Ystävän outo käytös, kateellinenko?
Menin naimisiin ja ostimme mieheni kanssa rivitaloasunnon.
Häälahjaksi pyysimme astiaston, ihan perus Iittalaa.
Keittiön astiakaapit ovat lasiovisia, joten minusta on ihanaa kun kaikki on samaa sarjaa.
Uuteen asuntoon ostimme tietysti joitain uusia huonekaluja, pari mattoa ja Marimekon verhot ja pöytäliina.
Pöydällä häälahjaksi saamamme mariskooliasetelma.
Ystäväni tuli käymään eilen ensimmäistä kertaa kun kaikki oli jo valmista.
Sen sijaan, että olisi onnitellut uudesta kodista ja vaikka maininnut, että kiva sohva, (edellisessä asunnossa meillä ei ollut lainkaan sohvaa...)
niin hän tokaisi, että onneksi hänellä ja hänen poikaystävällään on HIEMAN tärkeämmät arvot elämässä kuin merkkituotteilla pröystäily!
HÄN keskittyy perheeseen (pienen vauvan yksinhuoltaja, isästä ei tietoa.) ja kun he poikaystävänsä kanssa joskus muuttavat yhteen, niin rakkaus ja perhe on etusijalla, ei tavarat.
En todellakaan tajunnut tätä. Marimekon verhot ja liinan ostin kivan kuosin vuoksi alennusmyynnistä ja niitä on lähes kaikilla, ei mitään erikoista.
Iittalan kipot ovat mielestäni ihan perusduunareiden arkikippoja, ei mitään luxuskamaa.
Pahoitin mieleni, mutta en oikein tiedä miten pitäisi suhtautua.
Olin ajatellut ystäväni olevan iloinen puolestani, kun pitkäaikainen haave omasta rivitalosta toteutui.
Vierailu jäi muutoinkin lyhyeksi, hän joi pikaisesti kahvit ja lähti.
Olin odottanut, että kaiken muuttohässäkän jälkeen olisimme istuneet vaikka takapihan terassilla iltaa ja pitkästä aikaa vaihtaneet kunnolla kuulumisia ja parantaneet maailmaa.
En tiedä mitä haen tällä aloituksella, on vain jotenkin niin hölmistynyt olo.
Mietin, että onko ystäväni oikeasti kateellinen, vai onko hän totaalisen tyrmistynyt, että meillä on Marimekon (jonka hän laskee nähtävästi parempien piirien merkiksi) verhot....
Meistä kumpikaan ei kuitenkaan ole koskaan ollut mikään minimalisti tai kirppisten kiertäjä. Ihan tavallista tavaraa ostellaan tarpeen mukaan, niin minä kuin hänkin.
Kommentit (31)
Itse oikeasti iloitsin uuden asunnon verhoista. Mielestäni tosi nätit ja sain samanlaisen pöytäliinankin.
Värikin on sellainen, ettei tarvitse vuodenaikojen mukaan vaihdella.
Mutta nyt minua harmittaa ja mietityttää, että jos kavereiden reaktio onkin ensimmäisenä, että haluan pröystäillä ja tehdä itseäni tärkeäksi, niin sehän on ihan kamalaa.
Vie vähän iloa tästä kaikesta, minkä olen vaivalla saanut nyt mieleni mukaan nätiksi.
ap
Minä laitan nyt vain kädet kainaloon etten pahoita mieltäsi. :)
Toivottavasti tämä on provo? Oikeesti perus Iittalaa, Marimekkoa ja mariskooleja? Sano nyt vielä, että teillä on Savonia aterimet?
No on Savonia aterimet, ne kai on ne tavallisimmat, miten niin?
Taisi olla vain huono ja raskas päivä. Ei kannata yli-analysoida.
^ T. Ap
Ja miksi tämä olisi provo?
Ai että epäilen, että joku olisi kateellinen näistä perusmerkeistä, kun jotenkin itse kuitenkin pitäisin niitä parempana tai joitain? En tajua.
Siksi arvelin kateutta, kun ystäväni nimenomaan kohdisti kritiikin tavaroihin ja hienosteluun.
No onko se esittelyä, kun tavarat on omilla paikoillaan?
En puhunut niistä ääneen mitään. Sohvasta mainitsin, että vihdoinkin on missä istua.
ap
Asiaan sen enempää kantaa ottamatta, olihan ystäväsi käytös nyt todella lapsellista ja typerää. Ei ystävälle sanota noin.
Onnea uuteen kotiin. Kyllä saat nauttia mieleisestäsi kodista, älä anna ns. kaverin masentaa.
Nyt en ymmärrä näitä saamiani alapeukkuja. Miksi?
Luin aloituksen ja toki näyttää hölmöltä, kun luettelen siinä mitä merkkiä mikäkin on,
mutta sehän on tämän aloituksen ja ongelman ydin.
( = Ystävä väittää, että kun astiat ovat kaapissa ja tarvittavat kahvipöydässä ja pöytäliina ja verhot paikoillaan, niin se on merkkituotteilla pröystäilyä.)
No ehkä aloitus olisi pitänyt tehdä toisin, olisi pitänyt kysyä, että onko mielestäsi
Iittalan astiat ja Marimekon verhot luxustuotteita, joita käyttävät ihmiset haluavat esitellä varallisuuttaan?
Saisinko tähän vastauksia. (Ja ne Savoniat, onko nekin merkkikamaa vai mikä juttu tää oli?)
Isot ongelmat saa olla henkisellä puolella jos tuosta tylsästä ja tavanomaisesta on kateellinen. Tuhannet tuhansista (wt)kodista näyttää juuri tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Luin aloituksen ja toki näyttää hölmöltä, kun luettelen siinä mitä merkkiä mikäkin on,mutta sehän on tämän aloituksen ja ongelman ydin.
( = Ystävä väittää, että kun astiat ovat kaapissa ja tarvittavat kahvipöydässä ja pöytäliina ja verhot paikoillaan, niin se on merkkituotteilla pröystäilyä.)No ehkä aloitus olisi pitänyt tehdä toisin, olisi pitänyt kysyä, että onko mielestäsi
Iittalan astiat ja Marimekon verhot luxustuotteita, joita käyttävät ihmiset haluavat esitellä varallisuuttaan?
Saisinko tähän vastauksia. (Ja ne Savoniat, onko nekin merkkikamaa vai mikä juttu tää oli?)
Sitä, että kotiaan ei voi enää kliseisemmin sisustaa ja pitää niitä vielä esillä.
Toisen kotia ensi kerran katsellessa sitä kehutaan. Piste. Vaikka sitten onpa teillä upean isot ikkunat ja takana kauniita puita tai onpa kätevää kun kodinhoitohuone on tässä, hyvä pohjaratkaisu.
Moukat töksäyttelevät mitä vaan, mäkin sain kuulla vaaleasta kodistani että on pliisu, vieras itse pitää väreistä. Itse olisin kyllä keksinyt kehuja vaikka hänen rumasta oranssista olohuoneestaan, onpa pirteä väri/ rohkea värinkäyttö.
"Sitä, että kotiaan ei voi enää kliseisemmin sisustaa ja pitää niitä vielä esillä."
Anteeksi mutta minne ne verhot sitten ripustetaan, jos ei ikkunaan? (= ovat todellakin esillä!)
Samoin pöytäliina, sen paikka on pöydällä. (= on todellakin esillä!)
Se taas on toki on erikoista, että meillä on keittiössä lasiovet, mutta ne oli täällä jo muuttaessa.
Mitä niihin vitriinikaappeihin sitten laitetaan, jollei astioita?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin aloituksen ja toki näyttää hölmöltä, kun luettelen siinä mitä merkkiä mikäkin on,mutta sehän on tämän aloituksen ja ongelman ydin.
( = Ystävä väittää, että kun astiat ovat kaapissa ja tarvittavat kahvipöydässä ja pöytäliina ja verhot paikoillaan, niin se on merkkituotteilla pröystäilyä.)No ehkä aloitus olisi pitänyt tehdä toisin, olisi pitänyt kysyä, että onko mielestäsi
Saisinko tähän vastauksia. (Ja ne Savoniat, onko nekin merkkikamaa vai mikä juttu tää oli?)Sitä, että kotiaan ei voi enää kliseisemmin sisustaa ja pitää niitä vielä esillä.
Luulisi, että jokainen saa sisustaa just niin kuin haluaa. 🙄
Ap: ystäväsi käyttäytyi huonosti.
Vähän outoa, jos pitää tuota pröystäilynä. Varmaan Niken hupparikin on sitte. Ehkä se ois halunnu samanlaiset ja harmittaa kun ei oo rahaa.
On kateellinen. Mulla samantyyppinen ystävä jonka on aivan pakko aina sanoa jotain nasevaa kun olen hankkinut kotiin jotain hänen mielestään parempaa merkkiä, kun nyt juurikin vaikka Marimekkoa, Pentikiä, Riviera Maisonia, Balmuiria tai jotain vastaavaa. Ja aina pahoitan mieleni vaikka tajuankin että jonkinlaisesta kateudestahan se kumpuaa kun hän itse on jonkinlaisessa maksujärjestelyjutussa tällä hetkellä.