Ehkäisypillerit yli 40 vuotiaat
Kuinka moni käyttää? En haluais kierukkaa mutta sopiiko pillerit enää? Vuosiin en ole hormoni ehkäisyä käyttänyt mutta nyt ois tarve.
Kommentit (9)
Mulle ainakin sopii, olen 41. Miksi ei sopisi?
Hyvin sopii mulle. Olen 44 ja käyttänyt pari-kolme vuotta. Ei enää menkkoja!
Ok, käyn lääkärissä. Jos se antaisi reseptin.
Täytän ihan kohta 40. Syönyt nyt pari vuotta, kuukautisia ei tule lainkaan. Gyne sanoi, että näillä voi mennä vaihdevuosiin saakka.
Vaihdoin e-pillerit hormonikierukkaan. Minulla ei ole ollut raskauksia.
Kuukautiset pysyivät ennallaan ja tulivat hieman runsaammiksi, mutta seksihalut palasivat e-pillereiden jälkeen, ja paikat olleet kosteammat :)
Hormonikierukka kestää 5 vuotta ja se kuulemma helpottaa elimistöä vaihdevuosiin siirtymisessäkin.
Lisää huomattavasti haluja, koska hormoniehkäisy on ns paikallinen. Pillerithän vaikuttaa koko elimistöön Joillakin jää kuukautiset pois, eka vuosi on kai totuttautumisvuosi jolloin kuukautiset jatkuu usein normaalisti? Minulla jatkuneet ne 6 kk kierukan asennuksen jälkeen. Toivottavasti loppuisivat mahd. pian.
Minä pääsin eroon lievistä masennus- ja ahdistusoireista lopetettuani pillerit, koska ne laskee tutkitusti aivojen serotoniinitasoa etenkin tässä iässä.
Yksityisellä gyne suositteli yli 40-vuotiaille pillereiden sijasta sitä uusinta hormonaalista kierukkaa, eli Kyleenaa.
Täytän 45 helmikuussa. Käytössä toista vuotta Cerazze minipillerit, koska hormonikierukka ei sopinut. Kuukautiset loppuivat sekä hormonikierukan, että minipillereiden aikana kokonaan.
Kokeilemalla selviää. Jos yksi merkki ei käy, kokeillaan usein muita. Minipillerit voivat myös olla yksi vaihtoehto.