Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkipikainen kumppani

Vierailija
17.09.2019 |

Miten pärjätä tällaisen kanssa? Alan olla ihan loppu. Mies kiihtyy nollasta sataan jos olen eri mieltä jostain asiasta ja yritän keskustella, jos ei tykkää aiheesta tai otan sen puheeksi ”väärällä hetkellä”, joita tuntuu olevan liiankin usein. Alkaa huutaa päälle kun puhun. Kuitenkin huomauttaa mulle aina vihaisena ja keskeytän. Sanoo että miksi aloitan riidan? Siis itsehän se riitelee, mä keskustelen, en huuda. Tuntuu peilaa omat fiiliksensä muhun ja syyttää mua niistä. On lähtenyt joskus kesken riidan jonka itse aloittanut rauhoittumaan ulos, kesken kahdenkeskisen illanvetonkin pari kertaa, silloin alkoi jo hälytyskellot soimaan.

Muutenkin tiuskii usein ja korostaa miten hänen asiansa on tärkeämpiä, on mm. sanonut kun mulla oli joku asia ja hänellä kännykän selailu kesken että oon huomionkipeä, kysyi mikä etuoikeus mulla muka on keskeyttää hänen tekemisensä jne. Miehellä on selkeästi tunteiden säätelytaitoja ja menettää muhun helposti hermonsa milloin mistäkin.

Kaiken lisäksi pitää mua liian herkkänä, ei kuulemma tarvitse ottaa niin itseensä hänen purkauksia, mutta kun otan ja uskon että moni muukin loukkaantuisi. Ehdotin sille pariterapiaa, kun ollaan jo eron partaalla. Sanoi että suostuu vaan sillä ehdolla että siellä käsitellään myös mun herkkyyttä ja loukkaantumista asioista. Eli kokee että mussakin on vika, on myöntänyt että on äkkipikainen ja helposti tulostuva luonne. Epäilen että terapiastakaan ole paljon hyötyä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua ja ero tuli. Oli elämäni paras päätös, ero siis.

Vierailija
22/28 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuushäiriö - oletko siihen perehtynyt? Sitä on montaa eri tyyppiä. Tyypillisesti tuohon häiriöön kuuluu takertuminen toiseen ja jätetyksi tulemisen hysteerinen pelko, mutta ei välttämättä. Sekunnissa nollasta sataan kiihtyminen, ylimitoitetut tunteet ja niiden nopea vaihteleminen ovat kai aina mukana.

Pahenee stressissä. Siksikin sinun kannattaisi miettiä, onko suhdetta syytä jatkaa, että nykyinen tilanne voi pahentua eri stressitilanteissa.

Ja jos saatte joskus lapsia, he kohtaavat tuon saman käyttäytymisen eli arvaamattomuuden, omien puheiden varomisen tarpeen ja suotta syytetyksi joutumisen.

En usko että siitä kyse, miehellä vaan lyhyt pinna joka katkeaa helposti varsinkin väsyneenä. Oon miettinyt ihan samaa, etten uskalla tehdä lapsia tuollaisen kanssa :/

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä lapsia. Olen mies, jolla on samanlainen puoliso.

Tehtiin yksi lapsi ja enempään en suostu. Lapsi on kohta kymmenen vanha ja vaikuttaa onneksi melko normaalilta.

Nyt osui esimieheksi samanlainen raivopää, vaihdan työpaikkaa heti kun saan uuden.

Vierailija
24/28 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe pois. En jaksaisi tollasta yhtään.

Vierailija
25/28 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä lapsia. Olen mies, jolla on samanlainen puoliso.

Tehtiin yksi lapsi ja enempään en suostu. Lapsi on kohta kymmenen vanha ja vaikuttaa onneksi melko normaalilta.

Nyt osui esimieheksi samanlainen raivopää, vaihdan työpaikkaa heti kun saan uuden.

