Mistä te isompikokoiset ostatte takkeja?
Käytän vaatekokoa XL enkä oikeen löydä itselleni sopivan kokoisia syys/talvitakkeja 🙁
Kommentit (34)
Tulispa se puolijoukkueteltta ja puris noita ilkeilijöitä per*ceeseen!
ei kannata stressata, minäkin tein aina ennen niin
Laihdutin vajaassa kahdessa kuukaudessa sitten melkein 10kg ja sopii taas M-koko.
Ihan huomaamatta laihtu kun vaihtoi vain elintapoja.
Eikä tartte metsästää vaatteita enään
Luhdalta ja Raiskilta. Raiskilta R+ mallisto.
Mulla on nykyään koko 46 ja kaikki ulkoiluvaatteet on ostettu Tokmannilta, yksi takki Prismasta. Ihan turha edes kokeilla urheiluliikkeiden vaatteita, ei sovi vaikka kokolappu on 46 tai jopa isompi.
Mr.Big miehille ainakin löytyy vaikka ja mitä
Ellos, asos, cellbes ja zalando.. Klingelissäkin on joskus, varsinkin konttoriin sopivia, mulla kun on ministeriötyö ja pitää olla suht siivot vaatteet. Koko 48.
Miten voi jäädä takki kiinni hauiksen kohtaan? Minulla on leveät käsivarret jotka ei niin lihavat mutta ovat leveät. Tissit pienet että mahtuisi pienempiinkin kokoihin. Sitten lantio taas huippuleveä. Olisi kiva pitää tyköistuvampaa mutta jää jo käsivarsiin kiinni. Kuulantyöntäjän käsivarret.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin ulkoilutakin prismasta, koko oli 54 ja ruumiinrakenteeltani tosi harteikas ja lanteikas, maha ja rinnat mahtuisi monta kokoa pienempään
Heh, heh. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zizzillä on kivoja malleja, löytyy myös verkkokauppa.
Zizzin hehkutusta en ymmärrä. Kummallinen mitoitus ja hintaan nähden huono laatu.
Hinta-laatusuhde todella pielessä Zizzillä
Harvakseltaan sieltä jotain löytyy, mutta useimmiten sopivatkin vaatteet pitää hylätä luokattoman huonojen materiaalien vuoksi. Ymmärrän osan hinnasta (enemmän kangasta, isompi hävikki materiaaleissa, pienemmät erät jne), mutta rajansa kaikella. Tulee huijattu olo, kun sähköisestä, sekunnissa kainalolta haisevasta, 30 asteessa hienopestävästä vaatteesta pitäisi maksaa 99€.
Muotitalo Marilyn Turussa. Todella hyvä palvelu ja valikoima erilaisia takkeja.
Excuse my Bonbonin alesta ostin kauniin villasekoitetakin.
Myös ihan oikeasti Varustelekasta, mulla oli ihana Ranskan armeijan parka jonka unohdin bussipysäkille ja menetin :’(
En ole muuten mitenkään hirmu iso, mutta rintoja on, ja työn takia myös hauista/ojentajaa sen verran, että moni naisellisesti naftiksi kaavoitettu ei olekaan mukava.
Uffia ja Stockaa suosin välillä myös, budjetista riippuen.
Zalandolla oli tarjouksella Khujo-merkin välikausitakki, siinä maininta, ota omaa kokoa isompi. Yleensä ostan L-kokoa, oli nytkin sopiva.
Mulla ongelma on isot rinnat ja kapeat hartiat. Myös selkä on lyhyt ja lantio leveä. Mulle ei ole edes olemassa oikeaa kokoa. Eli 99% takeista kokeillessa ei istu päälle mitenkään.
Malleista sopisi vain lähinnä A-linjainen, jossa on raglan-saumat tai edes prinsessasaumat takissa, jossa ei ole liian isot hartiat. Sellaisia leikkauksia saa etsiä kissojen ja koirien kanssa talvitakeissa.
Urheilutakeista en voi kuin haaveilla, ainuttakaan sopivaa en ole koskaan löytänyt. Eikä ole rahaa takkeja teettääkään.
Vuosikymmen sitten sitten sain hyviä takkeja UFF:stä, koska siellä oli silloin vielä myynnissä hyvintehtyjä suomalaisten lopetettujen firmojen takkeja. Jopa materiaalit olivat uskomattoman laadukkaita ja niissä oli vatiinivuori. Sitä laatua ei enää löydä rahallaakaan.