Mitä kananmunia ostatte?
Olen yleensä ostanut luomua ja ovatkin olleet moitteettomia ja maukkaita, mutta nyt on taloudellinen tilanne sellainen, että täytyy jättää ne luomut hyllyyn. Ostanut jotain keskihintaisia ruskeita munia ja niissä rikottaessa näkyy jokin ruskea rypälemäinen pieni osa. Nyt Kultamunia ja kahdessa keitetyssä munassa keskellä jotain punaista. Inhoan tätä piirrettä itsessäni.
Kommentit (26)
Olen ostanut yleensä vapaan kanan munia ja viimeksi Omega 3 munia. Menen hinnan perässä ja ostan aina 6 kpl kennon, koska en käytä paljon kananmunia,
Halvimpia mitä löytyy. Ja ihan turha tulla mussuttaa mistään makueroista, kaikki samanmakuisia kun suolaa laittaa päälle. Perus pullansyöjäpalstamamma joka vetää askin röökiä ja pannun kahvia päivässä, niin turha tulla mussuttaa et kyllä se luomun vaan maistaa siinä.
Kultamuman vapaa kananmuna on meille sopivan edullinen ja vähän eettisempi kuin häkki kanalan munat.
Mieluusti ostaisin luomumunia, mutta meillä menekki on joskus jopa kaksi tusinaa viikossa, niin ei siksi varaa niihin.
Silloin kun on mahdollista niin ostan kaverin pieneltä kotitilalta munia. Nyt ne on lakossa eivätkä muni, niin pakko ostaa kaupasta näitä edellä mainittuja.
Ostan niitä isompia eli oisko jotain 70 g. Muuten ei mitään väliä.
Ihan samanmakuisia ovat oli sitten luomu, virike, vapaan kanan tms.
Kananmuna on aina keitettynä haissut, kun sen kuorii. Johtuu rikkiyhdisteistä, ei kanan ravinnosta.
Sama. Mulla menee keskimäärin neljä kananmunaa päivässä ja olen ostanut luomuja. Juuri katsoin että mulla on mennyt niin paljon rahaa vuodessa pelkkiin kananmuniin että ei mitään järkeä. Nyt ostin jotain ruskeita "vapaan kanan" munia. Ne on ollut ihan ok.
Luomua. En osta munia, jos ei rahat riitä. Ihan vain, koska ei luonne kestä ostaa mitään muuta. Ja maku on todella kehnompi muissa munissa.
Lidlin sinisessä laatikossa maistuu usein kalalle
Ulkokananmunat ovat kaikkein eettisimpiä, jos se on kriteerinä. Mulla on, joten ostan vaan niitä. Häkkimunia en osta ikinä, vaikka sais pilkkahintaan. Häkkikanalan pitäjät on rahan perässä olevia eläinrääkkääjiä mun silmissäni.
Ulkokanojen munia. Niissä on niin ihanan keltainen keltuainen :)
Naapurin pikkujätkältä vapaiden kanojen munia. Ovat sen verran hyviä, että maksan niistä ilomielin 50 snt kappaleelta.
Lidlistä ulkokanojen munia. 6kpl/pkt maksaa alle 1,50€, olisko 1,35€. Ei paha.
Itselle en mitään, kun en syö eläinperäisiä tuotteita, miehelle luomua (ensimmäinen numero 0) tai free rangea (ensimmäinen numero 1), jota tosin löytää huonosti. Jos niitä ei kaupassa ole tai ei olisi varaa ostaa, niin emme ostaisi mitään munia.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut yleensä vapaan kanan munia ja viimeksi Omega 3 munia. Menen hinnan perässä ja ostan aina 6 kpl kennon, koska en käytä paljon kananmunia,
Tuet eläinrääkkäystä. Tuo "vapaa kana" on pahinta kusetusta mitä voi keksiä. Tutustu aiheeseen ja valitse jatkossa luomu (0) tai free range (1).
Liitin tarjouksesta (nytkin alle 2 eur/kilo). Hyvvää!
Ostan vain luomumunia. Syynä eettisyys ja kanojen hyvinvointi.
En halua tukea häkkikanaloita joissa älykkäiden eläinten elämä on kamalaa. Siksi ostan ainoastaan luomumunia.
Ne vihreässä laatikossa olevat luomumunat ainakin on sikapahoja.
Pirkkamunat on olleet ihan ok.
Nykyään en mitään kun ne haisee keitettynä niin pahalle. Johtunee väkirehusta jota kanoille syötetään.