Kannatatko aina niitä hallituksen päätöksiä joista itse hyödyt ja
valitat niistä mistä itse menetät?
Vai kannatatko päätöksiä mistä hyötyy kaikki tasapuolisesti vaikka itse jäisit ilman?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kannatan niitä, joissa on järkeä.
Onko yksinhuoltajan lapsilisäkorotuksessa järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Kannatan päätöksiä, joiden uskon pidemmän päälle johtavan oikeudenmukaisempaan yhteiskuntaan, ihan riippumatta siitä, mitä ne välittömästi omaan elämääni vaikuttavat.
Esim. nyt pieni kiristys keskituloisten verotukseen kelpaa kyllä, vaikka se minulta muutaman kympin kuussa viekin. On varaa maksaa se ja olisi vaikka enemmänkin. Mieluummin olisin korottanut veroja enemmän kuin myynyt tuottoisaa valtionomaisuutta.
Kannatan oikeudenmukaisuutta. Olen työssäkäyvä keskituloinen ihminen, enkä usko, että Suomen tulee jättää oman onnensa nojaan työttömät, opiskelijat, yksinhuoltajat ja pienituloiset ihmiset (sekä työskentelevät että eläkeläiset). Suomi on mitä se on, koska täällä on aina arvostettu työntekoa, mutta ymmärretty myös elämässä heikommin pärjääviä. Minua ei haittaa tippaakaan maksaa veroja. Olen itsekin saanut paljon tältä maalta, maksan mielelläni takaisin oman osani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Mielipide ilman perusteluja on yhtä tyhjän kanssa.
Minä kannatan oikeudenmukaisia päätöksiä riippumatta siitä hyödynkö itse niistä vai en.
Olen esimerkiksi jo niin iäkäs että Suomen valtionvelan kasvattaminen ei taloudellisesti ottaen pitäisi vaivata minua pätkääkään, mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä että velkaantuminen olisi syytä lopettaa ja valtionvelka maksaa pikavauhtia pois. Rahallisesti hyödyn enemmän siitä että jaetaan hurlumhei-periaatteella velkarahaa vastaanottavaisille.