Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvi ongelmaan apua

Vierailija
16.09.2019 |

En juo kahvia itse. Mikä olisi hyvä systeemi satunnaiseen kahvinkeittoon? Ymmärrän, ettei kahvi säily ja annan avattun purkin vieraille mukaan. Käykö pikakahvi? Säilyykö se? En halua kahvinkeitintä , mutta joku lasipannusysteemi. Nyt minulla on vanha kahvipannu ja pannujauhatus. Se ei oikein toimi, kun paketti menee hukkaan. Kukaan muu ei käytä.
Neuvoja kiitos.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi_ongelma

Yhdys_sana

Luki_häiriö

Vierailija
2/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kahvi papuina pienissä pusseissa ja jauha tarpeen mukaan. Papuina kahvilla on parempi säilyvyys ja kun teet kahvin jauhamalla pavut itse annat myös luksusta vierailijoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi_ongelma

Yhdys_sana

Luki_häiriö

Olisiko apua kahviongelmaan?

Meitä lukihäiriöisiä on ja ainakin itse tiedän sen sanomatta.

Vierailija
4/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kahvi papuina pienissä pusseissa ja jauha tarpeen mukaan. Papuina kahvilla on parempi säilyvyys ja kun teet kahvin jauhamalla pavut itse annat myös luksusta vierailijoille.

Eli pitää olla joku millä jauhetaan? Entäpä millä se keitetään? Pannulla? Ihmisiä närästää pannukahvi ja eivätkä tykkää, kun sinne aina livahtaa poroja.

Tuo jauhatus on ollut mielessä, mutta kauanko niitä papuja voi avatussa pussissa säilyttää?

Vierailija
5/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitää olla joku millä jauhetaan? Entäpä millä se keitetään? Pannulla? Ihmisiä närästää pannukahvi ja eivätkä tykkää, kun sinne aina livahtaa poroja.

Tuo jauhatus on ollut mielessä, mutta kauanko niitä papuja voi avatussa pussissa säilyttää?

Kahvimyllyn tarvitset tietysti. Pannukahvi on parasta kahvia. En ole kuullutkaan että se erityisesti närästäisi, mutta minulla ei sellaisia ongelmia ole ollutkaan. Osta tummempaa paahtoa, se on hellempää vatsalle. Kyllä ne muutaman viikon ainakin säilyy.. tai eihän ne pilalle mene mutta aromit katoavat hiljalleen.

Vierailija
6/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi vain tarjota jotain muuta, teetä, mehua..? Ja tutummille vieraille voi sanoa reippaasti että ei ole kahvinkeitintä, tuo oma termospullo jos haluat kahvia.

Yksittäispakattu pikakahvi on tietysti vaihtoehto, mutta kamalan makuista se on. Joisin mieluummin vaikka vettä.

Vierailija
7/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa se keitin ja kahvipaketti huima investointi. Kyllä se avattu paketti nyt aika kauan säilyy moninkertaisesti suojattuna (teipillä&kuminauhalla kiinni, muovipussiin, purkkiin).

Vierailija
8/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvimyllyn tarvitset tietysti. Pannukahvi on parasta kahvia. En ole kuullutkaan että se erityisesti närästäisi, mutta minulla ei sellaisia ongelmia ole ollutkaan. Osta tummempaa paahtoa, se on hellempää vatsalle. Kyllä ne muutaman viikon ainakin säilyy.. tai eihän ne pilalle mene mutta aromit katoavat hiljalleen.

Näin. Vaalea paahto on raakaa ja siksi kitkerän hapokasta, se laittaa närästämään ja vatsan kipeäksi.

Vierailija
9/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murukahvia tai katso saako jostain kaupasta (tai kysy jostain kahviosta) kahvia sellaisessa minipakkauksessa.

J-mokkaa on ollut saatavilla sellaisessa pikku pussakassa.

Vierailija
10/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitti vinkeistä. Keittokomero on niin pieni, että en kaipaa yhtään "turhaa" konetta sinne. Kahvipannu on peritty, joten sitä ei voi heittää pois. Ja haluan tarjota hyvää kahvia, enkä jotain väljehtynyttä litkua. Kysyin apua, koska en ole itse koskaan juonut kahvia, joten kaikilla muilla on siitä minua enemmän kokemusta ja näkemystä.

Vierailija
11/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä pakastimessa tai osta pieniä pusseja. Viimeksi ostin citymarketista kahvipaketin jossa oli muistaakseni 10 kupillista.

Vierailija
12/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luovuin kahvinkeittimestä. Ei juoda kahvia, niin oli turhaa pitää kahvinkeitintä kun parin kuukauden välein pistettiin vieraille kahvit tippumaan.

Laitan teekannuun (on sihti) kahvinporoja ja keitettyä vettä. Vieraille on kelvannut, joku vieraista totesikin että parempaa kun hautuu rauhassa. Jos ei kelpaa, niin meiltä sitten löytyy muuta (tee, limsa, vichy, vesi, mehu..).

Vierailija
13/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kirpparilta pelkän suodattimen ja fiksuruoka.fi-kaupasta sellaisia yksittäispakattuja kahvipusseja. En tiedä, onko niitä tavallisisissa kaupoissa. Keitä veden vedenkeittimessä ja suodatan suoraan mukiin. Yksi kyläilijä juo kahvia, siksi en omista kahvinkeitintä. Ei sille ole tilaakaan.

14/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvi on hyvää. Juon sitä itse ihan normaalistikin, tosin mieluiten suht laadukasta sellaista, esim. Nescafe kultaa. Pikakahviin ei ainakaan tarvitse keitintä, joten se puoli ongelmasta ratkaistu.

Jotkut eivät tykkää pikakahvin mausta, mutta juovat silti ennemmin sitä kuin ovat ilman kahvia. Itse en taas oikein tykkää suodatinkahvista, mutta juon sitä jos muuta kahvia ei ole. Tottumuskysymys.

Vierailija
15/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kapselikeitin, ei maksa paljoa. Kahvikapselit säilyy pitkään, kun ovat yksittäispakattuja. Ja kahvia valmistetaan kuppi kerrallaan.

Vierailija
16/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Pikakahvi on hyvää. Juon sitä itse ihan normaalistikin, tosin mieluiten suht laadukasta sellaista, esim. Nescafe kultaa. Pikakahviin ei ainakaan tarvitse keitintä, joten se puoli ongelmasta ratkaistu.

Jotkut eivät tykkää pikakahvin mausta, mutta juovat silti ennemmin sitä kuin ovat ilman kahvia. Itse en taas oikein tykkää suodatinkahvista, mutta juon sitä jos muuta kahvia ei ole. Tottumuskysymys.

Itse käytän mökkioloissa pikakahvia, sillä se on kätevää ja valmistuu mikrossa - maitoa ja sokeria, niin on oikeinkin kelvollista. Kaupunkikodissa valmistan kahvin (tummapaahtoista) pienellä termospressopannulla, johon mahtuu pari kupillista.

Vierailija
17/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pikakahvit on ihan kelvollisia. Suosittelen sellaista, säilyy lähes ikuisesti.

Ihan turha papuja ja myllyjä ja kahvinkeittovälineitä pelkkiä vieraita varten ostaa, kun itse ei kahvia juo.

Vierailija
18/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kapselikeitin, ei maksa paljoa. Kahvikapselit säilyy pitkään, kun ovat yksittäispakattuja. Ja kahvia valmistetaan kuppi kerrallaan.

Et kai ole tosissasi? Kapselikeitin pelkkiä satunnaisia vieraita varten?

Vierailija
19/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pressopannu on tuntemallani ei-kahvinjuojalla. Toki sekin on koje mutta aika pieni.

Vierailija
20/25 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole tosissasi? Kapselikeitin pelkkiä satunnaisia vieraita varten?

Miksi ei?

Halpa kuin saippua ja kapselit säilyvät vuositolkulla.

https://www.kahvikaveri.fi/p/kahvikone-delonghi-piccolini-edg-100-w/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä