Horoskoopit ja muuttunut tähtitaivas
Eli minua ihmetyttää että miksi horoskooppeja ei olla uusittu sitten tuhansienvuosien. Silloin tähtitaivas on näyttänyt erilaiselta ja maapallon akselimuutoksen myötä siis tähtitaivas on muuttunut. Horoskooppien kannalta oleelliselle paikalle on tullut "uusi" tähtikuvio käärmeenkantaja. Näin myös muiden horoskooppien ajankohdat ovatvaihtuneet. Tämä ei ole lähellekkään tuore uutinen. Muttaeikö tämä tarkoita sitä että tulevaa ennustetaan vanhentuneen kalenterinperusteella?
Käsittääkseni tähdistä ennustamisen pointti on, että tähtitaivas reflektoisi aikaa ja henkimaailmaa niin että sitä kautta olisi mahdollista luea tulevaa. Mutta miksi niin moni tähdistä ennustaja ei ole ottanut maapallon kulman muutosta suhteessa tähtiin huomioon vaan lukevat vanhoista tähtikartoista jotka ovat aika paljon jäljessä? Kertooko astrologien nykyisin usein käyttämät tietokoneohjelmat paremmin tulevaa kuin tähtitaivas?
Lukeeko astrologit nykyään tähtitaivasta,vai tähtikarttoja?
Tämä ihan aidosti kiinnostaisi. Toivonkin ettei tätäkin vain poisteta niin kuin samansisältöinen viestini poistettiin. Tahtoisin että asioista voitaisiin keskustella eikä sensuroitaisi sellaisia ajatuksia ja kysymyksiä jotka eivät ehkä ole omaan mieleen tai jostain syystä ahdistavat tai tuntuvatukalilta(?). Itse olen vain oikeasti utelias ja haluaisin kuulla tähän asiallisia vastauksia ja pohdintaa. Täälä kun näköjään on horoskooppi-ihmisiä. Toivon ettei tämä ole liikaa vaadittu tällä sivustolla, tahdon uskoa että täälläkin ihmiset ovat kykeneviä keskustelemaan asioista riitelemättä.
Ja en ole liikkeellä provosoidakseni,jos se ei tullut vielä ilmi. Minusta aikuisten ihmisten pitäisi osata keskustella ja jopa väitellä rakentavasti, loukkaantumatta. Niin kuin sanotaan, on hyvä jos asiat väittelevät, eivät ihmiset. Näin saataisiin kehittävämpiä keskusteluita aikaan noin yleensäkkin.
Kommentit (8)
Ensin maya horoskoopissa sanottiin että isäni on haukka maya astrologiassa ja numero 11. Nyt se väittää että hän on lohikäärme. Uskon enemmän George Bushin tietoihin maya astrologian suhteen. Se ketä väittää että amerikkalainen ei mukamas tiedä enemmän maya horoskoopista on itsemurhan oma. Kyllä näissä horoskoopeissa on kusetusta mutta oikeasti kiinostuneille löytyy vastaus tai on ainakin löytynyt jo minulla.
Tämän takia en tee sukutukimusta koska George Bush ja John Kerry on replikoinut minun perheen historian tiedon minulle kokonaan tärkeimmillä elementeillä.
Kai se henki maailma viestii nykyään kanssa mielummin tietokoneiden avulla näille ennustajille, tähtitaivas on niin out.
Lyhyesti sanottuna esittämäsi asian suhteen on olemassa kaksi eri astrologian suuntausta.
Länsimaissa on perinteisesti harjoitettu astrologiaa, joka pohjautuu ns. trooppiseen eläinrataan. Sen perustana ovat vuodenajat, ja sen alku on aina kevätpäiväntasauksessa, joka vastaa 0 astetta Oinasta (riippumatta siis siitä, missä asteessa piste konkreettisesti on taivaalla).
Perustuessaan vuodenkiertoon sen voidaan sanoa pohjautuvan enemmänkin Auringon ja Maan väliseen suhteeseen kuin varsinaisiin tähtikonstellaatioihin. Eläinradan merkit eivät ole myöskään sama asia kuin tähdistöt.
Sitten on olemassa ns. sideerinen astrologia, joka perustuu suoremmin tähdistöihin. Siinä otetaan huomioon prekessio eli maapallon pyörimisakselin kaltevuussuunnan muuttuminen. Sideeristä astrologiaa tehdään pääsääntöisesti Intiassa ja sitä kutsutaan myös veediseksi astrologiaksi. Toki jotkut täälläkin harrastavat sitä, mutta kyse on pienestä vähemmistöstä.
Prekessiosta johtuen trooppinen ja sideerinen eläinrata erkanevat siis kaiken aikaa toisistaan. Tällä hetkellä ero on n. 25 astetta.
Meillä lännessä pääsääntöisesti harjoitettavan trooppisen astrologian tulkinnat perustuvat ennen kaikkea ajalliseen laatuun, symboleihin ja kollektiiviseen arkkityyppiseen kuvastoon, jonka me kaikki jaamme enemmän tai vähemmän tietoisesti tai tiedostamatta.
Astrologia menee enemmän kalenterin, vuodenaikojen ja tähtikartan mukaan ei niinkään tähtitaivaan eli paikat eivät vaihtuneet mihinkään ja oinas on silloin kun oinas on
Miksi uskonnot ovat sitten pysyneet samanlaisina kun maailma kyllä on muuttunut?
Druidien Puuhoroskoopissa olen Hevoskastanja. Siellä väitetään, että olen harvinaislaatuisen kaunis ja minulla on hyvinkehittynyt oikeuden taju.
Kaikki tämä pitää 100% paikkansa!!!1!!!! :D
http://www.energiakeskus.com/energiasivut/horoskoopit/druidien-puut.php
Vierailija kirjoitti:
Astrologia menee enemmän kalenterin, vuodenaikojen ja tähtikartan mukaan ei niinkään tähtitaivaan eli paikat eivät vaihtuneet mihinkään ja oinas on silloin kun oinas on
Miksi uskonnot ovat sitten pysyneet samanlaisina kun maailma kyllä on muuttunut?
Eli netähtikartatko ei perustu tähtien paikkoihin ja asemaan maahan nähden?
Millätavalla astrologia linkittyy tähtiin jos se ei perustu tähtiin? Astrologia kuitenkin tarkoittaa tähdistäennustamisen oppia. Ellen nyt ihan erehdy.
Joo, koko taivaankansi on kääntynyt 30 astetta niistä ajoista, kun horoskooppien idea keksittiin. Jos olet esim. vesimies, aurinko on tukevasti kauriissa jne. Ilmankos horoskoopit eivät pidä paikkaansa!