Saako lääkäri olla ylipainoinen ja tupakoiva,
Saako kätilöllä olla työssään rakennekynnet, saako parisuhdeterapeutti olla eronnut, saako pappi kiroilla vapaa-ajallaan ja poliisi nauraa juopoille?
Kommentit (11)
Kaikki muut kyllä saa, mutta kätilön kynnet lienevät hygieniariski.
Laki lääkärin ammatista kieltää lääkäreiltä tupakoinnin ja ylipainon.
Tietty saa olla, mutta jos selvästi ylipainoinen lääkäri/hoitaja rupeaa saarnaamaan lihavuuden haitoista niin kait se sanoma pientä inflaatiota kärsii siinä.
Tupakalle haiseva ihminen on aina tympeä kohdata - missä ammattiryhmässä tahansa. Jos lääkäri hoitaa asiani / vaivani kuntoon, niin olkoot mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Tietty saa olla, mutta jos selvästi ylipainoinen lääkäri/hoitaja rupeaa saarnaamaan lihavuuden haitoista niin kait se sanoma pientä inflaatiota kärsii siinä.
Kuinka niin? Hänellähän on selvästi omakohtaista kokemusta.
Saa olla ja onkin ollut lääkärinäni. Ammattitaito ja sairauden hoito ratkaisevat, ei mikään muu.
Menee hieman ohi aiheen, mutta sain kutsun THL tutkimukseen satunnaisotannalla muutamia vuosia sitten. Siellä hoitaja oli reilusti ylipainoinen nainen, joka alkoi minua torumaan muka epäterveellisistä elintavoista ja kolesteroliin vaaroista vaikka olen normaalipainoinen ja syön terveellisesti. Tuli niin hölmö olo siitä että läksin kesken tutkimusten pois, enkä enää avannut THL:n lähettämiä kirjeitä jatkotutkimuksista vaan heitin ne suoraan roskiin. Jaksoivat silti lähetellä niitä muutaman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Menee hieman ohi aiheen, mutta sain kutsun THL tutkimukseen satunnaisotannalla muutamia vuosia sitten. Siellä hoitaja oli reilusti ylipainoinen nainen, joka alkoi minua torumaan muka epäterveellisistä elintavoista ja kolesteroliin vaaroista vaikka olen normaalipainoinen ja syön terveellisesti. Tuli niin hölmö olo siitä että läksin kesken tutkimusten pois, enkä enää avannut THL:n lähettämiä kirjeitä jatkotutkimuksista vaan heitin ne suoraan roskiin. Jaksoivat silti lähetellä niitä muutaman vuoden.
Ehkäpä et elänytkään niin terveellisesti kuin luulit ja tämä hoitaja yritti varoittaa, ettet päädy samaan tilanteeseen kuin hän?
Hoitohenkilökunnalta pitäisi kieltää tupakointi ainakin työajalla. Oli jotenkin todella oksettavan näköistä kun hoitajat ja kätilöt polttivat tupakkaa Jorvin tupakkapaikalla siinä lähellä synnyttävien ovea. Vaikka kuinka pesevät kätensä niin kyllä ne haisee ja vaatteet myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä et elänytkään niin terveellisesti kuin luulit ja tämä hoitaja yritti varoittaa, ettet päädy samaan tilanteeseen kuin hän?
Nyt kun tarkemmin muistelen niin onhan tuosta jo 10 vuotta aikaa ja edelleen olen normaalipainoinen yli nelikymppisenä ja kolesteroli 3,5. Syön kananmunia, juustoa ja lihaa. Terveisiä vaan Pekka Puskalle.
Joo.