Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisiko ostaa jonkun röttelön esim. 20 000 eurolla ja sitten korjata mahollisimman paljon itse + palkata työmiehiä

Vierailija
18.09.2019 |

milloin mitäkin kohtaa laittamaan, lattia tms. Kai jonkun väliseinän saa itsekin laitettua? Olen nähnyt telkkarista kuinka talo rakennetaan :D :D Kunhan olisi talviasuttava edes alkuun, se riittäisi + sähkö, vesi, jonkinlainen vessa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, pelkään että tuollainen olisi loputon rahareikä. Myös remonttimiesten osaaminen ja luotettavuus kyseenalaista.

Vierailija
2/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uskaltamista tuossa nyt on. Olen hyvin kätevä käsistäni. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi, pelkään että tuollainen olisi loputon rahareikä. Myös remonttimiesten osaaminen ja luotettavuus kyseenalaista.

Joku urakat vai mikä oli sellainen sivusto jossa voi kilpailuttaa remppamiehensä. Kai siellä arvostelujakin oli? Tai nykyään googlekin kertoo jos joku ei yllä odotettuihin saavutuksiin?

Vierailija
4/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Sellanen on haaveena itelläkin.

Vierailija
5/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin just että oon telkkarissa nähnyt miten talo rakennetaan, muuten ei kokemusta ole. Mutta tiedän siis vaikka miten väliseinä pysytetään yms. pikkuhommia. Kai sitä lattialankutkin osaisi laittaa jos tarve olisi. Parastahan olisi kun löytäisi jonkun käsistään kätevän kaveriksi sinne rötisköön mutta en sen varaan voi unelmaani toteuttamattakaan jättää.

Vierailija
6/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, jos ei teetä ammattilaisella kuntotarkastusta, siitäkin huolimatta saattaa tulla ylläreitä vastaan. Saat menemään remontteihin tuolasti tuon summan, jos haaveilet esim. Wc:stä, sehän kannattaa teettää ammattilaisella, koska pitää olla vesierityssertifikaatti, samoin sähköjä et saa tehdä itse, kattoremontti jne. Lisäksi vanhasta talosta voi löytyä asbestia ja siihenkin tarvitaan ammattilainen purkuhommiin, vielä lisäksi mahdollinen putkimies ym.

Vierailija
7/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin just että oon telkkarissa nähnyt miten talo rakennetaan, muuten ei kokemusta ole. Mutta tiedän siis vaikka miten väliseinä pysytetään yms. pikkuhommia. Kai sitä lattialankutkin osaisi laittaa jos tarve olisi. Parastahan olisi kun löytäisi jonkun käsistään kätevän kaveriksi sinne rötisköön mutta en sen varaan voi unelmaani toteuttamattakaan jättää.

Tämähän on kuin "minä poljen, sinä ohjaat... :) 

Vierailija
8/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, jos ei teetä ammattilaisella kuntotarkastusta, siitäkin huolimatta saattaa tulla ylläreitä vastaan. Saat menemään remontteihin tuolasti tuon summan, jos haaveilet esim. Wc:stä, sehän kannattaa teettää ammattilaisella, koska pitää olla vesierityssertifikaatti, samoin sähköjä et saa tehdä itse, kattoremontti jne. Lisäksi vanhasta talosta voi löytyä asbestia ja siihenkin tarvitaan ammattilainen purkuhommiin, vielä lisäksi mahdollinen putkimies ym.

Saakohan röttelöön remppalainaa jos esim. tuon 20 000 saisi säästettyä ensin itse? Neliöitä ei tarvisi olla kuin joku 50, ei kai se kovin kallis voi olla remontoidakaan. Juuri oli isot uutiset maaseudun autioitumisesta että joutuvat lahjoittamaan taloja. Onkohan näinkään?

Vierailija
9/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla ei ole lapsia tai muuta perhettä jota varten taloa pitäisi mitenkään laittaa, ihan itselle saisi yhden naisen pienen mökin vain.

Vierailija
10/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä! Aivan loputon rahareikä ja hometta ym. on melkeinpä takuuvarmasti.

Vierailija
11/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä rahalla Suomesta saa pieniä taloja, joissa ei edes suurempaa remonttitarvetta.

Äitini osti sellaisen 9 v sitten ja hyvin menee. Kattoa on vähän korjailtu ja keittiön pesualtaan putkivuodon takia keittiön lattia meni vaihtoon. Ne on suurimmat.

Talossa on yläkerrassa kaksi huonetta, alakerrassa tupa, kammari, WC ja eteinen, kellarissa sauna, pyykkitila sekä pannuhuone. Piha on iso ja siinä on vanha navetta, jossa autotalli, puuliiteri ja hurjasti säilytystilaa.

Asumiskulut on mitättömät. Oma kaivo on.

Vierailija
12/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä rahalla Suomesta saa pieniä taloja, joissa ei edes suurempaa remonttitarvetta.

Äitini osti sellaisen 9 v sitten ja hyvin menee. Kattoa on vähän korjailtu ja keittiön pesualtaan putkivuodon takia keittiön lattia meni vaihtoon. Ne on suurimmat.

Talossa on yläkerrassa kaksi huonetta, alakerrassa tupa, kammari, WC ja eteinen, kellarissa sauna, pyykkitila sekä pannuhuone. Piha on iso ja siinä on vanha navetta, jossa autotalli, puuliiteri ja hurjasti säilytystilaa.

Asumiskulut on mitättömät. Oma kaivo on.

Juuri joku tällainen olisi haaveena! Ihanaa että äitisi on saanut toteutettua vastaavaa. Itse haaveilen vielä jos saisi jonkin kesähuoneen juuri navettaan tai aittaan tms jossa voisi vaikka jotain Airbnb:täkin pyörittää.

Vierailija
13/13 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla ei ole lapsia tai muuta perhettä jota varten taloa pitäisi mitenkään laittaa, ihan itselle saisi yhden naisen pienen mökin vain.

Teetä oikeasti se kuntokartoitus ! Katsele taloja, joissa on putket ja viemärit tehty + sähköt. Äläkä missään tapauksessa osta taloa, joka on ollut kylmillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan