Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraisilla pullan tyrkyttäjät, kertokaa motiivinne

Vierailija
18.09.2019 |

tälle käytöksellenne

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja s-tana mä oon niin hyvä leipoja että ekstaasiin joudut kun vähänkin maistat, niin älä nyt siinä yritä esittää!

Eikun en mä tyrkytä ja kunnioitan toisten erilaisia dieettejä, ei tarvi tyrkyttää kun ottajia kyllä porukassa on. Mutta olis kiva jos tulee kylään ainoana vieraana ja tietää emännän yleensä jotain tarjoavan, niin kertois etukäteen jo, että hei nyt oon sellaisella dieetillä, että älä laita mitään, sokeriton tee (tms) tai mitä sulla on käy oikein hyvin nyt.

Tuostakin saa tietysti ongelman, mutta ongelmattomampi ratkaisu on leipoa jotain, jonka saa tarvittaessa pakkaseen (eli ei siis mitaan kermakakkua).

Ja kai sa nyt itsekin otat niita leipomuksiasi, ei kai se niin mene etta vieraalle tarjoat ja itse istut kasiesi paalla. Eli itse vaan toteaisin tuossa tilanteessa, etta ookoo, jaapahan enemman mulle. :D 

Mutta mulla nyt on joka tapauksessa lahes poikkeuksetta jotain leipomusta kotona, eli en koe etta erikseen jotenkin nakisin vaivaa kun leipoisin vierasta varten. 

Äärest harvat taitaa nykyään leipoa itse? 

Meinaakko? o_0 Mulla mennyt just toisinpain, kaikenmaailman kokkiohjelmien myota tuli ensin kiinnostus "kunnon" ruuan laittoon, ja tama laajeni sitten myos "kunnon" leipomuksiin. Kun onhan se itsetehty kaaretorttu vaikka niin paljon parempaa kuin se kaupasta ostettu kemikaalirulla. Ja ihan alyttoman helppo tehda viela. Kaupan pullasta ja omatekemasta ei voi edes puhua samassa lauseessa, tosin itse en tee kovin usein pullaa (ja jos teen niin teen sitten megasatsin ja laitan pakkaseen) kun siina on kuitenkin ajallisesti niin paljon isompi homma kuin vaikka mustikkapiirakassa. 

Luulis etta nain "tiedostavana" aikana porukka just nimenomaan leipoisi myos enemman sampyloita, leipia mutta myos makeita juttuja? 

Vierailija
22/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja s-tana mä oon niin hyvä leipoja että ekstaasiin joudut kun vähänkin maistat, niin älä nyt siinä yritä esittää!

Eikun en mä tyrkytä ja kunnioitan toisten erilaisia dieettejä, ei tarvi tyrkyttää kun ottajia kyllä porukassa on. Mutta olis kiva jos tulee kylään ainoana vieraana ja tietää emännän yleensä jotain tarjoavan, niin kertois etukäteen jo, että hei nyt oon sellaisella dieetillä, että älä laita mitään, sokeriton tee (tms) tai mitä sulla on käy oikein hyvin nyt.

Tuostakin saa tietysti ongelman, mutta ongelmattomampi ratkaisu on leipoa jotain, jonka saa tarvittaessa pakkaseen (eli ei siis mitaan kermakakkua).

Ja kai sa nyt itsekin otat niita leipomuksiasi, ei kai se niin mene etta vieraalle tarjoat ja itse istut kasiesi paalla. Eli itse vaan toteaisin tuossa tilanteessa, etta ookoo, jaapahan enemman mulle. :D 

Mutta mulla nyt on joka tapauksessa lahes poikkeuksetta jotain leipomusta kotona, eli en koe etta erikseen jotenkin nakisin vaivaa kun leipoisin vierasta varten. 

Mulla on pullaa usein pakkasessa, mutta kun sen kerran sulattaa, ei sitä voi oikein enää pakastaa sen kärsimättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pullaa usein pakkasessa, mutta kun sen kerran sulattaa, ei sitä voi oikein enää pakastaa sen kärsimättä. 

Ei tietenkaan voi. Mutta leipomukset tuoreina vieraalle tietysti, ja jos/kun sita jaa yli, loput laitetaan pakkaseen ja syodaan itse pois. Eli ei se varmasti hukkaan mene vaikkei vieras ottaisikaan. 

Vierailija
24/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai joo ja jos pakkasesta pitaisi alkaa sulattamaan, niin varmaan kysyisin vasta vieraan saapuessa etta otatko pullaa jos otan pakkasesta sulamaan. Eihan tuo kauaa sula, tarvittaessa voi laittaa miedolle lammolle uuniin sulamaan tai mikroon vahaksi aikaa. Silla valin voi rauhassa keitella kahvit ja hopotella. 

Vierailija
25/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos se on se kursailukulttuuri, on vaikea tietää onko kyläilijä tosissaan, siksi kysytään enemmän kuin yhden kerran.

Meillä kursailija jää nuolemaan näppejään :) Kerran kysytään, ja jos ei kelpaa niin uutta tarjousta ei tule, saa itse pyytää.

Vierailija
26/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla on pahaa

Vierailija
27/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan pullaa. Ihania venyviä ja pehmeitä. En valitettavasti voi syödä niitä.

Vierailija
28/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäpä sit ne vieraat, jotka tuovat mukanaan syötävää, mutta eivät ota mitään, ei tarjottavia eikä omia tuomisiaan? En ymmärrä?

Vierailija
29/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvvää ja kahvin kanssa helevetin hyvvää. Maistuu varmaan sulleki.

Vierailija
30/30 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä pulla . Vielä pahempi rikos on, jos kieltäytyy kahvistakin !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme