutta he ovat oikeasti vain kavereita? Tai ystäviä oikeastaan. Ehkä heillä ei vain ole yhtään mitään fiilistä seksiin tai mihinkään sellaiseen, vaan nainen on miehelle kuin siskolikka.
Ehkä mies ei ole halunnut esitellä naista ap:lle, sillä vaikka miehellä olisi minkälaiset välit ystäväänsä, niin sehän ei ap:lle sovi. Ehkä ap on juuri sellainen hienohelmainen naisihminen, jota ei kehtaa esitellään? Ehkä ap:n kanssa on ihan kiva olla ja hänellä on ihan ok reikä, mutta ystävä on se ystävä ja läheinen.
Ehkä tosiaan on paras, että ette jatka yhdessä. Et varmaan hyväksyisi miehellä edes naismaista miestä ystäväksi, sillä he saattaisivat tehdä vaikka mitä... Hui. Parempi on valita mies, jolla ei ole ystäviä, ei kavereita, ei mielellään edes perhettä tai työpaikkaa.
Oletpa ilkeä. Minäkin olen kyllä ihan mukava, enkä mikään pelkkä reikä kenellekään. Olisiko se ok sitten toistepäin, että reissaan jonkun miehen kanssa ja lähettelen koko ajan viestejä ja härskejä vitsejä. Minusta se ei ois oikein kunnioittavaa käytöstä kumppania kohtaan. Ap
Onneksi meillä kristityilla on sekä miehia että naisia kavereina ja ihan raittiisti ja siveästi. Maalliset sitten ihmettelevät kuin monta miestä mulla oikein on :)? On typerää ellei osaa pitää ystävinään molempia sukupuolia. Eihän kaikkien kanssa mennä sänkyyn todellakaan, haloo ?????
Pahoittelen mutta mieleen tulee että miehellä ja nsisystävällä on seksille perustuva suhde joka jatkuu. Mied tahtoo pitää molemmat joten....
Ei kuulosta rehdiltä ja avoimelta ystävyydeltä. Missään tapauksessa sinua ei kuuluisi sulkea tuosta ulkopuolelle.
Todennäköisesti tuo ystävänainen on se, joka ei päästä irti miehestäsi. Miehesi ei kelpaa hänelle kumppaniksi, mutta miehelläsi voi olla kuvitelma, että jonain päivänä hän lopulta saa tän naisen.
Erittäin tuttu kuvio. Älä jää kakkosnaiseksi! Se kakkosnaisena olo syö sun itsetunnon.
Jos mies ei tee valintaa, lähde.
Kaikkea ei tarvitse hyväksyä ja itseään pitää arvostaa sen verran, ettei ole jallitettavana.
Minusta 10 kk seurustelusuhteen aikana kyllä esitellään jo hyville kavereille oli ne miehiä tai naisia. Ihan niin kuin sukulaisillekin.
En itse usko, että voi olla pelkkää ystävyyttä jos molemmat ovat heteroita ja yhdessä reisaavat yms.
No en olisi seurustellut noin kauaa tuollaisen mihen kanssa, ja 10kk jälkeen, vaikka minulle nainen miten esiteltäisiin, niin en jatkaisi suhdetta(johon en siis olisi päätynytkään).
Kaverit on kavereita, ja heidät esitellään aina puolisolle, kuten myös ne henkilöt joita kadulla jäädään jututtamaan. KAIKKI esitellään puoliosolle järkevissä määrin, eli tavatessa. Ne kaverit joiden kanssa mennään reissuun, on tietysti esitelty jo kauan sitten, ja heitä on nähty ihan pariskuntanakin.
Oma mieheni on ystävystynyt pari kuukautta sitten yhteen naiseen. Ja tämä nainen on nyt kuulemma niiiiiiiiin huippuystävä ja mies ei pärjää ilman häntä. Tajuan kyllä itsekin, että eiköhän tämä suhde ole tässä.
Muuten olisi ok mutta jotain siinä suhteessa on sellaista mitä mies salailee koska et ole 10kk aikana tätä ystävää vielä tavannut. Jos olisi heti esitellyt ja viettäisitte aikaa myös kaikki yhdessä niin en välttämättä epäilisi mitään mutta nyt kyllä joku on pielessä.
Tämän vuoksi ei enää miehiä elämääni kiitos. En jaksa olla koko ajan mittailtavana ja valmiina vaihtopenkille. Sitoutuminen ei tunnu kuuluvan nykyaikaan. Siellä on jono 89% yhteensopivista netissä ja työpaikalla ja yksikin riita niin varasijalla oleva viedään kahville.
Kasvoin 4 veljen kanssa, joten minun on aina ollut helppoa olla miesten ystävä. Ainut vain, että jokainen heistä on lopulta, jopa 19 vuoden ystävyyden jälkeen, tunnustanut romanttiset tunteensa, joita on ollut koko ajan kuulemma. En jaksa enää uskoa miesten ja naisten ystävyyteen, kun olen jo 17 kertaa kokenut saman.
Ai nyt sitten kaverit mies ja nainen vehtaavat heti mutta jos palstalta kysyy naisena olisiko kaverimies minusta kiinnostunut niin siihen kyllä vastataan että missään tapauksessa ei ole kiinnostunut ja olette vain kavereita?!
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt sitten kaverit mies ja nainen vehtaavat heti mutta jos palstalta kysyy naisena olisiko kaverimies minusta kiinnostunut niin siihen kyllä vastataan että missään tapauksessa ei ole kiinnostunut ja olette vain kavereita?!
Luitkohan yhtään kommenttia? Aika moni oli sitä mieltä että ystävyys olisi ihan okei mutta se ettei mies ole 10kk suhteen aikana edes esitellyt ystävää kumppanilleen on vähintäänkin outoa ja selvästi merkki salailusta. Jos mies olisi ollut avoin ja kaikki olisivat tutustuneet jo suhteen alussa, ongelmaa ei ehkä olisi.
Minulla, miehellä, on ollut paras ystävä lapsuudesta asti nainen. Aikoinaan kun tämä nainen seurusteli mustasukkaisen miehen kanssa, mies kovasti valitti yhdessä viettämästä ne ajasta, mökkireissuista ja matkoista. Ei auttanut, vaikka kuinka vakuutteli, että tämän n. Kahden vuosikymmenen ystävyyden aikana mitään parisuhteellista taikka seksuaalista ei ollut tapahtunut. Erohan siinä tuli, muistakin syistä.
Homoseksuaalisuuteni ei tainnut hänelle selvitä koskaan.
Kyllä kahdenkesken voi tavata kaveria vaikka olisi parisuhteessa. En koskaan vaatinut mieheltäni ettei saisi tavata naispuolisia ystäviään, eikä hän vaatinut minulta etten saisi tavata miespuoleisia ystäviäni. Vaikea olis jossain porukassa puhua kahdestaan!!
Jos ap:n miehen suhde naiseen.on outo, eikä normaalia ystävyyttä, silloin ymmärrän että ärsyttää. Ja toki ap:lla oikeus tavata nainen.
Palstan tuntien vastauksissa vingutaan että mies pettää ja jätä se sika. En lukenut, mutta tiedän.
Surkeaa on, jos kaverit pitäisi valita jalkovälin perusteella.