Siittiöiden eliniästä (taas) ja muuta pohdintaa..
Hei, pohdiskelin tässä onkohan tärppi ollut mahdollinen tässä kierrossa..
Eli viimesin yhdyntä oli 23-24.5 yöllä (tarkkaa ;) ja ovulaatio oli vajaata viikkoa myöhemmin, eilen aamulla 30.5. nousi lämmöt puoli astetta ja testasin aconin ovistestillä tasavahvat viivat (oon testannu koeeksi kerran aiemmin n. viikko sitten jollon testiviiva oli ihan vaalea), limat (sori) oli myös " huipussaan" pari päivää sitten. Eli ovulaatio ilmeisesti tapahtui.. Mietin vaan että millon, oisko se ollu 29. päivä, jos lämmöt nousee vasta ovulaation jälkeen? Tyttöä yritetään (kiitos kun ette moralisoi siitä:), joten eilen ei sit sekstattu eilen enää ovisplussan jälkeen.. Eli onkohan siittiöt voinu pysyä hengissä tuon 5-6 päivää?
Osaatteko kertoa mielipiteenne? Pienet on mulla murheet, tiedän, mutta imetän vielä 9kk ikäistä kuopusta ja menkat ei oo alkanu, joten " löysin" tuon ensimmäisen ovulaation vähän vahingossa, lämpöjä tosin oon mittaillu jo jonkun aikaa... Ja jos nyt menkat tulee parin viikon päästä, niin kierto voi olla sekaisin pitkäänkin, joten ei tiedä millon seuraava mahis voi olla...
Terveisiä muillekin tyttöä kuumeileville ihanien ja KORVAAMATTOMIEN poikien äideille!
Siittiöt voivat elää kai viikonkin tosin olen lukenut tältä palstalta, että joillakin miehille siittiöt eivät ole kovin pitkäikäisiä. Sen lisäksi varmaan vaikuttaa naisen hormonaalinen tila, ns. hedelmätön limahan ei tue siittöiden liikkuvuutta eikä ole jotenkin ravinnerikastakaan (ööh...en osaa selittää paremmin). Ns. hedelmällinen lima puolestaan on kirjaimellisesti hedelmällistä maaperää siittiöiden kannalta. En nyt tarkkaan muista miten nuo lima-asiat ajoittuivat kierron aikana. Oviksen aikana varmaankin on ns. hedelmällistä limaa.
Eli jos hyvin käy, ovat pikku-uimarit jaksaneet sinnitellä ovulaatioon asti. Toivottavasti tärppää. Meillä esikoinen on poika ja viime kierrossa yritimme tyttöä niin, että viimeisin yritys oli 3 päivää ennen olettamaani ovista (en käyttänyt testiä vaan oletin sen olevan silloin oireiden perusteella). Ei tärpännyt. Tässä kierrossa jätämme varmaan sukupuolitoiveet korkeamman tahon käsiin ja puuhailemme joka toinen päivä seuraaviin menkkoihin asti.
Minäkin muuten imetin vielä viime kierron aikana ja nyt sitten lopetin sen kokonaan koska ystäväni epäili imetyksen vaikeuttavan raskautumista vaikka minulla onkin aika normaali kuukautiskierto jo.
Toivottavasti tästä oli jotain apua. Tsemppiä teille raskautumiseen:)
Maria_24: