Tupakkavero nousee. Taas lyödään lyötyä
Voi voi.. se siitä vasemmiston ja vihreiden "vähä-/huono-osaisten puolesta" aatteesta. 😔
Kommentit (72)
Hyi hyi!
Rööki pois suusta nyt pikku Pekka! On se niin epäterveellistä ja kauhea vaarallista ja hirveälle haisee.
Terv. Äitisi, joka vain parastasi ajattelee
P.S. Jos et usko, niin lompakollasi nähdään
Vierailija kirjoitti:
Kivaa, ainut "lääke" joka toimii adhd:seeni, itselääkitsen itseäni, eikä tarvitse montaa päivässä sekä pystyn olemaan ilmankin ilman mitään "niksoja".
Enpähän tuu olemaan enää toimelias, kun ei ole varaa. Jippii.
https://www.terve.fi/artikkelit/76559-adhdta-potevat-polttavat-enemman-…
Mikset käytä amfetamiinia?
Tehokkaampaa ja terveellisempää kuin röökin poltto. Saat sitä laillisesti apteekista kun on kerran diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeät tupakkamarkkinat taas takaisin hietaniementorin kulmille. :D
Helpointa olisi kieltää kaikenlainen tupakan maahantuonti. Pimeätkään markkinat eivät pysyisi hengissä jos laillisia myyntikanavia ei olisi.
Yksinkertaista kysynnän ja tarjonnan logiikkaa: jos kaikki saatavissa oleva tupakka olisi laittomasti maahan tuotua, sen hinta nousisi. Jos hinta nousisi, myös tupakoivien osuus vähenisi. Tämä vähentäisi tupakan tuontia ja hinta nousisi edelleen...
Kuka haluaisi polttaa jos seuraavan askin saatavuus olisi epävarmaa?
Kaikkeen tottuu - jopa tupakoija. Muistatteko kun valmisteltiin ravintoloiden tupakkakieltoa? Nämä palstat pursusivat uhoa siitä että "minähän lopetan ravintolassa käynnin jos tupakointi kielletään". No, loppuiko se lopulta?
Näin kova holhoaminen sais ihmiset muuttamaan pois täältä. Ei varmaan pelkän tupakan takia vaan pelko siitä mitä vielä tulossa.
Et taida ymmärtää maailmasta paljoakaan. Mihin muuttaisit? Missä olisi paremmat oltavat?
Haluatko kivitystä vielä kaupan päälle?
Venäläiset kauppasivat taas tupakkaa, suomeen tuotuna 25€/kartonki, 30kartonkia minimi määrä, mielummin toisivat 50 kartonkia.
Onko mammoilla tarvetta tupakalle, Voin myydä 40€/kartonki?
Lopetin tupakoinnin 11 vuotta sitten, kun tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Lopetin kerrasta ilman mitään korvaavia juttuja. Omasta tahdosta se oli kiinni! Ja sinne jäi pahat yskät flunssien yhteydessä, ihon kunto parani huomattavasti ja muutenkin olo koheni siitä huolimatta, että raskaus aiheutti omat tuntemuksensa.
En tiedä paljon aski nykyään maksaa, mutta jo tuolloin kun olin itse typerä ja poltin, sillä rahalla olisin päässyt kerran vuodessa reissuun jos olisin vain säästänyt. Nykyään varmaan pääsisi koko perhe.
Minua ainakin tupakan hinta vaikutti kannustavasti lopetuspäätökseen. Ei tupakasta eroon pääseminen ole kaikille helppoa. Mahdollista se on kuitenkin, jos tahtoa riittää. Itse pääsin tupakasta eroon, mutta sen jälkeen paino nousi. Näistä kiloista tuntuu olevan vaikeampaa päästä eroon. Mieluummin olen kymmenen kiloa painavampi, kuin tupakalle haiseva.
Poltin 3askia päivässä lopetin Tammikuussa. Säästöä kertyy mutta v...... Kova. Aivan käsittämätöntä tuskaa koko ajan.
Aikuinen nainen imee kullia eikä keuhkosyöpäpatukkaa.
Ootte noloja. Koko tupakka on täysin naurettava tuote jonka markkinointi perustuu täysin nuoriin. Ei sikuinen aloita röökaamista, ellei ole täydellinen imbesilli.
Tamponeihin ja pikkuhousunsuojiin saisi laittaa tuntuvan verotuksen, koska en käytä niitä, ei minua haittaisi vaikka niitä verotettaisiin niin perhanasti
Kuinka monta tupakoitsijaa ketjussa paljastui?
Mulle on aina vaan täysi mysteeri, miksi ihmiset olettaa ettei kenenkään muun oikeuksia voi puolustaa kuin omiaan...