Mies on selvinpäin ihana mutta humalassa ylimielinen kpää, joka pahoittaa usein mieleni?
Niin ristiriitaiset tunteet etten oikeasti ymmärrä mitä tekisin.
Nyt olemme vasta alkaneet riitelemään kunnolla, sillä viime aikoina en ole vain enää pystynyt nielemään miehen itserakasta käytöstä. Riitelemme nykyään kun olemme viihteellä sekä myös kun olemme selvinpäin.
Hän on haukkunut minua esim painostani, ämmitellyt ja haistatellut. Kehunut toisia naisia jne.
Tämä on oikeastaan tapahtunut vain kerran mutta vihjailua on ollut jo muutenkin ennen suoranaista haukkumista.
Sitten pakkasin vain kamani yksi päivä, en sanonut miehelle mitään eroaikeistani ja lähdin omaan kotiini.
Sitten yritin hänet jättää, annoin kaiken tulla suoraan ja hän pahoitteli paljon tapahtuneita ja sanoi, että tietää olevansa joskus ylimielinen kännissä ja hänen kaverit ovat siitä myös huomauttaneet. Hän sanoi, ettei missään nimessä tahdo tämän takia lopettaa suhdetta, sillä muuten meillä on yhdessä ihanaa ja viihdymme. Lupasimme ettemme molemmat enää koske alkoholiin ainakaan rankalla otteella.
Sanoi rakastavansa minua niin paljon ja on hyvin pahoillaan. Hän sanoi myös että kehuu toisia naisia joskus ja on ylimielinen sillä pelkää, että jätän hänet. Eli periaatteessa haluaa että minä koen toiset uhkana ja hän on saalis josta tulisi pitää kiinni?
No sanoin, että tuolla tavalla vain lähden ja hän kertoi ymmärtävänsä sen.
Kuitenkin minua vaivaa niin monet asiat ja mietin voinko luottaa mieheen. Emme ole seurustelleet kauaa mutta olen häneen kiintynyt aika pahasti jo.
Hän ei tee eroa helpoksi.
Hänessä on kaksi vahvaa puolta ja minä en tiedä mitä tekisin. Tämäkään asia ei ole kovin mustavalkoista.
Kommentit (28)
juokse ja lujaa,ei tommonen kännisääliö muutu,huono kuva naisista ja se ei parane vaikka ikää tulee!
Juokse,lujaa.
Etsi kaveri joka aidosti arvostaa äitiään,siinä sulle hyvä kumppani.
Ehkä :D
Jos hän lopettaa juomisen, KOKONAAN, ei ongelmaa. Mutta jos ei lopeta, niin jätä. Mikään tekosyy tai selitys ei oikeuta hänen käytöstään sinua kohtaan. Miehesi Humalassa ei ole eri ihminen kuin Miehesi Selvinpäin, vaikka ero olisi kuin yö ja päivä. Hän joko ottaa vastuun käytöksensä ja toimintansa muuttamisesta, tai sitten ei ota.
Tuollaisessa tilanteessa pitäisin kiinni alkoholittomuuslupauksesta ja katsoisin, pysyykö mies kunnollisena vai alkaako hän turhautua ja olla ilkeä selvinpäinkin. Jotkut käyttävät humalatilaa väylänä purkaa pahaa oloaan. Jos väylä poistuu, jääkö jäljelle ilkeyttä?
Kenenkään ei tarvitse sietää loukkauksia ja ylimielistä käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Niistä kännijutuista ei niinkään tarvitse välittää, ainakaan jos mies on tosiaan valmis lopetttamaan / rankasti vähentämään juomista seurassasi, ettei noita sivuvaikutuksia tule.
Itsestäni tulee myös täysin eri ihminen juovuksissa kuin olen muuten, ja ei siis mikään kiva ihminen vaan täysin sietämätön kuspää. Siksi olenkin jo 10 vuotta sitten tehnyt päätöksen, että käytän alkoholia vain ja ainoastaan yksin ollessani. Näin en pilaa kenenkään iltaa typerillä, riitaa haastavilla jutuillani ja huomionhaullani.
Tätä se mieskin sanoi ettei niistä kännijutuista kannata välittää. Mutta päätimme, että eroamme jos tämä asia ei muutu. Se on niin inhottavaa nähdä sitten vähän väliä sellainen paskiainen vieressä eikä enää tiedä mikä on suhteessa totta ja mikä ei. Pitääkö hän minusta vai ei..
Ja sitten on riita taas pystyssä pian.
Tiedän kyllä, että alkoholi muuttaa ihmisistä. En minäkään täysin samanlainen ole mutta en kyllä voisi loukata miestäni paitsi sitten takaisin päin kun hermot menee ylimielisyyteen.
Selvinpäin on järkevä ja mukava kuitenkin. Toisaalta tuntuisi ikävältä rajoittaa kenenkään vapaa-ajan tekemisiä mutta jos hän siihen suostuu todella niin ehkä suhde tulee toimimaan vielä.
Ap
Pahoittelut.
Toivottavasti suhteenne ei kariudu tohon.
T. Yks toinen känniäijä
Enpä lähde mitään erityistä kommentoimaan kun en tunne teitä molempia.
Jos seurustelukumppanini, selvinpäin tai humalassa haukkuisi ulkonäköäni jotenkin, en jatkaisi suhdetta.
Voi kun kaikki naiset oppisivat arvostamaan itseään.
Onpa surullisen kuuloista, kun yrität sietää tuota miestä.
Alkoholi ei lisää ihmisen älykkyyttä...
On ollut vastaava kokemus. Selvinpäin ihana ja kiltti ihminen, kännissä haukkui idiootiksi, läskiksi ja kehui muiden naisten kanssa harrastetuilla seksiseikkailuilla. Aluksi olin sekä järkyttynyt että huvittunut, koska tuo käytös tuntui aivan absurdilta. En ollut koskaan saanut osakseni sellaista käytöstä tapailusuhteissa saati vakavemmissakaan. Pari kertaa meni epäuskon varjolla läpi ja ohi, mutta hyvin nopeaa totesin että oma kiinnostus alkoi hiipua. Hän ei kyllä olisi alkoholista luopunutkaan.
Vaikka tästä on kauan aikaa, niin joskus on tullut mietittyä, että mikä vaivaa tällaista jekyll/hyde persoonaa... Selvinpäin suorastaan fiksu, päihteissä aivan päinvastainen tyyppi. Ihan ensimmäisellä kerralla taisin hämmennyksissäni nauraa ääneen epäuskoisena, että mulle puhutaan näin.
Kuulostaa aika paljon eksältäni. Selvinpäin oli mitä ihanin ja kohteliain, mutta aina tarpeeksi juotuaan haukkui ulkonäköni, vaatteeni, persoonani ja kiinnostuksenkohteeni ja niihin liittyen vertasi minua aina muihin naisiin. Pikkuhiljaa enää haukkuminenkaan ei riittänyt, ja lopulta väkivaltakin tuli mukaan kuvioihin. Aina oli jokaisen känni-illan jälkeen äärimmäisen pahoillaan ja jopa itki, lupasi vähentää/lopettaa juomisen mutta pari kuukautta oli ihan ehdoton maksimi mihin pystyi. Jossain vaiheessa alkoi selvinpäinkin käyttäytyä tylysti, ja siitä aina huomasi että viinanhimo iski, eikä mennyt äksyilystä kauaakaan kun oli jo ihan tuiterissa. Hänen kohdallaan se touhu ei muuksi muuttunut vaan paheni vaan, ja seuraavan kumppanin kanssa jo veri lensi kun ukko mättöi tätä turpaan.
Eli sinuna suhtautuisin varauksella. Jos mies tietää loukkaavansa ja käyttäytyvänsä törkeästi sinua kohtaan, hänen pitäisi ymmärtää lopettaa juominen (tai ainakin vähentää todella radikaalisti) ja tuollaiset höpöhöpöpuheet jättämisen pelosta. Tai sitten mies on täysi idiootti.
Onko niitä känni-iltoja useinkin?
Tuttava pariskunta on ratkaissut tämän tyyppisen tapauksen siten, että kun toinen juo he ei tapaa vaan toinen menee esim. kaverille yöksi.
Mies siis voi olla humalassa hyvin hauskakin. Meillä on ollut todella hauskoja iltoja yhdessä ja olemme olleet kuin paita ja perse usein, lähdetty vain yhdessä seikkailemaan ja on ollut ikimuistoisia tilanteita hyvällä tavalla.
Ei ole ollut ongelmia paitsi silloin kun miehestä kuoriutuu ylimielinen, tuntuu, että testot jotenkin kasvavat, hänen tekee mieli aloittaa nyrkkitappelu jos joku mies sanoi väärän sanan tai haluaa pullistella kunnollaan. Huomaa jonkinlaisen egon tulevan vahvana esiin ja haluaa osoittaa miehisyyttään paljon korostuneemmin kuin yleensä. On siis muutenkin kyllä hyvin voimakas persoona ja normaalisti oloni on hyvä hänen kanssaan.
Oikeastaan mitään pahaa ei ole koskaan tapahtunut paitsi yhden kerran kun tosiaan olimme molemmat melko väsyneitä ja tällöin tuli riitaa jolloin mies haukkui ja haistatteli.
En usko, että mies koskaan kävisi minuun käsiksi mutta kun suuttuu niin raivoaa pahastikin, sanat vaan lentää suusta ja voi olla tosi ilkeä puheistaan. Selvinpäinkin kun harvoin suuttuu niin suuttuu kunnolla mutta minulle ei ole ollut vihainen niinkään koskaan vaan lähinnä vain vähän hermostunut riidellessämme.
Ap
Tutkimusten mukaan humalassa ihminen on aidoimmillaan oma itsensä, koska humalatila luonnollisesti vaimentaa kaikki mekanismit jotka huolehtii itsehillinnästä ja tekee varomattomaksi, että sinuna kuuntelisin miestäsi kun hän sanoo ääneen sen mitä selvinpäin ajattelee.
Kyllä se nyt valitettavasti on aika mustavalkoista. Tiedäthän sanonnan; lasten ja juoppojen suusta kuulee totuuden. Eli mitä kännissä laukoo, niin kyllähän niillä totuuspohja on. Aika vinksahtaneelta kuulostaa muutenkin ukon selitykset, joten jätä se.
Humala ei ole mikään puolustus, jokainen vähääkään itseään kunnioittava nainen ymmärtää tämän,
Humalassa tulee vain esiin ne piirteet mitkä hän selvinpäin peittää. Jossain vaiheessa peittely selvinkinpäin loppuu. Jos olette silloin naimisissa ja lapsia siunaantunut, olet nesteessä...
Niistä kännijutuista ei niinkään tarvitse välittää, ainakaan jos mies on tosiaan valmis lopetttamaan / rankasti vähentämään juomista seurassasi, ettei noita sivuvaikutuksia tule.
Itsestäni tulee myös täysin eri ihminen juovuksissa kuin olen muuten, ja ei siis mikään kiva ihminen vaan täysin sietämätön kuspää. Siksi olenkin jo 10 vuotta sitten tehnyt päätöksen, että käytän alkoholia vain ja ainoastaan yksin ollessani. Näin en pilaa kenenkään iltaa typerillä, riitaa haastavilla jutuillani ja huomionhaullani.