Olette kuitenkin ollut näinkin kauan yhdessä vai oletteko eronneet?

-Ap

Vierailija
26/28 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuushäiriö - oletko siihen perehtynyt? Sitä on montaa eri tyyppiä. Tyypillisesti tuohon häiriöön kuuluu takertuminen toiseen ja jätetyksi tulemisen hysteerinen pelko, mutta ei välttämättä. Sekunnissa nollasta sataan kiihtyminen, ylimitoitetut tunteet ja niiden nopea vaihteleminen ovat kai aina mukana.

Pahenee stressissä. Siksikin sinun kannattaisi miettiä, onko suhdetta syytä jatkaa, että nykyinen tilanne voi pahentua eri stressitilanteissa.

Ja jos saatte joskus lapsia, he kohtaavat tuon saman käyttäytymisen eli arvaamattomuuden, omien puheiden varomisen tarpeen ja suotta syytetyksi joutumisen.

En usko että siitä kyse, miehellä vaan lyhyt pinna joka katkeaa helposti varsinkin väsyneenä. Oon miettinyt ihan samaa, etten uskalla tehdä lapsia tuollaisen kanssa :/

-Ap

Minulla itselläni on tällä hetkellä melko lyhyt pinna ja kyllä olen väsynyt. Meillä oli töissä koko kesän suoraan sanottuna p*skaa, kun ei ollut tarpeeksi sijaisia ja se revittiin meidän vakkareiden selkänahasta. Ihan mahdotonta touhua. Kun yritin näitä asioita kertoa miehelleni, niin sieltä tuli ihan suoraa v*ttuilua tyyliin "vaihda työpaikkaa", "v*ttu teillä naisilla on aina olevinaan niin hankalaa" tms. Vähätteli siis työtäni ja sen aiheuttamaa stressiä.

Nyt minä olen se, joka räjähdän enkä jaksa kuunnella miehen asioita, kun hänkään ei kuunnellut minun.

Vierailija
27/28 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Minulla itselläni on tällä hetkellä melko lyhyt pinna ja kyllä olen väsynyt. Meillä oli töissä koko kesän suoraan sanottuna p*skaa, kun ei ollut tarpeeksi sijaisia ja se revittiin meidän vakkareiden selkänahasta. Ihan mahdotonta touhua. Kun yritin näitä asioita kertoa miehelleni, niin sieltä tuli ihan suoraa v*ttuilua tyyliin "vaihda työpaikkaa", "v*ttu teillä naisilla on aina olevinaan niin hankalaa" tms. Vähätteli siis työtäni ja sen aiheuttamaa stressiä.

Nyt minä olen se, joka räjähdän enkä jaksa kuunnella miehen asioita, kun hänkään ei kuunnellut minun.

Miehellä on ollu myös työstressiä mutta ei kerro siitä paljon ja joskus on suuttunut kun olin yrittänyt kysellä tarkemmin. Myös nukkuu liian vähän arkisin. Sillä on koko ajan jotain tekemistä ja ei kuulemma saa unta jos menee aikaisemmin nukkumaan. Mielestäni tuo 6-7h ei kyllä riitä mutten jaksa enää siihenkään puuttua. Uskon että sen perusluonne on sellainen että kyllästyy ja turhautuu helposti. Ei esim jaksa keskustella jostain asiassa pidempään ja haluaa aina sanoa viimeisen sanan, suuttuu joskus jos oon eri mieltä ja huomaa että oon oikeassa. Tuntuu välillä ettei sillä edes riitä rahkeet parisuhteeseen ja tekis mieluummin omia asioita ja siksi myös turhautuu jos pyydän jotain palvelusta tms. Tää kuluttaa meitä molempia aika paljon.

-Ap

Vierailija
28/28 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala etsiä omaa asuntoa ja todellakin varo tulemasta raskaaksi! Miksi tuhlata ainoaa elämäänsä epätyydyttävässä suhteessa varoen omaa käyttäytymistään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi