Kotiäidit/äitiyslomalla oleva- mitä ajattelitte tänää puuhastella?
Itse ajattelin laittaa puutarhaa kun vauva nukkuu ja sitten kun isompi tulee koulusta lähdetään ostaan kevätjuhlavaatteita.
Kahdelta on neuvola.
Kieltämättä muo on alkanut pikkasen ahistaa nää pienet kuviot ja jokaisen päivän ohjelman miettiminen, ettei mene ihan kotona nysvätessä. Olen tätä ennen ollut 10 vuotta kiireellisessä työssä ja ei ole tarvinut " keksiä" itselleen tekemistä. Nyt äippälomaa jäljellä vielä koko kesä (4 kk)- onneksi on kesä niin on enemmän tekemistä.
Aika vähän on kavereita päiväseltään kotona, joten on omasta mielikuvistuksesta kiinni mitä puuhailee..
Kommentit (10)
tehtiin ruokaa, piirrettiin, pyykättiin, tehtiin ruokaa. Nyt nukutaan ja iltapäivällä kyläilemään.
Muutoin sitä samaa, ulkoilua, ruokaa, siivoamista, pyykinpesua jne.
Sitten 2 vuotiaan kanssa ulos. klo 12 haetaan poika päiväkodista ja mennään 2 vuotiaan kanssa unille (ah, päivän paras hetki). Sitten viedään koulutyttö m uodostelmaharkkoihin ja vielä illalla on tytön kevätjuhla koululla.
Kotiin tultua ruoanlaittoa ja leikkiä, yhden aikaan lapset päikkäreille ja mä järjestelen kämppää ja pesen ja lanoliinitan muutamat villavaippahousut. Kun mies tulee töistä, saan piiitkästä aikaa " omaa aikaa" , lähden kaupungille etsimään kenkiä itselleni.
Sitten ruuanlaitto ja syödään. Nuorempi menee päikkäreille ja esikoisen kanssa ajattelin nyppiä voikukkia takapihalla. Tavaroiden järjestelemistä ja pyykinpesua. Aika kuluu mukavasti monen vuoden kokemuksella. Syksyllä lähden töihin, joten yritän nauttia tästä kesästä.
Vierailija:
Olen tätä ennen ollut 10 vuotta kiireellisessä työssä ja ei ole tarvinut " keksiä" itselleen tekemistä.
Itsekin huomasin alkuun kaipaavani työnantajan ohjelmoimaa päivää. Oli vaikea alka käyttää omia aivojaan ohjelman keksimiseen, kun koko elämä oli oikeastaan mennyt ohjelmoituna; ensin päiväkoti, ala-aste, ylä-aste, lukio, yliopisto ja muutama työpaikka. Aina oli joku joka ' kertoi' mitä seuraavaksi tulisi tehdä, jotta viihtyisin.
Pitää ravata kaupoissa noiden ylppäreiden tiimoilta. Esim. se yo-lakki olisi ostettava, vaikka se onkin karmean näköinen kotsa mielestäni.
Normaalisti meno on rauhallisempaa. Ulkoillaan, siivoillaan, touhuillaan kaikenlaista.
En vielä tiedä mitä tehdä. Kai voisi raivata vaatekaappeja ja siivoilla muutenkin. Pestä pyykkiä. Vaihtaa verhoja yms. Leipoa monenlaista.
Lapsille kirjojen lukemista, kuuntelvat satuja kaseteilta/cd:ltä, katsovat dvd-leffoja. Eipä heidän kanssaan nukkumisen lisäksi muuta voi oikeen tehdä :(
katseltu dvd:tä, väritetty kirjaa ja piirretty, leikitty, nyt on päikkäriaika