Hah, nyt saa kaveri maistaa omaa lääkettään!
Ei millään lailla huomioinut lapsemme syntymää, näki hänet vasta kun vauvalla oli ikää jo 3kk. (Vaikka asuvat ihan tuossa lähellä.)
Nyt rouva hehkutti olevansa raskaana, EVVK.
Kommentit (23)
En silti kosta sitä viattomille osapuolille.
...mutta tiedätkö sinä oliko kaverillasi vaikka lapsettomuutta takana? tai mikä oli hänen elämäntilanne silloin kun sait lapsesi?
Minusta kosto ei ole koskaan oikea ratkaisu. Voithan käyttäytyä ihan normaalisti niinkuin muitakin tuttuja kohtaan jotka saavat lapsia. Miksi sinä jatkaisit tuota tyhmää " perinnettä"
Vierailija:
En silti kosta sitä viattomille osapuolille.
Parempi nähdä kaverinsa lapsi 3kk ikäisenä, kuin vaikka 33 vuoden ikäisenä.
Syitähän riittää, mutta miksi vaivaitua. miksi ei voi elää omaa elämää ja olla välittämättä toisten touhuista. Käyttäytyä muita kohtaan niinkuin oikeaksi näkee.
Älä huomioi koko raskausaikana mitenkään, mutta kun vauva syntyy niin älä enää kosta vauvalle vaan muista häntä kaikin ihanin tavoin!
Esikoinen(kin) tärppäsi kerrasta, on itse kertonut.
Minä olen raskaus- ja vauvahullu (kaiholla&ihaillen katselen muiden vatsoja ja ihailen melkein kaikkia vauvoja :) En tiedä siksikö hänen käytöksensä loukkasi (ja kyrsii edelleen, sillä hän ei edes juttele meidän 5kk-vauvalle)...
ap
Sukulaistenkin vauvat on joskus tullut nähtyä vasta muutaman kuukauden ikäisenä.
mä en nyt oikeen ymmärrä ap:n ponttia.
ei me ainakaan olla loukkaannuttu vaikka joku näkee vauvamme ekaa kertaa 3kk:n ikäsenä.
Se vaan on niin että ne nuoret, joilla ei ole omia lapsia, eivät välttämättä ole kovin kiinnostuneita vauvaelämästä, raskaus- ja synnytysjutuista. Lisäksi jotkut ystävät ajattelevat, etteivät halua häiritä väsynyttä perhettä, kun pienokainen valvottaa yöt jne. Ite olen ollut samanlainen, etten ole tyrkyttänyt seuraani kun toisilla on ollut pieni vauva, mut onneks mun kaverit eivät siitä loukkaantuneet. Lisäksi olen pelännyt aina synnytystä, ja halusin suojella itseni kaikelta siihen liittyvältä, enkä ole koskaan halunnut kysellä ystävieni raskauksista ja synnytyksistä tms enkä kuulla yhtään synnytystarinaa kuin vasta sitten kuin oma esikoiseni syntyi.
olis alkanut porukaa rumpaamaan. Onneksi meillä on niin huomaavaisia ystäviä, että atoivat perheen rauhassa asettua uusiin uomiinsa ennenkuin tulivat visiitille. Toki onnitteluja ja kukkasia saatiin heti
Vierailija:
etteivät halua häiritä väsynyttä perhettä, kun pienokainen valvottaa yöt jne
Mutta eihän sitä voi kaveri tietää, jos ei kiinnosta kuulumisia edes kysellä... tietäisi että meistä oli ihanaa kun kävi vieraita seurustelemassa kanssamme sillä vauva on helppo tapaus, ei " häirinnyt" kahvitteluakaan :)
ap
En mäkään ymmärtänyt " vauva-asioista" mitään ennen kuin tuli oma muksu. Nyt käsittää miten mukavaa on kun kaverit kysyy miten vauva voi. Mutta ymmärrän kyllä niitäkin, joilla ei ole omia lapsia, jotka eivät vauvasta osaa kysellä mitään...
Joten mistään keltanokkaisuudesta ei ole kyse.
ap
Mä en ainakaan jaksa enkä kerkiä. JOka on jotain muistamisia varta vasiten vailla, niin oma ongelmansa.
On teillä ala-asteleikit vielä kesken. Henkisesti kehitys kesken?
ei paljoa vaadita. Ja antaisin samalla mitalla takaisin.
Se kaveris pakinoi täällä, että ystävän vauvaa ei saanut nähdä vasta kun oli 3 kk???
Vierailija:
Se kaveris pakinoi täällä, että ystävän vauvaa ei saanut nähdä vasta kun oli 3 kk???
Kuinkahan monesti heitä pyysimme käymään heti kotiuduttuamme!
ap
Mua ei kiinnosta toisten vauvat tai raskaudet pätkän vertaa.
Toki yritän joskus esitää kiinnostunutta, mutta en jaksa sen enempää.
Lapsettomana jaksoin vielä intoilla toisten vauvoistakin ja sylitellä ja leperrellä, mutta nyt on omia, ei toisten vauvatkaan enää kiinnosta.
Et voi tietää miltä se tuntuu...
ap