Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saadaan asumistuki katkaistua?

Vierailija
17.09.2019 |

Kelaan on ilmoitettu jo viime kuussa, että asumistukea ei enää tarvita tässä tilanteessa, ja taas se oli tullut nuoren tilille. Uudelleen on ilmoitettu, mutta mitään vastausta ei kuulu.
Miten se pitää katkaista ja miten ylimäärä maksetaan takaisin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vielä yhden maksun, kun olin ilmoittanut, ettei asumistukea enää tarvitse maksaa syöpähoitojeni päätyttyä. Kuoressa oli lomake, jolla olisin voinut valittaa tilanteesta. 

En valittanut.

Vierailija
2/6 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tehnyt asumistuen lopettamishakemuksen netissä. En ole ikinä joutunut mihinkään ikävään välikäteen, että saisin rahaa tililleni vastoin hakemuksessa ilmaisemaani tahtoa. Jos saisin, niin soittaisin heti Kelan asiakaspalveluun ja kysyisin, miksi asumistukea ei ole katkaissut, vaikka olen hakemuksen lähettänyt katkaisusta. Yleensä he osaavat vastata kysymyksiisi paremmin kuin random-henkilöt Vauva-palstalla. Jos Kela on tehnyt virheen, niin tukia ei tietenkään peritä takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi ilmoitus ei oikeastaan auta, eikä myöskään asiakaspalveluun soittaminen nopeuta käsittelyä, koska hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Asumistuen tavoitteellinen käsittelyaika on 3 viikkoa, eli jos on kuun lopulla laitettu, sitä ei ole kukaan välttämättä edes vilkaissut.

Niitä ilmoituksianne siis ihmiset käsittelevät kuten mitä tahansa muita hakemuksia, ei se mene robotin käsiteltäväksi ja katki heti.

Vierailija
4/6 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksetaan vielä yhden kerran kun olet sen sanonut katki.

Vierailija
5/6 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö tuen katkaisuunkin tehdä erillinen _hakemus_? 🙄

Että ei riitä kun ilmoittaa ettei tukea enää tarvita?

Vierailija
6/6 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun piti laittaa asumistuen tarkistusta kesällä tulojen muutoksen takia ja oletin että en sitä tule saamaan ollenkaan niin laitoin ruksin siellä hakemuksessa sellaiseen kohtaan että tukien maksu keskeytyy välittömästi (ettei tulisi sitten takaisinperintää) kunnes hakemus on käsitelty. Hakemuksen käsittelyn jälkeen sitten tuli jälkikäteen kyllä rahoja, kun sainkin vielä tukea, mutta hyvin toimi tuo maksujen keskeytys saman tien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi