Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! vauvan vatsa ärsyyntyy mun antibioteista ja...

24.07.2008 |

Mulla oli kevättalvella paha rintatulehdus johon sain kefexin kuurin, samaan aikaa vauvalle alko ilmestyyn verta kakkaan välillä ja pienen masu oli kipeä.

Nyt tuntuu että alkaa toinen rinta kipeytyy ja punottaa. Pelkään että joudun taas uudelle kuurille ja vauvan masu ei kestä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis imetän vauvaa (kohta 6kk.). Hän ei juo korvikkeita. 3 ateriaa syö ja niissäki ollaan maistelu asteella.

Annan päivittäin maitohappobakteereja (gefilus) koska meni kauan ennen kun sillo talvelle saatiin vatsa paranemaan. Kahdella lastelääkärillä käytiin ja he sanoivat syyksi ärtyneen vatsan limakalvojen, ei muuta.

Haluan jatkaa imetystä vielä pitkään ja toivon että en joudu syömään enää niin vahvoja lääkkeitä :|

En ole varma tuliko vauvalle vatsaoireet sillon mun lääkekuurista mutta samaan aikaan ne veriulosteet alko!

Vierailija
2/5 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne veriulosteet siitä kuurista luultavasti johtui-ihan hirveitä myrkkyjä pienelle!!

Osta kaalinpää kaupasta.Irrota iso lehti.Hierrä kaulimella tms.pinta rikki että kaalinmehua tihuaa.Laita rinnan päälle liivin alle.Haisee, mutta tehoaa hyvin alkavaan rintatulehdukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meidän vauvalla 2kk auttoi apteekista saatava maitohappobakteerijauhe ja niiden loputtua RELA-tipat.

Koita saada rinta hyvin tyhjennettyä.

Itse kävin hakemassa luksusta, eli aventin rintapumpun. Imettämisen lisänä se on auttanut saamaan oireet loppumaan :)

Vierailija
4/5 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Rintatulehdus kannattaa hoitaa kunnolla ja ajoissa. Lääkärille voi kertoa, että vauva edellisesta antibioottikuurista sai ikäviä vatsavaivoja, ja kysyä, olisiko jokin toinen antibiootti mahdollinen.

Jos antibioottikuurin saat, voitte molemmat vauvan kanssa ottaa maitohappobakteereita. Itse voit ottaa maitohappobakteereita noin 2 tunnin kuluttua antibiootin ottamisen jälkeen (pari kertaa päivässä niitä maitohappobakteereita taidetaan pakkauksissa suositella). Vauvalle voi maitohappobakteerikapselin avata, kaataa sisällön lusikkaan, päälle hieman vettä, sekoittaa ja antaa seoksen vauvalle. Vauvalle maitohappobakteerijauheen voi antaa niinkin, että kastaa oman sormensa veteen, sitten maitohappobakteerijauheeseen ja antaa sormen vauvalle imettäväksi, sitten sama uudelleen.

Olethan yrittänyt hoitaa alkavia oireita (kipua ja punoitusta) tehostetulla rinnan tyhjentämisellä (tiheä imetys, pumppaaminen). Itsehoitoa voi jatkaa WHO:n suosituksen mukaan 12-24 tuntia. Jos oireet kuitenkin jatkuvat itsehoidosta huolimatta, tai vointi huononee selvästi jo ennen tuon 12-24 tunnin kulumista, lääkäriin kannattaa ottaa yhteys.

Toivotaan, että rinta toipuu pikaisesti :-)

Vierailija
5/5 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerit pitäsi kyllä ottaa mielellään 1h ENNEN lääkettä,tyhjään vatsaan että sen toiminta maksimoituu.