Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on mielestäsi turvallisempi matkakohde, Bulgarian Sunny Beach vai Egyptin Hurghada?

Vierailija
17.09.2019 |

Itse ajattelisin jotenkin niin, että Bulgariassa saattaa päästä omaisuudestaan ja Egyptissä taas hengestään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisin on unkari

Vierailija
2/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskaläven maineessa kumpikin. Turvallisuudesta en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny Beach Bulgaria koettu. Ei hyvä.

Afrikasta en tiedä. En ole käynyt.

Vierailija
4/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria, siellä ei kauppiaat käyneet kiinni, eikä seurailleet pitkin katuja.

Vierailija
5/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Molemmat kohteet todellisia p"e"r"s"läpiä. Säästä rahasi ja mene laatukohteisiin.

Vierailija
6/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ehka just Hurghada mutta Sunny Beachia ennemmin menisin vaikka Syyriaan. Oman mielikuvan mukaan Sunny Beach on ehka maailman juntein lomakohde (ja ma sentaan olen lahdossa Kanarialle parin viikon sisalla :D). 

Eli Egyptiin menisin, loistavat snorklaus- ja sukellusrannat! 

Vierailija
7/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Floridaan. Itse olen lähdössä sinne 3:n viikon päästä.

Vierailija
8/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa käyty ja suosittelen Bulgariaa. Sunny Beach on ns suljettu kaupunki, eli vain turisteille. Siellä ei asu ainoatakaan paikallista, käyvät vain siellä töissä. Toki siellä on vain se ranta ja meri, ostoskatu putiikkeineen ja biletystäkin voi harrastaa läpi yön, eli kulttuuripaikka se ei ole. Lähellä on Unescon maailmanperintökohde Nessebar, suosittelen käyntiä siellä. Ruoka hyvää ja halpaa, ostosmahdollisuudet sitä perus feikkitavaraa. Edullisia mausteita ostimme Nessebarista ja siellä söin erinomaisen kermaisen kala-äyriäiskeiton. Meri lämmin ja hyväpohjainen, loppukesästä isoja meduusoja. Ihmiset ystävällisiä, kauppiaat eivät tyrkytä, paikalliset eivät käy iholle.

Egyptin Hurghadassa myös hyvä ranta, sukeltajille hyvä kohde. Ostoksia voit tehdä merkkiliikkeissä, tai basaareissa. Vanha kaupunki on tutustumisen arvoinen, mutta ne myyjät ovat rasittavia, kun eivät usko, että et osta, jos jotain tuotetta jäät katsomaan. Tulevat iholle ja tuputtavat. Myös perään huutelua ja selkeää tuijotusta länsimaalaista naista kohtaan tapahtuu kaikkialla. Hinnat hieman tyyriimmät ruuassa, juomassa ja ostoksissa, mitä Bulgariassa. Ruoka hyvää, mutta varovainen saa olle, että ei sairastu. Varsin yleinen tuliainen Egyptistä on vatsatauti/ruokamyrkytys, jopa 80% turisteista sen sieltä saa.

Paikkoina molemmat lomalle ja auringolle, uinnille, sekä edullille ostoksille ovat hyviä, mutta hygienian ja turvallisuuden johdosta suosittelen Bulgariaa.

Vierailija
9/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptin Hurghada ainakin paska naisihmiselle. Toisesta en tiedä.

Vierailija
10/10 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitaa kayttaytya etta joutuu kauppiaiden ahdistelemaksi tai etta jengi alkaa huudella peraan? En silla etta kaipaisin mutta ihmetyttaa.

Olen siis itse matkustellut (yksinkin) mm. Marokossa, Turkissa, Egyptissa, Palestiinassa, Israelissa ja Jordaniassa eika ikina ole ollut mitaan "ongelmaa". (No poislukien yksi parikymppinen joka pyysi treffeille mutta se oli kai vahan oma "vika", kyseessa oli lentoaseman autonvuokrausliikkeen tyontekija jonka lahjoin ajamaan mut ja vuokra-autoni hotellille kun en jaksanut alkaa pimeassa suunnistamaan Marrakechin lapi. :))

Ja sillekin sanoin vaan etta kiitos mutta ei kiitos, olen naimisissa ja kahden lapsen aiti (en ole, eika ole lapsia) ja se moikkasi ja lahti sen suuremmitta draamoitta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan